Info om Evo 4 -97

Thereturn
8 juli 2010 · 28 Inlägg

Hej tänkte höra lite info om en Evo 4 årgång 97a. smile

Vad ska de vara för tändstift? (något rekommenderat bra märke?)

Vad är kompritionen i motorn? har hört att de ska vara några speciellt siffror men osäker på vilka.yikes

vad ska man serva med för olja? tänkte kolla på diffen, motorolja och oljefiltret. Är de helsyntet eller vad kör man på?neutral

Och så sista frågan, Hur demonterar man bort fartspärren som finns på den?

Lägger ut regnr för dom som är intresserade; Evo 4 -97      AJD925

HolmQvist
8 juli 2010 · 321 Inlägg

Hej finns speciella boxar som tar bort fartspärren. Har för mig att tex japtuning säljer sånna. Annars kan du ju byta sprut men. Det kostar ju lite grann. Men ska du trimma något så tycker jag att ett sprut är en bra grund. Olja använder jag castrol edge 10w 60 ganska dyr men också väldigt bra.                                        MVH HolmQvist

Senast redigerat av HolmQvist (8 juli 2010)

Thereturn
8 juli 2010 · 28 Inlägg

HolmQvist skrev:
Hej finns speciella boxar som tar bort fartspärren. Har för mig att tex japtuning säljer sånna. Annars kan du ju byta sprut men. Det kostar ju lite grann. Men ska du trimma något så tycker jag att ett sprut är en bra grund. Olja använder jag castrol edge 10w 60 ganska dyr men också väldigt bra.                                        MVH HolmQvist

Tack så mycket för tipset/rådet! smile Ska kolla priset på oljan och se lite med japtuning om vad som säger.   tongue

Mvh jocke

DanneJ
8 juli 2010 · 642 Inlägg

Motorolja: Motul 300V 15w-50
Oljefilter: Mitsubishi original, finns antingen på mitsubishi eller beställ ifrån mekonomen, är samma som till de flesta Mitsubishibilar.
Diffolja: Motul Gear 300 75W90
Tändstift: NGK B8EGP
Kompression: 8.8:1

För att ta bort fartspärren så kan du köpa en HKS SLD och koppla in. Visst ska du trimma senare så kan du ju köpa ett sprut redan nu men det känns som lite överkurs om du inte redan förstås har planerat att börja plocka en massa hästar.

Finns mycket matnyttigt på http://www.wroom.org/evoclub/

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
Thereturn
9 juli 2010 · 28 Inlägg

DanneJ skrev:
Motorolja: Motul 300V 15w-50
Oljefilter: Mitsubishi original, finns antingen på mitsubishi eller beställ ifrån mekonomen, är samma som till de flesta Mitsubishibilar.
Diffolja: Motul Gear 300 75W90
Tändstift: NGK B8EGP
Kompression: 8.8:1

För att ta bort fartspärren så kan du köpa en HKS SLD och koppla in. Visst ska du trimma senare så kan du ju köpa ett sprut redan nu men det känns som lite överkurs om du inte redan förstås har planerat att börja plocka en massa hästar.

Finns mycket matnyttigt på http://www.wroom.org/evoclub/

Åh tack så mycket! precis vad jag behövde faktiskt. har letat ihjäl mig efter kompritions soffrorna tongue
Mycket uppskattat!smile

Mhv jocke

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang