Körkortsindragning på fel vis...

Nehe
12 juli 2010 · 687 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Du blev tagen på ett helt annat ställe en stund senare och det måste vara grova bevis på att det faktiskt är DU som framfört bilen ifråga!

Räcker med att man har sett vem som kör.

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
12 juli 2010 · 963 Inlägg

Nehe skrev:

SupraJEZZICA skrev:
Du blev tagen på ett helt annat ställe en stund senare och det måste vara grova bevis på att det faktiskt är DU som framfört bilen ifråga!

Räcker med att man har sett vem som kör.

Polisen i fråga har knappast sett vem som körde eftersom han stoppade fel bil, med fel förare.
Men annars är det korrekt. Finns även tingsrättsdomar där MC förare dömts på sannorlika grunder att det var samma förare även om polisen hittat dem senare med liknande skinnställ liggandes på marken bredvid sig.

Beviskraven är mycket små när en polis påstår något.

Nehe
12 juli 2010 · 687 Inlägg

TCG skrev:
Polisen i fråga har knappast sett vem som körde eftersom han stoppade fel bil, med fel förare.
Men annars är det korrekt. Finns även tingsrättsdomar där MC förare dömts på sannorlika grunder att det var samma förare även om polisen hittat dem senare med liknande skinnställ liggandes på marken bredvid sig.

Beviskraven är mycket små när en polis påstår något.

Det vet du efter du har hört en sida av myntet (TS sida). Antar att du har hört aktuell polismans sida också?.

Lika barn, leka bäst, känner TS sig orättvist behandlad så tar man tag i det istället för att gnälla på internet.

PorscheJezzica
12 juli 2010 · 415 Inlägg

Sweeper skrev:

SupraJEZZICA skrev:
Tyckte jag läste nåt tidigare inlägg om detta, är det SAMMA polis som haffade ambulans killen?

Ja det är det!

Men VA F*N!!!!

Tydligen så står det inte riktigt rätt till i denna polisens huvud!
Han tänker ju inte alls!

Hur kan det storma kring samma polis 2 ggr, detta är ju riktigt smaskigt för blaskorna.
Och ledningen på polisstationen kommer INTE bli glada när det ytterligare en gång kommer på tapeten med denna polis och hur han agerar ute på vägarna!

Ambulans killen...skulle gjort EXAKT samma sak!
Man skulle vilja säga till polisen att "det kan vara din mamma som ligger i hjärtattack nästa gång men då jävlar ska ja åka strax under hastighetsgränsen så att jag verkligen åker lagligt"!

Man måste väl se till situationen lite el hur? Rådande omständigheter finns det något som heter!

Och detta som TS har skrivit är ju helt galet!

Nej, nu ska potatisgrisen sättas dit!big_smile

Så, har du gjort något idag TS???

Jag skulle ägna varje sek, om jag nu även förlorade mitt jobb så skulle jag ha all tid i världen, att läsa lagböcker, vända mig till tidningar, besöka polisstationen, mm mm!

Lycka till iaf!

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
PorscheJezzica
12 juli 2010 · 415 Inlägg

Nehe skrev:

SupraJEZZICA skrev:
Du blev tagen på ett helt annat ställe en stund senare och det måste vara grova bevis på att det faktiskt är DU som framfört bilen ifråga!

Räcker med att man har sett vem som kör.

Oj oj, då kan han komma hem till mig oxå och säga att jag såg dig minsan ute på e4 i 200 blås, ro hit kortet???


Nja, polisens ord väger tungt absolut, men det finns något som heter bevis.
Isf så kan han ju stoppa vem som helst och antyda detta. Nej, helt fel!
Jag skulle vilja veta om det är filmat el vad för bevisning polisen har!

Om det är filmat så borde polisen varit hack i häl och stoppat direkt så jag antar att det INTE är filmat utan kanske att polisen stått nånstans då denna svarta bil åkt förbi i hög fart el att någon bilist ringt in och tipsat polisen att nu åker en fartdåre härute på vägarna!

Han har ju dessutom skrivit FEL REG NR!
Sen visst är det dessutom trovärdighet som spelar in.

Är det en grovt kriminell man denna TS som har mördat och kört ihjäl folk med sin bil i 300knyck och denna polisman har ett fläckfritt förflutet, ja då kanske OM NU INTE bevisen säger annat, så går man med största sannolikhet på polisens story...
Nu antar jag att så inte är fallet.
Dessutom har polisen alldeles nyligen varit i blås väder!!!

Många indicier som gör att åtalet med 99% chans kommer läggas ner och ogiltoghetsförklaras.

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
PorscheJezzica
12 juli 2010 · 415 Inlägg

Nehe skrev:

TCG skrev:
Polisen i fråga har knappast sett vem som körde eftersom han stoppade fel bil, med fel förare.
Men annars är det korrekt. Finns även tingsrättsdomar där MC förare dömts på sannorlika grunder att det var samma förare även om polisen hittat dem senare med liknande skinnställ liggandes på marken bredvid sig.

Beviskraven är mycket små när en polis påstår något.

Det vet du efter du har hört en sida av myntet (TS sida). Antar att du har hört aktuell polismans sida också?.

Lika barn, leka bäst, känner TS sig orättvist behandlad så tar man tag i det istället för att gnälla på internet.

Jag tycker man ska göra både och!

Gnälla på Internet, gå och snyfta till tidningar samt ta tag i skiten med polisen!!!!
Det finns alltid 2 sidor av myntet men klart är ju att denna polis inte har alla rätt hemma och kan se till situationen och har agerat bristfälligt förut!

Är det han på kortet som någon länkat in från FB tidigare i tråden?
Isf ser han ju även relativt ung ut!
Nyutbildad polis som tror sig vara allsmäktig och en riktig ungtupp?!

Min erfarenhet med poliser är att dem erfarna männen/gubbarna som jobbat som polis i MÅÅÅNGA år är dem mer "snälla" som ser lite till situationen medan dem här unga nyutexaminerade killarna är dem "elaka" som minsan ska visa att dem är polis för kung och fosterland!

Senast redigerat av SupraJEZZICA (12 juli 2010)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Nehe
12 juli 2010 · 687 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Oj oj, då kan han komma hem till mig oxå och säga att jag såg dig minsan ute på e4 i 200 blås, ro hit kortet???
.

Ser jag dig köra i 200blås på e4:an och jag ser att du kör, samt får en korrekt mätning men inte lyckas stoppa dig men en annan patrull gör det längre fram när du kör i 90km/h så räcker det gott och väl som bevisning.

Kör du utan körkort (du har inget, det är återkallat) och det blir lite jakt och du drar iväg och dumpar bilen i skogen och springer, man hinner inte ikapp utan tillkallar hundförare som spårar dig 4km bort från bilen och man påträffar dig sittandes på en äng så ja, det räcker som bevisning.

Sen om det är bestående eller ej avgör tingsrätten. Men för polisen så räcker det gott och väl för anmälan/KK omhändertagande.

Senast redigerat av Nehe (12 juli 2010)

Nehe
12 juli 2010 · 687 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Min erfarenhet med poliser är att dem erfarna männen/gubbarna som jobbat som polis i MÅÅÅNGA år är dem mer "snälla" som ser lite till situationen medan dem här unga nyutexaminerade killarna är dem "elaka" som minsan ska visa att dem är polis för kung och fosterland!

Din attityd gentemot respektive polis är säkert den samma, du är trevlig mot de äldre då du tror att dem kan mer och klart att de är trevliga tillbaka, du har en jävla attityd mot de yngre för du tror att de är sämre och klart att de har en jävla attityd tillbaka.

PorscheJezzica
12 juli 2010 · 415 Inlägg

Nehe skrev:

SupraJEZZICA skrev:
Min erfarenhet med poliser är att dem erfarna männen/gubbarna som jobbat som polis i MÅÅÅNGA år är dem mer "snälla" som ser lite till situationen medan dem här unga nyutexaminerade killarna är dem "elaka" som minsan ska visa att dem är polis för kung och fosterland!

Din attityd gentemot respektive polis är säkert den samma, du är trevlig mot de äldre då du tror att dem kan mer och klart att de är trevliga tillbaka, du har en jävla attityd mot de yngre för du tror att de är sämre och klart att de har en jävla attityd tillbaka.

HEEELT fel... med dem yngre så e jag ju snäll, dem e ju jämngamla och oftast väldigt "snygga" i deras konstapel uniform....big_smile
Man tror att dem inte är så nitiska.

Oftast så tror jag att "gubbjävlarna" ska va griniga, hålla till punkt och pricka på allt...men icke!wink

Senast redigerat av SupraJEZZICA (12 juli 2010)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
PorscheJezzica
12 juli 2010 · 415 Inlägg

Nehe skrev:

SupraJEZZICA skrev:
Oj oj, då kan han komma hem till mig oxå och säga att jag såg dig minsan ute på e4 i 200 blås, ro hit kortet???
.

Ser jag dig köra i 200blås på e4:an och jag ser att du kör, samt får en korrekt mätning men inte lyckas stoppa dig men en annan patrull gör det längre fram när du kör i 90km/h så räcker det gott och väl som bevisning.

Kör du utan körkort (du har inget, det är återkallat) och det blir lite jakt och du drar iväg och dumpar bilen i skogen och springer, man hinner inte ikapp utan tillkallar hundförare som spårar dig 4km bort från bilen och man påträffar dig sittandes på en äng så ja, det räcker som bevisning.

Sen om det är bestående eller ej avgör tingsrätten. Men för polisen så räcker det gott och väl för anmälan/KK omhändertagande.

Ja, du har helt rätt, ser dem MIG i bilen och dokumenterar detta så kan dem mkt väl stanna mig flera tim i andra delen av sverige om det skulle vara så och jag åker dit på det.
Men nu är det inte så i detta fall!

Nu är det helt fel.
Han har ju inte stoppat "rätt" bil ens.
Den bilen han stoppade var inte svart för det första samt att reg nr stämde inte överrens.
Nu är det mera att X har sett en mörk bil ute på e4 och stoppar en mörk bil strax därefter som kör lite över 20km för fort på en annan sträckai närheten av E18 och antar då att det är samma bil!?

Är det filmat så borde det synas att det är fel bil el hur, och har då TS varit sanningsenlig här så kommer han få upprättelse då dem inser att det är FEL bil dem haffat!

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Sweeper Rostskadad
12 juli 2010 · 194 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

Sweeper skrev:

SupraJEZZICA skrev:
Tyckte jag läste nåt tidigare inlägg om detta, är det SAMMA polis som haffade ambulans killen?

Ja det är det!

Men VA F*N!!!!

Tydligen så står det inte riktigt rätt till i denna polisens huvud!
Han tänker ju inte alls!

Hur kan det storma kring samma polis 2 ggr, detta är ju riktigt smaskigt för blaskorna.
Och ledningen på polisstationen kommer INTE bli glada när det ytterligare en gång kommer på tapeten med denna polis och hur han agerar ute på vägarna!

Ambulans killen...skulle gjort EXAKT samma sak!
Man skulle vilja säga till polisen att "det kan vara din mamma som ligger i hjärtattack nästa gång men då jävlar ska ja åka strax under hastighetsgränsen så att jag verkligen åker lagligt"!

Man måste väl se till situationen lite el hur? Rådande omständigheter finns det något som heter!

Och detta som TS har skrivit är ju helt galet!

Nej, nu ska potatisgrisen sättas dit!big_smile

Så, har du gjort något idag TS???

Jag skulle ägna varje sek, om jag nu även förlorade mitt jobb så skulle jag ha all tid i världen, att läsa lagböcker, vända mig till tidningar, besöka polisstationen, mm mm!

Lycka till iaf!

Jag hoppas också att TS vänder sig till tidningar, så den där polisen får det hett om röven!

Senast redigerat av Sweeper (12 juli 2010)

Puggen
12 juli 2010 · 26 Inlägg

Tjenare alla.. woow vilken fart det blev på inläggen... en liten update, jag for in till polisstationen idag och pratade med *** chef ***.. och lyckades få et kopia på rapporten han skrivit som var minst sagt intressant..

Återkommer med all info om det lite senare ikväll, skall lägga barnen strax.

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Noiseprojekt
12 juli 2010 · 1 523 Inlägg

Puggen skrev:
Tjenare alla.. woow vilken fart det blev på inläggen... en liten update, jag for in till polisstationen idag och pratade med *** chef ***.. och lyckades få et kopia på rapporten han skrivit som var minst sagt intressant..

Återkommer med all info om det lite senare ikväll, skall lägga barnen strax.

Väntar ivrigt! smile

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
12 juli 2010 · 2 258 Inlägg

Men... sover inte dina barn snart, jag är ju jättenyfiken eftersom du skrev att rapporten var "minst sagt intressant..." tongue

*sjunger vaggvisor och hoppas på uppdatering SNART*

smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Noiseprojekt
12 juli 2010 · 1 523 Inlägg

Vivendi skrev:
Men... sover inte dina barn snart, jag är ju jättenyfiken eftersom du skrev att rapporten var "minst sagt intressant..." tongue

*sjunger vaggvisor och hoppas på uppdatering SNART*

smile

Håller med dig Elenor! big_smile

Puggen
12 juli 2010 · 26 Inlägg

Så ja.. nu skall vi se..

Åkte iallafall in till polisstationen idag efterssom jag pratat med transportstyrelsen  för ett tag sedan då min handläggare där Hadzic Amra, intygat att polismannen *** skrivit i sin rapport att det fanns videobevis samt att jag hade erkännt brottet.

Fick efter ca 1 timmes väntan komma in till en dam som tog emot anmälningar, vilket jag ville göra.. jag ville anmäla polisen för att ha intygat osanning i sin rapport, men damen bakom disken ville att jag skulleprata med *** chef istället först innan jag gjorde en anmälan.

Fine sa jag.. det gör vi. Så jag fick vänta nån minut så kom han... han hette Dan, och var mycket proffisionell för den delen, verkade vara en mycket erfaren polis som dessutom bjöd på kaffe :-)

Vi satte oss ner och han frågade vad han kunde hjälpa till med, så jag började med att fråga om han kunde tala om för mej vilket regnummer som stod på mitt "BEVIS OM OMHÄNDERTAGANDE AV KÖRKORT" och visade honom det intyget,   som jag fick av herr mc-polis *** då han drog in mitt körkort.

-Ja, svarar Dan, det står wCw..

-Tack svarade jag, för det är inte det regnummret jag har! Jag har wLw..

Sedan fortsatte jag och berättade samma sak för honom som jag jhar gjort för transportstyrelsen och för åklagaren, och han gillade det inte, det syndes tydligt på honom.

Vi bestämde oss iallafall för att gå in och se vad som fanns för bevisning mot mej, efterssom jag berättat för Dan att transportstyrelsen intygat att det finns en video, och att *** skulle ha skrivit det i sin rapport. Efter ett kort tag kom Dan tillbaka till sitt kontor med rapporten som *** hade skrivit och jag fick läsa den..

Döm om min förvåning men där har *** INTE kryssat i att det finns video, utan detta har min utredare Hadzic Amra på transportstyrelsen "hittat" på själv...

Däremot har *** kryssat i att jag har erkänt brott och godtar straffpåföljd, vilket jag INTE har gjort.

Passade även på att fråga trafikpolischefen Dan, om lappen "BEVIS OM OMHÄNDERTAGANDE AV KÖRKORT" om ett undertecknat sådat räknades som bevis... vilket han svarade NEJ på...

Så det enda jag kan göra nu är att vänta till början på augusti när åklagaren kommer tillbaka från semester och möta i tingsrätten..

För övrigt står det på protokollet som polismannen skrev att mätmetoden skall ha varit Trip Trac och distansen som mätningen skedde på var 2477m som skall ha avklarats på 45,3 sek..

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Noiseprojekt
12 juli 2010 · 1 523 Inlägg

Bra att du fick prata med en bra polis!!
Hoppas det löser sig för dig!!

Synd att du inte kan komma upp i domstol tidigare!

Puggen
12 juli 2010 · 26 Inlägg

En fråga jag ställde trafikpolischefen var... om nu den här mc-polien *** har legat bakom min bil och mätt avståndet under så lång sträcka som 2,5km... varför stoppade han mej inte förrens nästan 2 mil senare?? jag vet nämligen vilka mätpunkter han har skrivit i rapporten, och avståndet från sista mätpunkten tills där han stoppade mej på en helt annan väg är nästan 2 mil!!! 18km... varför stoppade han "mej" inte på e18??

Det finns bara en förklaring... han kan omöjligt ha mätt på en bil han har sett med ögonen utan höftat till med knapparna, och den verkliga bilen som han jagade om den nu ens existerar har försvunnit ur hans synfält lååångt bort.

Det skulle oxå förklara att han var så osäker ett tag hemma hos mej när han tatt körkortet och jag berättat konsekvenserna av det för honom

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Puggen
12 juli 2010 · 26 Inlägg

imorrn kan jag scanna in rapporten o lägga upp den så får ni se hur den ser ut.. givetvis kommerjag ta bort mitt personnummer osv..

Där kan ni oxå se den knepiga förklaringen han gett till varför han inte stoppat "mej" direkt på e18.....

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Sweeper Rostskadad
12 juli 2010 · 194 Inlägg

Fan vad drygt att man ska vänta tills augusti, utan inkomst, helt jävla sjukt! du borde få en saftig skadestånd om du vinner.

Senast redigerat av Sweeper (12 juli 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang