11160
Sök

Tips på prisvärd baslåda

342 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
Hej,
jag är nu på jakt efter en billig och prisvärd baslåda. Aktiv eller passiv är vilket som.

Om du har tips på passiv låda länka gärna ett passande steg också.

Har tidigare haft en MDS bastub 10" Aktiv. Den lät OK och var egentligen nöjd relativt nöjd med den. Inte störig bas som tog över för mycket i musiken, men saknade kanske lite kräm ibland när man ville dra på lite extra.

Har också haft två Kenwood 12 tummare med ett Rockford Fosgate steg. Ljudet vara bara jobbigt och tog över alldeles för mycket.

Så vad tror ni skulle passa mig?

Den får absolut inte vara bumpig, låta plastigt eller ta över för mycket. Vill ha ren, fast och snärtig bas.

EDIT: Ska sitta i bagaget på en og9-3.
Senast redigerat av olof102 (22 juni 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 juni 2010
Att ljudet var bumligt med Kenwoodbasarna beror nog på felbyggd låda och att nivån på basen var för hög. Prisklass? Vad har du att möta upp med fram?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

342 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Att ljudet var bumligt med Kenwoodbasarna beror nog på felbyggd låda och att nivån på basen var för hög. Prisklass? Vad har du att möta upp med fram?

Hade tänkt mig något billigt, mellan 1000-2000:-.

Har egentligen inget speciellt fram. Två 4" i instrumentpanelen och två 6,5" i dörrarna. Original.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 juni 2010
olof102 skrev:
ChriZtoffer skrev:

Har egentligen inget speciellt fram. Två 4" i instrumentpanelen och två 6,5" i dörrarna. Original.

Då skulle jag säga en 10" bas MAX en 12"..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

342 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
Tokken skrev:
olof102 skrev:
ChriZtoffer skrev:

Då skulle jag säga en 10" bas MAX en 12"..

En 10 tummare låter fint. Blir inte riktigt lika störig och bumpig bas som med en 12:a väl?

Tips på några?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
23 juni 2010
DLS RW10/12

RIKTIGT prisvärda hos Blekinge Bilradio just nu.
989kr/st just nu.
Dock får du bygga låda själv.
RW10 vill ha 18-20l och RW12 vill ha 28-30l.
Dock är talspolen på 2 ohm vilket ställer krav på steget du använder.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

BASS GLAD
1 382 Inlägg
23 juni 2010
denna http://acrbilstereo.se/images/upload/ba … tron-p.png

men de du ser på bilden är ett hellt kit ...
men lådan går köpa löst ..

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Sök