Detta handlar inte om mobila fartkameror utan när poliskontroll med laser.
Says who? TS skrev: "Var fartkontroll alldeles nyss på motorvägen, jag körde lite för fort och tror dom kollade min hastighet med radaren, men det var ingen polis längre fram som stannade folk". Jag vet inte om TS är expert på polisens radar-utrustninge, men skriver man "radaren" och dessutom att man tror det var det, så är man nog INTE det. Alltså kan det ju eventuellt kanske omifall vara så att TS inte vet exakt vad för utrustning som sattes upp. T ex skulle det ju kunna vara en mobil kamera.
Och för övrigt så svarade jag ju bara på att du skriver att det garanterat är lugnt om man inte blir tagen - vilket bevisligen är totalt fel rent generellt.
Detta handlar inte om mobila fartkameror utan när poliskontroll med laser.
Says who? TS skrev: "Var fartkontroll alldeles nyss på motorvägen, jag körde lite för fort och tror dom kollade min hastighet med radaren, men det var ingen polis längre fram som stannade folk". Jag vet inte om TS är expert på polisens radar-utrustninge, men skriver man "radaren" och dessutom att man tror det var det, så är man nog INTE det. Alltså kan det ju eventuellt kanske omifall vara så att TS inte vet exakt vad för utrustning som sattes upp. T ex skulle det ju kunna vara en mobil kamera.
Och för övrigt så svarade jag ju bara på att du skriver att det garanterat är lugnt om man inte blir tagen - vilket bevisligen är totalt fel rent generellt.
Nä det skrev jag inte, det var Mattee som skrev.
Vad är det här för ordmärkningslek? hehe, men ok
"Var fartkontroll alldeles nyss på motorvägen, jag körde lite för fort och tror dom kollade min hastighet med radaren, men det var ingen polis längre fram som stannade folk".
Jag tolkar de markerade delarna som om det är troligast att det handlar om en vanlig fartkontroll med polisman som använder laser. Att folk kallar laser för radar är inte så konstigt då många ser på polisserier osv där båda teknikerna kallas radar.