11187
Sök

Bakgrundsbrus/dist

365 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
Hej

Har ett problem i min anläggning.
Oavsett hur jag ställer in så har jag det där fruktansvärt irriterande bakgrundsbruset i högtalarna på låg volym eller när man pausar musiken.

Systemet består av följande
Hu: Pioneer DEH-5100UB
Högt F&B: Zachry XLNT 6,5" + 6x9"
Steg till coax: Us-blaster skitsteg 4x150watt
Bas 12" Fence Audio
Sinlus Live SL-a1500v2
Allting köpt helt nytt förutom bas.

Följande tankar slog mig. 1 högtalarna är lite av budgettyp men låter för övrigt väldigt bra iaf 6,5" i dörrarna och de har inte med bakgrundsbruset att göra. 2. 4kanals steget från us-blaster är skräp det brusar som minst med gainen på 50% med gainen lägre brusar det mer och går man över mitten så blir det mer igen. 3. Lågnivåkabeln är från biltema och sedan sitter det 2st y-splittar som kanske försvagar, förvränger signalen.

För ett tag sen fick jag hem mitt nya steg till mitt nya framsystem.

3st Impact RH 6,5kitt drivet med 1st Impact HC 2x150 enligt mig bra grejor som låter bra.
Dock är bruset fortfarande kvar.... kan det bero på lågnivåkabeln till steget? y-splittarna försvann nu eftersom detta är ett 2kanals steg. Finns det möjlighet att stereon skickar ut någonting den inte ska göra som får högtalarna att brusa?

Lågnivåkabeln är från biltema men fortfarande dubbelskärmad om ja inte minns fel och ligger avskiljt från ström osv.

Någon som kan ha någon ide om vad det är som orsakar bruset?
tack på förhand

jimmy

Sök