6411
Sök

Hjälp med val av djuptgående, välljudande 12" basar för ca 1000-1500kr/st

1 400 Inlägg
30 juni 2010
ChriZtoffer skrev:
Ja ett par Hertz Mille vore ju absolut inte fel, har du ett par till salu för 2500? wink Nej men just nu så lutar det åt ett par Hertz ES300D om jag inte hittar nån som säljer ett par HX300 till bra pris. Fast Focalen vore också kul att testa, har kollat runt lite om den och den verkar vara väldigt billig här i Sverige!

För 2500:- +2000 i frakt så har vi en affär:Dtongue

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

6 851 Inlägg
30 juni 2010
ChriZtoffer skrev:
Nope 320mm yttermått är gränsfall, nuvarande är 316mm så 341mm är helt uteslutet om jag inte ska bygga om lådan radikalt (och det vill jag inte), tyvärr. Väldigt synd egentligen. Dock så satt jag nu och sneglade lite på lillebror AD250 som också verkar kunna gå djupt och tål skapligt med effekt, fast då blir det inge mer konarea än idag...

AD250 skulle funka, i den liter volymen så skulle de ha möjlighet att spela ganska så djupt.
Finns bara ett probelm, dessa har utgått och ersatts av AD300 seriesII. Det kan ju dock finnas någon butik som fortf. sitter på 2xAD250 wink

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
micke7406 skrev:
För 2500:- +2000 i frakt så har vi en affär:Dtongue

Hehe ja tänkte väl det, men om jag kommer och hämtar istället då? wink

TT-Avant skrev:
AD250 skulle funka, i den liter volymen så skulle de ha möjlighet att spela ganska så djupt. Finns bara ett probelm, dessa har utgått och ersatts av AD300 seriesII. Det kan ju dock finnas någon butik som fortf. sitter på 2xAD250 wink

Jo precis men då är det ju återigen 10or, ville ju komma upp lite i konarea så därför kollade jag på 12or. Så dom basarna är nog uteslutna, synd det skulle vara så bred kant på dom...

Ingen som har nåt att säga om DLS basarna? Enbart välljudsbasar eller går det att poppa på med dom?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 129 Inlägg
8 juli 2010
Intressant tråd!.

Jag har en ES300D som jag har provat i både sluten och portad låda. Och lådorna är byggda efter Hertz rek. lådstorlekar. Jag har provat mig fram på olika sätt och tycker att basen spelar väldigt fin och mjuk djupbas, men saknar lite tryck. Och när ja justerar så jag får mer tryck så spelar den för hård djupbas tongue. Har inte gett upp hoppet än, utan ska prova mig fram lite till. Men spelar HX'en bättre eller borde ja satsa på nån annan bas om ja inte kommer överens med ES300D'n?.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
8 juli 2010
jag skulle använda rw12" men dom går väl kanske inte så djupt då tongue eller vad vet jag.. allt är väl möjligt tongue för sq funkar dem då förbaskat bra smile wink

Sök