Detta hade varit super kul Går det att campa vid banan??
jag kollar i veckan, men du har väl inte så farligt långt från GBG annars - jag har 18 mil enkel resa med släp...
TGR skrev:
Finns en gräsplätt utanför men om man får campa inne på området vet jag inte. Kanske inte vid en kvällsträning som denna. Hoppas alla västergöta drifters fattar vilken möjlighet detta är. ARC ambition är att få till regelbundna träningar men då måste det finnas ett underlag för det. Vill man träna lagligt som det är idag så är det skåne, mantorp lr norge som är närmast. Hur grymt vore det inte att kunna få lika många tillfällen som dom har i skåne?
Tackar, detta är exakt vad jag ville få fram men fann inte de rätta orden.
tycker vi startar en lista med "anmälningar"... Ni som tänker deltaga: fyll på under så lägger jag till i en lista i första inlägget samt såklart håller jag alla uppdaterade via detta forumet så fort det händer något av vikt för oss.
Sitter ni på andra forum så SNÄLLA dela med er utav denna info där. Hade varit grymt kul att det dykt upp 30 bilar typ.
1: Kristian 2: TGR 3: Mr_Rustler 4: Banny69
GurraG skrev:
jag har ingen bil för detta endamål men kommer alldeles säkert vara där och titta..
Välkommen, en åka-med-licens kommer kosta cirka 150kr, vet ej exakt ännu, men de brukar ligga däromkring.
Banny69 skrev:
Kommer att delta! Nu ska d skaffas fälgar å massa däck:D
Mkt roligt att du kommer, ett tips, kör du vanligtvis på 17" så satsa på 15-16 till körningen & lite smalare än du har annars :-)
Kommer troligen köra på mina 18"are då mina 17"are e bandäck.. lr så få man köpa på sig en tredje uppsättning fälgar=)
För min egna del vill jag hellre köra utan så man kan lägga upp den tidigt och sen glida sådär gött in i kurvan. Försöka iaf. Blir det inte krångligare även för grep åkarna?
För min egna del vill jag hellre köra utan så man kan lägga upp den tidigt och sen glida sådär gött in i kurvan. Försöka iaf. Blir det inte krångligare även för grep åkarna?
Tänkte mest att vi lätt får 2 kurvor mera på banan, jo klart det blir krngligare för funkisarna att ställa ut / ta bort konerna :-)
KHRacing: Tyvärr har jag en lite för slö bil så jag behöver all fart jag kan få , men till nästa år kanske man har haft råd med en liten roterande ljuddämpare.
KHRacing: Tyvärr har jag en lite för slö bil så jag behöver all fart jag kan få , men till nästa år kanske man har haft råd med en liten roterande ljuddämpare.
finns inget som heter "för lite effekt" - det borde du veta :-)
effektsvagaste bilen i D1´s historia var en Daihatsu Charmant med 90 hk på hjulen.
Jag kommer om man är välkommen som "icke driftare", sliter ju så jävligt på handbromsen om de ska gå brett med bäverdrift
Du är välkommen. det kommer köras 20 min sladd, 10min grepp, 20 min sladd hela kvällen.
För alla som vill köra oavsett vilket så gäller SBF+s miljöregler.
Pressening under bilen i depå´n inget läkage what-so-ever inga blanka däck vid start (Drifting) (vet ej krav för grepp-bilar) Behöver ej vara skatt/bes/förs (Drifting) (vet ej krav för grepp-bilar)