1808
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 589 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Tackar tackar, har beställt lite grejer redan faktiskt. Fick avgasbandage idag, 15m 2" får se om det räcker.. råkade dock klicka fel på antal stripes till det så får köpa fler.

Sen kommer en ny mellanplåt bak, som ska moddas lite för att rymma dubbla utblås (i en dämpare) som jag ska klura på om det ska gå ut på sidan eller i mitten. Sista motorfästet, lite clips till stolsunderedena, huvförlängare med arg look smile styrväxeldamasker o lite annat.

2 373 Inlägg
30 november 2010
mrpete skrev:
Tackar tackar, har beställt lite grejer redan faktiskt. Fick avgasbandage idag, 15m 2" får se om det räcker.. råkade dock klicka fel på antal stripes till det så får köpa fler.

Sen kommer en ny mellanplåt bak, som ska moddas lite för att rymma dubbla utblås (i en dämpare) som jag ska klura på om det ska gå ut på sidan eller i mitten. Sista motorfästet, lite clips till stolsunderedena, huvförlängare med arg look smile styrväxeldamasker o lite annat.

Ojojoj här beställer vi friskt wink

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Japp, men jag får hålla igen lite... samt att jag måste röja undan lite grejer som jag inte ska använda/ha kvar.. blir för mkt grejer.. sambon får spel på mig snart, haha

Glömde nog skriva att det blev lite fler saker som styrleder och annat jox. fixat till en komplett styrväxel med nya bussningar vid sidan om som åker på vid motorbytet smile

2 373 Inlägg
30 november 2010
mrpete skrev:
Japp, men jag får hålla igen lite... samt att jag måste röja undan lite grejer som jag inte ska använda/ha kvar.. blir för mkt grejer.. sambon får spel på mig snart, haha

Glömde nog skriva att det blev lite fler saker som styrleder och annat jox. fixat till en komplett styrväxel med nya bussningar vid sidan om som åker på vid motorbytet smile

Ha ha känner igen vad du menar, tur att jag har en egen lokal i verkstaden där jag kan ha mina saker smile
Låter kanon ju! Tror att jag måste se över min styrväxel..

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
fuskigt.. jag måste verkligen hitta garageplats snart.. det är ohållbart att ha massa prylar o verktyg hemma..

Jag köpte styrväxeln för 5:- på tradera hehehe, var i väldigt bra skick big_smile Vann även nya bromsskivor för 100:- igår, tradera är bra skit!

1 200 Inlägg
30 november 2010
Du kan ju gärna slänga åt mig en lista på det du ska göra dig av med. Allt till mk1 är av intresse big_smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Stackarn skrev:
Du kan ju gärna slänga åt mig en lista på det du ska göra dig av med. Allt till mk1 är av intresse big_smile

Det är egentligen inte mkt saker av värde kan jag säga.. man får inte annonsera i tråden, så jag tar det via pm om det skulle vara någonting av intresse.

1 200 Inlägg
30 november 2010
mrpete skrev:
Stackarn skrev:

Det är egentligen inte mkt saker av värde kan jag säga.. man får inte annonsera i tråden, så jag tar det via pm om det skulle vara någonting av intresse.

Som jag sa, allt är av intresse smile Saker som förfinar bilen lite är alltid bra, hur små delarna än är.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
Händer som sagt inte så mkt just nu.. jobbat mkt och det är jäävligt kallt ute.. är smått desperat efter nånstans att meka med bilen, även om inte en permanent plats.. nån som vet nåt får hemskt gärna hojta till! jag håller till i Göteborg.

Iaf, lite har jag gjort. Hämtade ut lite delar från dalhems, bla. höger damask (fanns inte vänster men kanske är samma) vänster beställde jag från autodelar men har inte kommit än, renovering av styrväxel är iaf påbörjad, nya styrleder dyker också upp snart. Sen är det nya packningar till dörrhandtag, plastclips till stolsunderedet.. råkade paja två av dem när jag tog från gamla stolarna, men vill inte ha det lilla glappet som blir.
Packboxar till huvudaxel, lilla och stora. mellanplåt bak och sista motorbussningen jag behöver kommer senare då de inte fanns i lager. Stort tack till Dalhems och autodelar som skickar delar av beställning så man slipper vänta på allt smile

Just ja, sen blir det arg look på golfen smile Huvförlängare som ska finslipas och lackas, blir mattsvart eftersom huven också ska bli det sen. Fick även ett gäng dekaler!

Bättre med dåliga bilder än inga bilder alls!
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/DSC00511.jpg

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/DSC00512.jpg
Senast redigerat av mrpete (2 december 2010)

Aidin
3 december 2010
Riktigt nice projekt. Om jag inte misstar mig bor vi nästan grannar och jag brukar se bilen ganska ofta. Vi har två GDS hallar i vår förening i ruddalen så jag kan nog ordna lite tid inomhus till dig. Är först och främst en tvätthall men går att göra lättare mekjobb utan att frysa ihjäl. Mvh Aidin (Svart Type R-05)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
Aidin skrev:
Riktigt nice projekt. Om jag inte misstar mig bor vi nästan grannar och jag brukar se bilen ganska ofta. Vi har två GDS hallar i vår förening i ruddalen så jag kan nog ordna lite tid inomhus till dig. Är först och främst en tvätthall men går att göra lättare mekjobb utan att frysa ihjäl. Mvh Aidin (Svart Type R-05)

Tack så mkt, kul att du tycker det smile Sedär ja, hallå granne. Låter toppen, bara en tvätt är ju inte dumt att göra när det är massa salt o skit ute, men ställer man ut den direkt efter så är det stor risk att bilfan fryser ihop, haha. Hör av mig!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
RÖVHÅL!

jag höll precis på att tappa ett bakhjul!.. orkar inte dra allt, är för irriterad just nu... började låta från höger sida och det var bara 2st hjulbultar kvar, varav 1 inte tog gänga så bra heller.. yaaay.. visste att det var en halvdålig gänga bak.. men det har tydligen blivit värre..

Så nu måste jag byta trumma.. vilket innebär nya lager, för de lär inte heller vara de finaste.. fan vad jag hatar överraskningsfel.. hade tänkt göra detta när jag hade alla delar hemma.. o så händer det på en fredagseftermiddag... fukk!  Lär inte gå att få tag i det nu... jobbar på måndag också..

2 373 Inlägg
3 december 2010
mrpete skrev:
RÖVHÅL!

jag höll precis på att tappa ett bakhjul!.. orkar inte dra allt, är för irriterad just nu... började låta från höger sida och det var bara 2st hjulbultar kvar, varav 1 inte tog gänga så bra heller.. yaaay.. visste att det var en halvdålig gänga bak.. men det har tydligen blivit värre..

Så nu måste jag byta trumma.. vilket innebär nya lager, för de lär inte heller vara de finaste.. fan vad jag hatar överraskningsfel.. hade tänkt göra detta när jag hade alla delar hemma.. o så händer det på en fredagseftermiddag... fukk!  Lär inte gå att få tag i det nu... jobbar på måndag också..

Ser ut som att biltema har trumma med art.nr: 641950, 319kr men du kan ringa för att vara säker, dom har öppet imorgon.

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
japp, jag kollade biltemas hemsida och de ska ha grejer hemma. ska försöka ragga skjuts dit och Aidin som skrev ovan har kirrat garage som jag kan byta grejerna i så det ser lite ljusare ut nu.

Mkt tacksamt!

1 200 Inlägg
3 december 2010
Härligt att allt löser sig ivf! Hjullagret vänster bak på polarens vento sa upp sig en dag på väg hem från skolan. Så jag åkte in på Mekonomen och köpte ett efter jobbet och han rullade hem sakta. När jag sedan skulle köra fram hans bil till verkstaden så höll det på att gå illa. Hjulvinkeln var typ 20 graders lutning!

Visade sig att inget fanns kvar mellan lagerbanorna. Då menar jag ingenting. Och inre banan hade skurit fast i axeltappen så efter någon timmes tjurande slet jag fram vinkelslipen och med millimeterprecision slipade bort skiten.

2 373 Inlägg
3 december 2010
Stackarn skrev:
Härligt att allt löser sig ivf! Hjullagret vänster bak på polarens vento sa upp sig en dag på väg hem från skolan. Så jag åkte in på Mekonomen och köpte ett efter jobbet och han rullade hem sakta. När jag sedan skulle köra fram hans bil till verkstaden så höll det på att gå illa. Hjulvinkeln var typ 20 graders lutning!

Visade sig att inget fanns kvar mellan lagerbanorna. Då menar jag ingenting. Och inre banan hade skurit fast i axeltappen så efter någon timmes tjurande slet jag fram vinkelslipen och med millimeterprecision slipade bort skiten.

Ha ha ha där kan man snacka om lager som är helt slut!

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
hehe, ja fifan.. hade iofs tänkt byta trummor, backar o lager snart.. men hade gärna gjort det planerat.. får hoppas att man kan lita på biltemas grejer.. inte mkt annat att göra i dagsläget.. Men skönt att det löser sig snabbt iaf.. använder bilen hela tiden till o från jobbet.

1 200 Inlägg
3 december 2010
Mekonomen har annars öppet på lördagar, de brukar ha lager hemma. Det vet jag av egen erfarenhet wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
jag ska ringa dem imorn också, vet att de har öppet för jag hade nämligen tänkt köpa belägg fram, vann ju skivor för 100:- på tradera.. så hade egentligen tänkt byta fram.. men det får vänta.. blir ju några kronor med backar, trummor och lager.. sad

210 Inlägg
4 december 2010
kommer följas smile ser riktigt bra ut

Sök