Protect lyser vid belastning!

Mattsson85 Thunderstruck!
27 juni 2010 · 7 Inlägg

Hej!

Jag har byggt lite ljud i min V70 -07
Det är 2 st. MDS Audiophile 12" som drivs med ett MDS AC-4 slutsteg. Strömkablarna är 21 kvadrat (har jag för mig, men minst i alla fall.) och lågnivån är kopplad till orginalstereon med ab lågnivåadapter.
Men problemet är att när jag vrider upp volymen så att grejerna får arbeta på så dör basarna, kommer igång några sekunder för att sedan dö igen, När detta inträffar så tänds protect-lampan på slutsteget.
När man sedan vrider ner volymen så slutar det men börjar direkt igen när man vrider upp volyman igen.
Jag har mätt upp strömen fram till slutsteget och det är ca. 14 volt, pisplayen på kondensatorn visar samma spänning men på displayen på slutsteget så visar den bara 10 - 11 volt.
Någon som vet vad jag har problem? Vill ju kunna spela ordenkligt med grejerna...

octan
27 juni 2010 · 372 Inlägg

Du har ström men har du bra jord?
Kan bero på att basarna är för trögdrivna för slusteget oxå om du har tillräckligt med ström.
AC-4 är inte känt som ett "brottarsteg"

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren
Volkswagen New Beetle "Hellboy mkII" (2000)
Mattsson85 Thunderstruck!
27 juni 2010 · 7 Inlägg

Jorden flyttade jag från sin jordpunkt direkt till batteriet, och det blev bättre då, men inte helt bra, gick att spela på hårdere än tidigare innan problemet kommer.

octan
27 juni 2010 · 372 Inlägg

Om det är de gamla Audiophile basarna med silvrig kon utan dammkåpa så är de ganska trögdrivna så steget får gå ganska hårt. Är specat till 4x70watt och ca 170 watt bryggat har jag för mig så du har inte så mycket watt/bas. För du kör väl bryggat fram på en bas och bak på den andra basen?

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren
Volkswagen New Beetle "Hellboy mkII" (2000)
BJonsson
27 juni 2010 · 4 074 Inlägg

Spolar på basarna?
tror nog du ska köpa dig ett monoblock och lite fetare kablar så ska du nog se att de blir lite mer tryck.
Men om du vill köra på det du har så ska du nog se över kablaget (+ & -) men det är ju inte direkt optimalt med ett 4 kanals steg till basar.

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang