Körkortsindragning på fel vis...

Znurf
2 juli 2010 · 207 Inlägg

Vilken idiot, gärna att bara höfta till en hastighet och plats? :S

Undra om man skulle kunna överbevisa polisen på något vis, som tex jag har GPS med loggning (både för hastighet och väg), bilens box loggar topphastighet och varvantal via inbyggd dator i bilen (altså, inte orginal utan en bil-pc), samt kamera för att filma i kupén, undra om man hade all den informationen, om man skulle klara sig, eller om det bara avfärdas som allt annat som är digitalt (så länge det inte är polisen som har hand om det) för det är för "opålitligt" / manipulerbart tongue Tycker att GPSen borde vara ganska pålitlig för hastighet? Men man lär nog behöva visa det för polisen för att han ska bli osäker och kanske struntar i det, för om man går till rätten med det så lär det inte betyda ett skit tongue Då får man väl bara höra att man har ändrat alla värden eller något

Helt useless iallafall att bli av med kortet pga påhittade sagor...
Själv har jag aldrig haft några problem med polisen, de tittar inte ens åt mig när jag åker förbi, det klagar jag inte på smile jag som är så snäll och oskyldig!

Velocitas by proxy
2 juli 2010 · 167 Inlägg

Har råkat ut för liknande och också blivit falskt anklagad, men det löste sig genom ett
vittnesmål från personal i en kiosk där jag köpte godis vid tillfället för det påstådda trafikbrottet.
Har också klarat mig från en fortkörning genom en felaktigt ifylld bot. Dessutom skedde mätningen
vid efterföljande vilket inte är en exakt metod. Alltså felaktig och svag bevisning, vilket
verkar vara aktuellt också i ditt fall.

Man är alltid oskyldig till att motsatsen bevisats. Så är det...
Har du inte kontaktat en jurist så gör det omgående.

Väldigt konstigt att polismannen (som ju är din motpart) ringer och frågar om ditt
civilstånd, inkomst mm. Dessa uppgifter brukar ju endast användas
av rätten till hänsyn vid  bestämmande av ev. straff. Han har inget med det att göra.

Angående din hastighet vid omkörningen, så får man överskrida högsta tillåtna hastighet
tillfälligt om det gör omkörningen säkrare. En bedömningsfråga. Så är det...

Angående polisens hastighet så får dom köra så fort det behövs så länge det är säkert.

Riv upp himmel o jord. Kontakta advokat. Ring tidningarna. Ring uppdrag granskning. Prata
med Sverker om så behövs....wink Be din mormor ringa polisen och tala om vilken snäll
pojk du är. Vad som helst!
Sånt här tjafs får dom aldrig komma undan med.

Dura lex, sed lex
Volvo S60 2.5T "Limited Sports Edition" (2004)
Crusty69
2 juli 2010 ·

Oj vilken historia, man blir ju galet irriterad bara man läser din version..

Hoppas att du får rätt till slut! Och som många andra skrev här, att gå till pressen vore det ultimata då polisen i fråga verkar högaktuell tongue

Hoffmeister2
2 juli 2010 · 467 Inlägg

Är det som du säger lider jag något förjävligt med dig..sad Att bli falskt anklagad på det sättet..nej fyfan va vad jag mår dåligt å dina vägnar...

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Bobzza
3 juli 2010 · 273 Inlägg

Tråkigt att läsa, jag har själv blivit oskyldigt dömd, i mitt fall ändra de avståndet på mätningen, skrev även fel tidpunk på ca 10 minuter.  Blev dömd i tingsrätten utan bevis, de gick bara på platsprotokollet, polismannen dök inte ens upp på rättegången, men det finns bra poliser också.

Tycker också du ska prata med tidningarna om detta.

Puggen
8 juli 2010 · 26 Inlägg

Såja, nu är det klart... jag har misst jobbet, en heltidsanställning som jag hade fast. JOBBADE... som busschafför i Norge men grymt bra lön, så min fru behövde inte jobba alls utan kunde ta hand om barnen i lugn och ro.

NU.. från o med idag.. har jag inte ett öre i inkomst, har kontaktat NAV som säger att jag har ingen rätt till pappa permission efterssom jag inte längre har ett jobb, jag får heller inget liknande svensk akassa, efterssom jag då måste uppehålla mej i norge, får alltså sitta i en lägenhet och inte åka hem till familjen alls i sverige, vilket jg INTE accepterar.

Får inte ens socialbidrag från norge, för jag har en bil och en husvagn som skall säljas först!

Får INGENTING från sverige heller efterssom jag jobbar och betalar skatt i norge!


Är det nu man skall ge sej in i dom kriminella världarna?



Vet inte vad jag skall göra... vi är 5 personer i familjen som nu är HELT utan inkomst! Wnda vi har är barnbidraget på 3600 kr och frugans lilla mammapeng på ca 4000 kr...


ÄR DET HÄR VERKLIGEN MÖJLIGT??

Åklagaren har semester fram till 3 augusti, och ingen annan vill ta i fallet..

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
VLN denkz
8 juli 2010 · 323 Inlägg

Jag blir så förbannad när jag läser det här. Finns riktiga rötägg som poliser som i alla andra yrken. Men när rötäggen lyckas bli poliser så blir dem översittaridioter. För mycket makt i fel händer är aldrig bra.

Den här snuten ska fan mista sitt jobb precis som du gjort. Säger som alla andra , ring till kvällstidningarna. Dem som skrev om ambulansgrejjen lär vara väldigt sugna på detta!

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
Puggen
8 juli 2010 · 26 Inlägg

VLN skrev:
Jag blir så förbannad när jag läser det här. Finns riktiga rötägg som poliser som i alla andra yrken. Men när rötäggen lyckas bli poliser så blir dem översittaridioter. För mycket makt i fel händer är aldrig bra.

Den här snuten ska fan mista sitt jobb precis som du gjort. Säger som alla andra , ring till kvällstidningarna. Dem som skrev om ambulansgrejjen lär vara väldigt sugna på detta!

Jag är helt handlingslös.. får ingen hjälp någonstanns, och har inga pengar nu att anlita hjälp för heller då dom få kronorna jag har kvar skall räcka ett bra tag för mat och räkningar, så jag inte dessutom hamnar hos kronofogden...

Just nu känns det bara som om jag vill .... dööö

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Roos
9 juli 2010 ·

Du har PM

kenny_crx
9 juli 2010 · 836 Inlägg

hoppas till gud att denna polis förlorar sitt jobb och att du får ett stort skadestånd!!! bästa hade varit att denna *** hade fått ta pengarna från egen ficka för att betala ut vad du förlorat på detta!!

Honda CRX "Sparkles" (1988)
kenjo395
10 juli 2010 · 57 Inlägg

Ring kvällstidningarna. Nu är Almedalen slut, dom har inget att skriva om. Är det dessutom samma person som ambulans-saken så torde AB vara intresserade.

skruttan Klassvärd/fram matare
10 juli 2010 · 215 Inlägg

Puggen skrev:

VLN skrev:
Jag blir så förbannad när jag läser det här. Finns riktiga rötägg som poliser som i alla andra yrken. Men när rötäggen lyckas bli poliser så blir dem översittaridioter. För mycket makt i fel händer är aldrig bra.

Den här snuten ska fan mista sitt jobb precis som du gjort. Säger som alla andra , ring till kvällstidningarna. Dem som skrev om ambulansgrejjen lär vara väldigt sugna på detta!

Jag är helt handlingslös.. får ingen hjälp någonstanns, och har inga pengar nu att anlita hjälp för heller då dom få kronorna jag har kvar skall räcka ett bra tag för mat och räkningar, så jag inte dessutom hamnar hos kronofogden...

Just nu känns det bara som om jag vill .... dööö

Men ställer inte familjen upp, alltså mamma, pappa syskon osv.

Du har väl en hemförsäkring.. undanstoppade pengar???

Hoffmeister2
10 juli 2010 · 467 Inlägg

Herregud vafan hände?? Asså är detta verkligen sant? HUr kan en enda jävel till polis få förstöra en människas liv på det där sättet??

Hade jag vart du hade jag kontaktat tidningarna precis som andra skriver. Du måste få upp detta till ytan på något vis..

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
fontheking5
10 juli 2010 · 825 Inlägg

Ja dagens poliser gör en sällan glad , denna polisen verkar tillhöra den sämre ligan som bara måste sätta dit folk . Väldigt tråkigt att råka ut för sådana poliser .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
sir_daniel www.kudoz.se
10 juli 2010 · 3 802 Inlägg

finns bra och dåliga inom varje yrkeskategori, denna verkar dock tillhöra den sistnämda

greta
10 juli 2010 · 3 Inlägg

Tycker att det låter som om att du från början var mest ilsk på norrmän och att det var detta som gick ut över din körning. Att det sedan kom en polis, ja det var ju olyckligt. Tycker kanske att det vore ärligare att prata med polismyndigheten direkt istället för att spy galla på nätet. Om du körde 196 km /tim  skyll dig själv. Det är väldigt enkelt att behålla körkort och slippa böter. Håll dig till lagen!!!!.   

Det är inte tillåtet att provocera för provocerandets skull.

Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare. De är mestadels ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och rent allmänt skadar sinnesstämningen hos övriga användare.

KHRacing
10 juli 2010 ·

Puggen skrev:
Åklagaren har semester fram till 3 augusti, och ingen annan vill ta i fallet..

DE är skyldiga enligt lag att lämna över sina pågående ärenden om det tas semester.

Sedan så är det bara att ta tillbaka ditt erkännande, okså enligt lag, så får du ditt körkort tillbaxs & får köra lagligt fram tills en rättegång avgör ditt fall.

Germax
11 juli 2010 · 12 086 Inlägg

En polare till mig vart stannad av en civilsnut för en tid sedan, han va helt slut i huvet. Påstog massa skit och klagade på allt på bilen, kallade min polare för dryg, jävla skitunge och dum i huvudet. I sin rapport skrev polisen att polaren erkänt att han kört för fort och haft dåliga däck (däcken hade han erkänt) bla bla.. nu kommer det bästa, polaren spelade in allt på ljudfil och kunde gladeligen skicka in detta till åklagaren som motbevis.

Hela karusellen sluta med att polaren slapp åtal och böter och uppmanades att anmäla polisen för kränkning och ofredande samtidigt som polisens illa beteende noterats hos överordnad.

Tyvärr har du ju vad jag förstår inga sådana inspelningar, men tänkt på det tills nästa gång.
Är denna *** erkänd idiot finns det nog en del historier hos tingsrätten som är till din fördel så stå på dig.

Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
11 juli 2010 · 1 035 Inlägg

din historia är skrämmande att det bara får ske sånt här i ett land som sverige?  sicken korrupt snut fyfan... ja hade gjort som alla andra sagt startat en skandal! inte konstigt att folk hatar snutar!
förjävligt när sånt här händer...

*** va det han som gjorde det tongue?

Senast redigerat av Drfrasse (11 juli 2010)

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Puggen
11 juli 2010 · 26 Inlägg

Roos skrev:
Du har PM

Japp.. och har svarat.. tack!

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang