7366
Sök

Vandring / Österlenleden, 15mil runt österlen =)

StenkrossTomte
359 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Se detta lilla äventyr för mig som en avslappning i vardagen, utan arbete, stress, bilskruv, kompisar och sprit.

Min tanke är att på Söndag den 25/7 ta min tvåhundraförtio och styra den mot ystad, cirkus 4mil sydöst. Ställa bilen, packa ur min ryggsäck och börja den lilla vandringen runt österlen, Sträckan är cirkus 15mil, mitt mål är 5dagar och jag kommer att vandra ensam, min packningslista kommer att bli ganska kort eftersom mat kan ja köpa på vägen, lite bra och ha saker såsom plåster, sovsäck, liggunderlag, panscho regnställ, en kåsa, ett par ombytes underkläder (Kan tvätta de andra på div ställe, typ havet) och såklart trangakök och slutligen ett par grönpåsar som nödmat.

Det tillkommer såklart lite till men tror inte det blir mycket mer, tror inte ja ska ta tält faktiskt.

Idag var jag iväg och köpte ett par långa shorts, panscho, en kåsa, karbinhakar, två par ordentliga vandringsstrumpor och en Ipod Nano för skulle det bli för tråkigt kan man plugga in den i öronen Smile Även ett litet förstaförbandskit inhandlades, vilket kan vara riktigt bra när man knallar runt själv.

Känns tråden intressant kan ni läsa vidare på http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=35442

No turbo shit! Just Real Power!

945 Inlägg
24 juli 2010
Ser ut som en perfekt ATV-led att härja kring. Kollar du så man får köra fyrhjuling där och springer efter
medan  jag kör så har du ett sällskap här och nu! ;-)

712 Inlägg
24 juli 2010
Fan så skönt att dra iväg helt själv så där bara..
Är själv sugen på att dra iväg till Norge eller MC trip ner mot sydEuropa lr nåt sånt.  Men man lär ju aldrig få tummen ur röva neutral

StenkrossTomte
359 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Bjare skrev:
Ser ut som en perfekt ATV-led att härja kring. Kollar du så man får köra fyrhjuling där och springer efter
medan  jag kör så har du ett sällskap här och nu! ;-)

om jag inte minns helt fel så är hela skåneleden fri från all sorts motorkörning, sträckorna går genom många nuturskyddsområden så¨tvekar på att man får köra på leden, dock kan man ju säkerligen göra en rutt vid sidan av de vanliga vägarna...

StenkrossTomte
359 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
T16_AeRo skrev:
Fan så skönt att dra iväg helt själv så där bara..
Är själv sugen på att dra iväg till Norge eller MC trip ner mot sydEuropa lr nåt sånt.  Men man lär ju aldrig få tummen ur röva neutral

ta bara en veckasn semester o bara kör, allt detta var bara en impuls-sak som jag har kommit på nu i sommar, i går kom jag på att ja skulle göra det imorgon big_smile så det är bara att göra det:cool:

Sök