4135
Sök

Vilka högtalare Opel Corsa Swing 1997

Mustangfrälst
199 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
#1
Tjejen ska få lite dunka dunka i sin "nya" bil tänkte jag smile
För att kunna göra det snabbt o smidigt utan att hon märker det lär jag veta vad det är för högtalare som sitter/passar i orginalhålen. Både i dörrarna o hatthyllan.

Jag sökte runt lite på google men hittade inget direkt.
Finns det nått som passar rätt av, eller måste man ha nån form utav adapter?

Någon som pillat med en Corsa roll

Tack
Danne

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

1 785 Inlägg
20 juli 2010
#2
Castel skrev:
Tjejen ska få lite dunka dunka i sin "nya" bil tänkte jag smile
För att kunna göra det snabbt o smidigt utan att hon märker det lär jag veta vad det är för högtalare som sitter/passar i orginalhålen. Både i dörrarna o hatthyllan.

Jag sökte runt lite på google men hittade inget direkt.
Finns det nått som passar rätt av, eller måste man ha nån form utav adapter?

Någon som pillat med en Corsa roll

Tack
Danne

Det är 5,25" men går att modda till 6,5" om man kan sin sak.

Hatthyllan monterar du inga högtalare i en Corsa ifall du inte vill ha dem i nacken när du bromsar. Nej en riktig baslåda och steg är det som gäller här. Det räcker gott med en 8" eller 10" för att spela ordentligt i en Corsa. Helst från Digital Designs då såklart.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Mustangfrälst
199 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
#3
Tack ska du ha smile
Men jag tyckte jag såg galler ibak i bilen när jag tjuvglutta idag smile
Aja får kika igen då :p

tack o bock.

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

1 785 Inlägg
20 juli 2010
#4
Castel skrev:
Tack ska du ha smile
Men jag tyckte jag såg galler ibak i bilen när jag tjuvglutta idag smile
Aja får kika igen då :p

tack o bock.

Registerhögtalare bak i bilen förstör ljudbilden totalt. Där av min slogan med högtalare i nacken.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?


Sök