Körkortsindragning på fel vis...

Puggen
1 juli 2010 · 26 Inlägg

.... förbannade j*vsmile( ......mc-polis.

I söndags FÖRRFÖRRA veckan kör jag på 45:an mellan Segmon och Säffle och kommer ifatt 3 st bilar, 2 norska och en svensk bil som puttrar i ca 75-80 på 90 väg.... irriterar mej som bara den på det för det är norrmännen som bromsar ned hastigheten och trafiken. (jobbar som yrkescahafför i norge så jag har detta elände varje dag... är det 80 så går det ofta ner mot 60.. kanske upp till 70 med lite tur.)

Iallafall gör en omkörning, petar i 3:an och kör om snabbt för en kurva kommer ett stycke fram. Slänger en blick bakåt i backspegeln och ser efter om det är någon bakom mej som ev skall göra samma omkörning vilket det inte är, så jag gasar om. Kommer på sin höjd upp i 110 innan jag kommit om dom, kör in en bit framför första bilen, och släpper gasen... när till min stora förvåning en mc-polis ligger vid min sida och vinkar att jag skall stanna..

SHIIIIIIT tänkte jag.. de e ju inte sant.... men jag stannar iallafall på närmaste parkeringsficka och slår av bilen. Mc-polisen kliver av cyckeln och stegar fram o jag ner med rutan.. Det första han slänger ur sej är .. Vad i helvete är det du håller på med.... hinner inte svara innan nästa attack kommer... vet du hur jävla fort du körde... svarade .. nj... han inte mer då heller... innan han sa: det finns bara 2 orsaker till din fart.. 1 är att någon är jävligt sjuk... 2 att du rånat en bank. Va fan är det du håller på med?