12639
Sök

B230e topp på b230f

29 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
Gick hål i min topp för några veckor sen och fått tag på en 230e topp. Men på 230e så sitter spridarna i själva toppen går det att plugga dem och använda insuget från b230f? Vad ska man i så fall plugga med?

261 Inlägg
11 juli 2010
Finns plugg avsedda för ändamålet på Kg artnr: FB-779 (Plugg 21mm 15kr/st) enligt katalog nr 16

Jag föredrar förvisso hemmasvarvade plugg i alu... Har dålig erfarenhet av Kgs pluggar! (Har för övrigt dålig erfarenhet av Kg överhuvudtaget, men det är lite för mycket OT så dom historierna får va för den här gången)
Annars kan man även låta dom mekaniska spridarna sitta kvar!

Vill även minnas nån som drog i tändstift i spridarhålen??? Känns väl inte sådär jätteseriöst?

4 001 Inlägg
11 juli 2010
4 st 50-öringar av gamla modellen och 4 st lagningslappar till cykelslang funkar oxå fint, inte så seriöst men det fungerar

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

P o r s c h e
1 700 Inlägg
11 juli 2010
Ska du vara jätteseriös så svetsar du ju igen spridarhålen innifrån kanalerna och slipar så det blir slätt, eller så kan du täta igen med JB weld och slipa slätt.

29 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
under grenröret finns det 4st utgångar med 1 pinnbult för varje vad är det för något?

4 001 Inlägg
13 juli 2010
danzor021 skrev:
under grenröret finns det 4st utgångar med 1 pinnbult för varje vad är det för något?

Pulsair, det är bara att plugga skiten.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

P o r s c h e
1 700 Inlägg
13 juli 2010
kolvas skrev:
danzor021 skrev:

Pulsair, det är bara att plugga skiten.

Ta loss skiten, kapa av dom snuttarna som sitter mot toppen och svetsa igenom dom, sedan sätter du tillbaka dom och vips så är det tätt wink

Men ska man vara seriös här också så svetsar/ limmar man igen från kanalen...

Sök