3428
Sök

Hur låg får en bil vara?

Forummoderator
18 368 Inlägg
14 oktober 2010
Körde i många år när jag var med relativt nytaget körkort Citroën CX av alla de sorter. Gärna GTi och Turbo så klart... Inte helt ovanligt att de struntade i lyften och bara kollade undertill. "Jaså en CX" sa de bara. Undrar varför??? Men aldrig några tvåor på det iallafall...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Maskinförare
287 Inlägg
14 oktober 2010
Skulle tro att den går igenom.. har besiktat många bilar med kapade fjädrar som fortfarande sitter där dom ska och inte är lös, och dom har gått igenom.. har till och med varit med om att en besiktningsman har slagit tillbaka en fjäder men inte har skrivit något om det.. han sa bara "se på fan den har hamnat lite snett" smile trodde alla besiktningar hade lyftarna nersänkt i golvet.. så är det överallt här omkring.. 

jimmzzan skrev:
har kapade fjädrar, fjädern är ju spänd när jag hissar upp bilen men är ju låg. kan dom ge avslag på detta, fjärden sitter ändå fast utav sej själv ??? den e ju stötig som en studsboll därimot

106 Inlägg
14 oktober 2010
Pilsnernisse skrev:
Skulle tro att den går igenom.. har besiktat många bilar med kapade fjädrar som fortfarande sitter där dom ska och inte är lös, och dom har gått igenom.. har till och med varit med om att en besiktningsman har slagit tillbaka en fjäder men inte har skrivit något om det.. han sa bara "se på fan den har hamnat lite snett" smile trodde alla besiktningar hade lyftarna nersänkt i golvet.. så är det överallt här omkring.. 

jimmzzan skrev:
har kapade fjädrar, fjädern är ju spänd när jag hissar upp bilen men är ju låg. kan dom ge avslag på detta, fjärden sitter ändå fast utav sej själv ??? den e ju stötig som en studsboll därimot

Besikta igår då sa dom det att bara den sitter i spänn så är det lugnt smile

Dock satt inte min i spänn så det vart nedslag
Senast redigerat av Saandberg (14 oktober 2010)

Volvo Räcing

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
14 oktober 2010
Efter att ha läst detta blir jag fundersam - 8cm fjädringsväg står det - är det då okej att ha 2cm åt ett håll och 6cm åt det andra, eller måste det vara lika mycket åt varje håll?

Sök