5538
Sök

Hur stark laddare behövs?

191 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
Tjipp, tänkte ev handla på mig en batteriladdare för att kunna poppa lite när man är ut i stugor osv.. Ctek känns ju som det självklara valet, men en xs25000 känns lite dyrt för det ändamålet jag tänkt.. Men det kanske är en sån jag måste ha? Bilen/utrustningen i fråga är ganska enkel, en S4 -99b med Bose system + 2kw steg till en 15" Hcca.

Funkar det med en 7000, eller måste jag upp på en 25000? är la inget maxpoppande hela natten, men lite halvhögt vill man la kunna ha.. smile

// Saelen

Just another sick man in this sick world..

16 197 Inlägg
17 juli 2010
ska du poppa längre tid så e de knappt att en 25000 räcker om du bara har ett batteri i bilen..

om steget lämnar 2000 watt så drar de ca 140 amp vid 14 volt..   å en 25000 lämnar som max 25 amp sen kan du räkna ut resten själv.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

191 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
Jovars, men det är ju inte nå "dema högt som fan" spelande ja är ute efter, bara lite background music när man tar en bärsa vid beachen vid stugan smile då borde de la funka?

Just another sick man in this sick world..

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
17 juli 2010
Det e ju lite upp till dig men en 25000 e en grym laddare 7000 funkar med å om batteriet e friskt så får du säkerligen förlängt tiden du kan spela iaf allt beror ju givetvis på hur högt du spelar förmodligen så kan du iaf starta bilen om batteriet skulle ta slut eftre ett par timmar med en 7000 laddare

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

16 197 Inlägg
17 juli 2010
Saelen skrev:
Jovars, men det är ju inte nå "dema högt som fan" spelande ja är ute efter, bara lite background music när man tar en bärsa vid beachen vid stugan smile då borde de la funka?

ja skulle utan tvekan valt en multi25000..  kostar ju en slant men du kommer inte ångra dig.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök