Ca kostnad lackering av bodykit??

utilitypuppet
14 juli 2010 · 65 Inlägg

tja har inte någon aning om vad lackering av ett helt bodykit skulle kosta (fram, sido och bak spoiler) då jag försöker se vad allt kostar så att man har råd..

själva kittet går på ca 5.000kr med frakt och allt. har väl hoppats på att jag skulle kunna få det runt 10.000kr när allt är klart med lackering också.

är det möjligt? och har ni några tips på bra lackerare inom stockholm (helst norr om stan)?

nån som vet hur man tar bort röda ögon på bilder från fartkameror?
Toyota celica gti 2.0 16v "celican" (1993)
Dubs I got Dubs!
14 juli 2010 · 2 423 Inlägg

beror på i vilken kulör
svart ca 3000-5000
vitt ca 5000-7000

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
14 juli 2010 · 651 Inlägg

Tänkte bara påpeka en grej eftersom du säger att du är helt grön på detta.

Du ska nog inte ska räkna med att det är så lätt som att packa upp grejorna och gå till lackeraren med dom och han sprutar färg på dom. Det ska passas in, kanske kapas eller plastas på sina ställen. Sen är body kit ofta ojämna och bubbliga i plasten även när de är helt nya så det kan behövas mycket slipning och spackling innan det är lönt att tänka på lack. Säger inte att det ÄR så i ditt fall, men risken är väldigt stor.

Vad det kostar har jag mindre koll på då jag bara jobbar och inte ens tar med tång i prisförslag smile

utilitypuppet
15 juli 2010 · 65 Inlägg

_ZooN_ skrev:
Tänkte bara påpeka en grej eftersom du säger att du är helt grön på detta.

Du ska nog inte ska räkna med att det är så lätt som att packa upp grejorna och gå till lackeraren med dom och han sprutar färg på dom. Det ska passas in, kanske kapas eller plastas på sina ställen. Sen är body kit ofta ojämna och bubbliga i plasten även när de är helt nya så det kan behövas mycket slipning och spackling innan det är lönt att tänka på lack. Säger inte att det ÄR så i ditt fall, men risken är väldigt stor.

Vad det kostar har jag mindre koll på då jag bara jobbar och inte ens tar med tång i prisförslag smile

okej tack! glömde skriva att det ska vara svart färg också tongue men det finns väl firmor som kan montera ihop allt åt en? (fast skulle vara roligare om man testade själv..)

nån som vet hur man tar bort röda ögon på bilder från fartkameror?
Toyota celica gti 2.0 16v "celican" (1993)
evilaudio
15 juli 2010 · 16 195 Inlägg

utilitypuppet skrev:

_ZooN_ skrev:
Tänkte bara påpeka en grej eftersom du säger att du är helt grön på detta.

Du ska nog inte ska räkna med att det är så lätt som att packa upp grejorna och gå till lackeraren med dom och han sprutar färg på dom. Det ska passas in, kanske kapas eller plastas på sina ställen. Sen är body kit ofta ojämna och bubbliga i plasten även när de är helt nya så det kan behövas mycket slipning och spackling innan det är lönt att tänka på lack. Säger inte att det ÄR så i ditt fall, men risken är väldigt stor.

Vad det kostar har jag mindre koll på då jag bara jobbar och inte ens tar med tång i prisförslag smile

okej tack! glömde skriva att det ska vara svart färg också tongue men det finns väl firmor som kan montera ihop allt åt en? (fast skulle vara roligare om man testade själv..)

klart att de finns firmor som gör de men de e DYRT!!

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
txi
15 juli 2010 · 264 Inlägg

utilitypuppet skrev:
okej tack! glömde skriva att det ska vara svart färg också  men det finns väl firmor som kan montera ihop allt åt en? (fast skulle vara roligare om man testade själv..)

inte bara roligare, utan MKT billigare !

sir_daniel www.kudoz.se
16 juli 2010 · 3 802 Inlägg

innan du læmnar det på lack ta och provmontera det med allt som behøvs och justera det som inte passar (speciellt ett paket før 5000:- kommer inte passa perfekt, så enkelt ær det tyværr)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang