hedley
Saaboholic
26 september 2010
· 3 129 Inlägg
AxlSam skrev:
hedley skrev:
AxlSam skrev:
Vad skall du köra för avgashus på GT30:in?
"Vassa" kammar och ett stort hus blir ganska trist.
Ketchupeffekt är något du kommer få erfara.
Originalkammar är väldigt vettigt om du vill ha en körbar bil.
Tänker inte köra original kammar då jag vill flytta den extra pushen uppåt istället för att den ska gå som en överkåt ardennershäst.
Viss ketchup får man räkna med men det kommer inte bli några turbon snurrar inte förrän över 5000varv fasoner iallafall
Avgashus beror på vilken effekt det kommer siktas på, så det återstår helt enkelt att se
Utveckla gärna "överkåt ardennerhäst"..?
Din setup hänger iofs mycket på hur du skall använda bilen.
En bekant kör GT30 med stora huset, 276 kammar i sin 9-3 2,0t.
Den är igång vid 6000rpm.
Då vill han antingen ha ketchup eller vet inte hur man bygger motorer.
Det jag menar är att jag får mycket ladd för tidigt= bilen blir väldigt ostabil etc vid full sula på lite lägre växlar.
Jag kommer köra med 268 eller 270 kammar då får man inte effekten så sent, Däremot om jag går på 270 kammarna så kommer det ytterligare en extra push runt 4800-5000varv vilket ofta är önskvärt då det är på de högre varven man oftast har fäste och det då lönar sig som bäst både på bana och på rakt fram åka.
"Liberty of thought is the life of the soul"