Har ett 35W H4 6000K HID-kit från vvme.com på min og9-3 som lyser helt ok. Har dock läst en del rescensioner på xenonkungen.se om att deras lampor är ljusår bättre än vissa kinesiska. Vad som då slog mig var om det även gäller vvme:s lampor.
Är det någon som bytt från vvme:s lampor till xenonkungens? Stor skillnad?
Har haft 4 kitt ifrån VVME. Bra grejjer, har aldrig strulat. Snabb leverans oxå!
Detta är http://www.vvme.com att u köpt 4 Xenon HID kit från?? hur var det kvalitet och kundservice .... Jag planerar att plance en order på 9.007 Xenon HID kit 6k från dem ....
I kina har du en stor tillverkare på xenonlampor som har flera linjer där man tillverkare åt bla philips och hella sen har du den sidan där dom tillverkar dom billiga kiten som de flesta företag säljer. Man kan välja den vanliga kartongen för ca 250 svenska kr plus frakt till sverige eller få en egen kartong med logo för en 100 till. detta är ungefärliga grossistpriser direkt i från kina. sen tillkommer momsen och frakten så ett kitt kostar drygt 400kr i sverige. Nu vet jag detta då en bekant beställde hem sånt förut i mängder och sålde vidare på blocket
xenonkungen kan ta betalt för sina grejer dom fast en vettig grej på lampan dom säljer är ju med focus eye så man kan ställa ljuset exkat utan bländning för de skulle vissa behöva lära sig när dom monterar själva
Om man förresten ska vara helt objektiv (vilket man ju ska vara!) och även säga nå´nting negativt om www.vvme.com så skulle det vara att du vid en reklamation måste betala frakten Sverige -> Kina själv (dock skickar dom en ny del helt utan kostnad så fort din del anländer dit)! Men med tanke på deras priser går det absolut att leva med och frakten dit kostar inte särskilt många spänn!
Så om man slår ihop mina kit, fruns kit och min pappas kit så har vi handlat 13 kit och 6 D2S-lampor från dom under c:a 3 år, och EN ballast och EN lampa har gått sönder i förtid (båda byttes ut utan minsta strul)!
//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (12 februari 2011)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Om man förresten ska vara helt objektiv (vilket man ju ska vara!) och även säga nå´nting negativt om www.vvme.com så skulle det vara att du vid en reklamation måste betala frakten Sverige -> Kina själv (dock skickar dom en ny del helt utan kostnad så fort din del anländer dit)! Men med tanke på deras priser går det absolut att leva med och frakten dit kostar inte särskilt många spänn!
Så om man slår ihop mina kit, fruns kit och min pappas kit så har vi handlat 13 kit och 6 D2S-lampor från dom under c:a 3 år, och EN ballast och EN lampa har gått sönder i förtid (båda byttes ut utan minsta strul)!
//Brådhis
och för att försvara det lite, dom löser det gärna som så att om du köper ett till kit, så lägger de med en ersättare för den trasiga produkten med det paketet, du behöver ej returnera den defekta varan.
Frågar man dem vänligt så är de väldigt generösa med reklamationer imo jämfört med de flesta andra utlänska företag.
är olika klvalitet på olika kit / lampor,, sen om xenonkungen har så mycket bättre kvalitet som priset visar går ju alltid diskutera,
man kan välja kvalitet på lampor ballaster när man beställer och vi tar högre kvalitet och lampor,, men försöker hålla samma pris som andra firmor i alla fall.