Körkortsindragning på fel vis...

Puggen
1 juli 2010 · 26 Inlägg

.... förbannade j*vsmile( ......mc-polis.

I söndags FÖRRFÖRRA veckan kör jag på 45:an mellan Segmon och Säffle och kommer ifatt 3 st bilar, 2 norska och en svensk bil som puttrar i ca 75-80 på 90 väg.... irriterar mej som bara den på det för det är norrmännen som bromsar ned hastigheten och trafiken. (jobbar som yrkescahafför i norge så jag har detta elände varje dag... är det 80 så går det ofta ner mot 60.. kanske upp till 70 med lite tur.)

Iallafall gör en omkörning, petar i 3:an och kör om snabbt för en kurva kommer ett stycke fram. Slänger en blick bakåt i backspegeln och ser efter om det är någon bakom mej som ev skall göra samma omkörning vilket det inte är, så jag gasar om. Kommer på sin höjd upp i 110 innan jag kommit om dom, kör in en bit framför första bilen, och släpper gasen... när till min stora förvåning en mc-polis ligger vid min sida och vinkar att jag skall stanna..

SHIIIIIIT tänkte jag.. de e ju inte sant.... men jag stannar iallafall på närmaste parkeringsficka och slår av bilen. Mc-polisen kliver av cyckeln och stegar fram o jag ner med rutan.. Det första han slänger ur sej är .. Vad i helvete är det du håller på med.... hinner inte svara innan nästa attack kommer... vet du hur jävla fort du körde... svarade .. nj... han inte mer då heller... innan han sa: det finns bara 2 orsaker till din fart.. 1 är att någon är jävligt sjuk... 2 att du rånat en bank. Va fan är det du håller på med?

Jag vart helt spak och chockad... han ville ha mitt körkort iallafall så jag började rota och hade det givetvis inte med mej, utan bara ett bankkort med mitt namn på som han fick se. Han ropar in till centalen att han stoppat " den svarta v70:n"... vänta lite.. svart v70 tänkte jag, jag har ju en blå/lila metallic v70. Iallafall, han fortsätter prata med dom på "centralen" efter att ha bett mej gå o sätta mej i bilen vilket jag lydigt gör. Han kommer fram ca 3 min senare och frågar vart jag bor och om jag står som ägare på bilen vilket jag svarar på utan att tveka. Bra och var har du körkortet då svarar han, hemma sa jag. Ok, då åker vi hem till dej så jag får se det.

Sagt och gjort, vi vänder och åker hem till mej och han får se kortet, VILKET HAN BEHÅLLER! Jag får det inte tillbaka!!

Nu när han har fått mitt kk, tar han fram ett papper om delgivning om att mitt kk är omhändertaget och börjar fylla i... WTF tänkte jag så fort körde jag inte och jag körde inte vårdslöst heller när jag körde om. Så jag protesterar lite försiktigt mot det vilket inte hjälper överhuvudtaget. Han frågar om jag inte vet vad jag gjort... och fyller i med att jag hade haft en snittfart uppmätt till 196 Km/h på E18 som går utanför oss och som senare ansluter till den väg 45:an som jag åkte på då jag blev stoppad. Helt chockad och handlingsförlamad mer eller mindre får jag inte fram ett ord och inser tyvärr inte vikten av vad som hänt förens lite senare under kvällen.

Har tittat flera ggr på delgivningen och inte fattat att jag inte fått fram några ord till polismannen medans han stod hemma hos mej, för på delgivningen under "PLATS" står det att jag blev stoppad på E18, vilket jag inte blev, jag blev stoppad över 1 mil från E18 på 45:an. Jag var inte ens ute på E18 och åkte!! Andra felet på delgivningen var att han stavat reggnummret fel... han har skrivit ett C som mellanbokstav... medans jag har L. Och det syns klart och tydligt att det inte är fråga om något slarvigt L.

Nu under veckan ringde polismannen som stoppade mej upp mej på min telefon och frågade mej hur mycket jag och frugan tjänade per år och om jag hade betalningsanmärkning eller inte... och hur många barn jag ev hade och om jag hade försörjningsplikt.

Jag förstår inte hur något sådant kan hända.... jag har som följd av detta blivit av med mitt körkort, vet dock inte hur länge ännu, blivit av med mitt jobb om jag inte får kortet tillbaka snarast då jag är yrkeschafför i norge, vilket betyder att vi inte har någon inkomst utom barnbidraget då frugan inte jobbar.

Vad skall jag göra? Jag frågade polismannen om det fanns kamera på mc:n.... och svaret var nej. Så det finns inga som helst bevis utom polismannens ord som styrker hans historia.

Blir jag fälld för detta, kommer körkortet att ryka en låååång tid frammåt? Mitt yrkeskompetensbevis som jag måste ha försvinner oxå om dom tar mitt körkort, och det får jag aldrig ta om igen vilket betyder att min D behörighet blir oanvändbar


Jag behöver hjälp, snälla någon...

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Puggen
1 juli 2010 · 26 Inlägg

ringe i tisdags o pratade med handläggaren på transportstyrelsen, och fick världens chock!!

Polismannen som heter ***, har i sin rapport till Transportstyrelsen skrivit ATT JAG ERKÄNT BROTT PÅ PLATS!! Det har jag INTE gjort!! WTF... är det så här det svenska rättsväsendet fungerar??

Dessutom så har jag bett *** 3 ggr om att få se bevisningen för att det var MIN bil som framfördes i hög hastighet på e18, 2ggr när jag blev stoppad och 1 gång på telefon då han ringde för att fråga hur mycket ag tjänar.. men det finns inga bevis säger han.. frågade specifikt om det fanns VIDEOINSPELNING av det inträffade, vilket det inte fanns efterssom det var en mc.

TROTS detta har han skrivit i sin rapport till transportstyrelsen att det finns en videoinspelning av MIN bil som bevis...

En annan fråga jag har... är hur fort en polisman för köra för att ta en fartsyndare..... orsaken till att jag undrar det är följande:

Som jag skrev i min första post kom jag ifatt 3 st bilar som på 45:an och där det är 90 väg höll mellan 75-80, så jag lägger i 3:an för att komma om snabbt, tittar i backspegeln och där finns det INGA MOTORDRIVNA fordon överhuvudtaget, detta är en sjukdom man får när man jobbar som chafför i norge, man håller nästan mer blick bakåt än frammåt... men iallafall... ingenting fanns bakom mej på en sträcka som vi mätt upp till ca 1,7 km, så jag kör om alla 3 bilarna, vilket kan ha tagit ca 30 sek, DÅ... när jag var om dom 3 bilarnma kom mc-polisen upp jämsides med mej. med andra ord om man räknar tiden det tagit för han att åka den sträckan.. säg 30 sek på 1,7km blir ju 204 km/h.

Finns det inte en lag som säger att han inte får köra hur fort som helst?

En annan tanke... han hade mätt snitthastigheten på fordonet som körde för fort på e18 med sin egen hastighetsmätare och dess instrument, men för att kunna göra det.. måste han ju ligga bakom bilen ifråga, och varför då inte stoppa den på e18?? Varför tog han mej, som åkte på en annan väg och 1 mil från e18. Kan det vara så att han tappade synen på det fordon som kört för fort och chansade på att det fordonet svängde av till 45:an, och den enda bil som fanns där som likande den bilen han sökte var min?

Man måste svänga av e18 in på 45:an och köra drygt 1 mil tills det man kommer till den plats jag vart stoppad på

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Alphasonic Piratpartiet
1 juli 2010 · 339 Inlägg

kanske kan det här vara av intresse?
http://www.trafikjuristen.se/mygel/mygel14.htm

-CH-
1 juli 2010 · 20 Inlägg

När jag såg det var i Värmland och MC-polis visste jag direkt vem polisen var.
Han är helt rubbad.
Var väl förresten han som tog kortet av han som gasade på för att hjälpa ambulansen fram.
Hoppas du inte skrev på några papper.

Han har gjort så otroligt mkt konstiga saker.
Överklaga överklaga överklaga.
Du säger du inte ens var ute på E-18. Vilket där han har uppmätt hastighet.
Verkar som om han gjorde en chansning på bilen.
Vet inte hur man ska gå tillväga, men ring polisen, m.m. säg din version.
Att du inte ens var ute på vägen han har uppmätt på.
Han har ju helt klart tagit fel på bil, men är för stolt för att lyssna.

Och framförallt ge dig INTE!
Bevisningen verkar ju helt skrattretande!

Senast redigerat av -CH- (1 juli 2010)

Bjare
1 juli 2010 · 945 Inlägg

Du erkänner redan här att du har kört för fort. Enligt lag så är det fel.
Men om polisen ljuger om hastigheten är det ingen mer än du som vet. smile

Ta gärna en bild på lappen och visa oss så man kan bilda en uppfattning.



Lycka till.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
volvoentusiasten
1 juli 2010 · 4 005 Inlägg

Varför läser du inte det du skriver under är väl mest frågan jag ställer mig??

Urkas Kräsen grafiker
1 juli 2010 · 1 775 Inlägg

Puggen skrev:
Polismannen som heter ***, har i sin rapport till Transportstyrelsen skrivit ATT JAG ERKÄNT BROTT PÅ PLATS!! Det har jag INTE gjort!! WTF... är det så här det svenska rättsväsendet fungerar??

Så som jag uppfattade det så har han inte skrivit under nåt.
Meeen Puggen, finns väl inte så mycket annat du kan göra än att stå på dig som bara fan!

Whine whine!
Sarge
1 juli 2010 · 2 337 Inlägg

Heh, till och med jag vet vem *** är, och jag är inte helt förvånad över hela historien. Men som sagt, stå på dig.

Senast redigerat av Sarge (1 juli 2010)

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
1 juli 2010 · 1 874 Inlägg

Alltså? Du skrev alltså under pappret och sedan insåg att det inte stämde? I så fall är det inte bra. Dom lär inte tro på dig om du helt plötsligt tar tillbaka ditt erkännande. Det är aldrig bra. Har du däremot inte skrivit på som ett erkännande om att du faktiskt kört i 196km/h eller vad det nu stod... ja, då är det bara att överklaga. Polismannen ska alltid fixa bevis för detta. Står ord emot ord så blir det svårare med dom. Har du däremot skrivit på ett erkännande så känns det som att det egentligen inte spelar någon roll... då har dom redan fått dig att säga att dom har rätt och du har fel. Tyvärr.

Puggen
1 juli 2010 · 26 Inlägg

har inte skrivit på något erkännande.. utan ett delgivningsbevis om att mitt körkort är omhändertaget... så jag inte skall anmäla det stulet senare.. har inte sagt med ord att jag erkänner eller skrivit på något erkännande!

Det står tillomed på baksidan av delgivningsbeviset att detta INTE KAN RÄKNAS SOM BEVIS....

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Puggen
1 juli 2010 · 26 Inlägg

Sarge skrev:
Heh, till och med jag vet vem *** är, och jag är inte helt förvånad över hela historien. Men som sagt, stå på dig.

Ja, han verkar ju vara en som är lite för ivrig att få fast folk... kanske för att bättra på sin status vid kafferasterna?? Vem vet? Synd bara att det drabbar oskyldiga människor, och som dessutom inte verkar ha något att sätta emot dessa poliser som under ed vittnar falsk och får det igenom, samt dessutom fifflar med bevis och ljuger om det.

Kan inte annat göra än hoppas på att han en dag går på världens nit själv så fårhan se hur det känns att bli behandlad på detta sätt.

Som läget är nu... har jag iallafall fått sparken från jobbet, och satt utan inkomst... börjar få ganska svårt att sova.

Vad blir nästa straff som följd? Kronofogden... japp here they come....

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Ellertz Norrlänning
1 juli 2010 · 1 453 Inlägg

Och folk undrar varför man hatar poliser? Fy fan... helt sjukt hur dom håller på. Erkänn ingenting, då går de till rättegång, vilket resulterar i att du får tillbaka kortet + kan kräva ersättning för förlorad inkomst! Dom jävla svinen ska inte klara sig!!

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
770_EVOLVE GREASEMONKEY
1 juli 2010 · 822 Inlägg

Tycker du ska stå på dig och om du verkligen måste kontakta en advokat och driva detta tills du får rätt !
Dock är det riskabelt om dom dömer till polismannens fördel, då åker du på att betala kalaset ..

Senast redigerat av 770_EVOLVE (1 juli 2010)

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
volvoentusiasten
1 juli 2010 · 4 005 Inlägg

770_EVOLVE skrev:
Tycker du ska stå på dig och om du verkligen måste kontakta en advokat och driva detta tills du får rätt !
Dock är det riskabelt om dom dömer till polismannens fördel, då åker du på att betala kalaset ..

Nej... detta är ett brottsmål och inte ett civilmål.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
1 juli 2010 · 3 929 Inlägg

Anlita advokat!
Det där är verkligen inte rätt!
erkänn inte heller att du körde för fort!
För erkänner du att du låg i 110 så kommer du nog säkerligen få böta för det också! Säg att du låg i den hastighet som vägsträckan hade smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Janneutanb
1 juli 2010 · 7 271 Inlägg

I och med den nyliga händelsen med ambulansen så kan jag tänka mig att tidningarna kan vara väldigt intresserade utav din story.
Om tidningarna skriver om det så blir det mycket svårare för polisen att få dig dömd på falska grunder.

Nu händer det säkert inte men man kan ju hoppas att den polisen förlorar sitt jobb pga det.
Försök att få mycket uppmärksamhet om ditt fall, det hjälper garanterat.

770_EVOLVE GREASEMONKEY
1 juli 2010 · 822 Inlägg

linuslinje skrev:

770_EVOLVE skrev:
Tycker du ska stå på dig och om du verkligen måste kontakta en advokat och driva detta tills du får rätt !
Dock är det riskabelt om dom dömer till polismannens fördel, då åker du på att betala kalaset ..

Nej... detta är ett brottsmål och inte ett civilmål.

Då är det fritt fram för han har ta hjälp då ..

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
KHRacing
1 juli 2010 ·

jurist - samt kvällsposten, aftonhoran, expressen, m.m & hänvisa till ambulansgrejjen direkt
jagh ade ringt dem alla tre NU.

Rquired Allmänt envis
2 juli 2010 · 12 512 Inlägg

Hade du vittnen i bilen?

Eller körde du ifrån en plats som ligger på ett sätt så det är orimligt att du kört på E45 överhuvudtaget? Jag hittar inte riktigt orden men försöker förklara. Vi har tre punkter på en karta, A, B och C.
-A är där en V70 körandes i 196km/h uppmärksammandes.
-B är den plats du utgick ifrån.
-C är den plats där Konstapel *** stoppade dig.

Kan du då bevisa att du utgick från punkt B, det vill säga att du omöjligen eller orimligen kunde befunnit dig vid punkt A vid den aktuella tidpunkten, då har du bara där ett starkt argument.

Vilket motor hade din V70? Jag antar att det var en V70N, en sådan med tex sugmotorn 2.4 har en toppfart på 205km/h. Det skulle inneburit att du låg och pressade i toppfart vid det aktuella tillfället med en "vanlig slö familjebil", har du istället säg en V70 T5 är däremot 196km/h en "mer rimlig" siffra.
Inget bevis även om du kör en 2.4, men vad som brukar kallas rimligt tvivel!

***
Detta var bara lite exempel, knappast några bevis men tipset är att alla möjliga exempel på att det är omöjligt eller orimligt att du låg på E45 i 196km/h hjälper din sak. Och vem vet, med tillräckligt många punkter kanske du eller din advokat kan dra sträck mellan några av dessa och hitta ett glasklart bevis för att du är oskyldig?

Lycka till! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
kawiZz RMR-Crew
2 juli 2010 · 478 Inlägg

Stå på dig!
Hade gått hur långt som helst om detta var jag, satans snutadrul!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang