Vad tycker du om nya SAAB? *Bilder*

Echelon
26 juli 2010 · 186 Inlägg

Den verkar riktigt schyst att köra iaf, med tanke på att den slår nya bmw 5-serien när det gäller köregenskaper. yikes
Länk till infon från AMS samt EVO

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Bjare
26 juli 2010 · 945 Inlägg

Echelon skrev:
Den verkar riktigt schyst att köra iaf, med tanke på att den slår nya bmw 5-serien när det gäller köregenskaper. yikes
Länk till infon från AMS samt EVO

Såsett, så är den jävligt grym! smile
Man kan ställa in chassit med bara en knapp, genom att vrida den. 3.st inställningar.

Sport, Komfort, Auto/Adaptivt.    Minns inte riktigt vad det stod. big_smile

Sportläget kändes väldigt hårt i dämparna. Lite för hårt om ja ska vara ärlig.
Men som Komfort så levde den upp till namnet. Kändes som att glida på moln. Slog kombin!!

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Navkapsel
26 juli 2010 · 4 637 Inlägg

jes skrev:
"nya" saab 9-5 ser skrämmande mycket ut som en opel insignia hmmmmm....

Såg en ny Audi idag (har ingen koll på vad deras modeller heter) och den var jävligt lik Saaben. Saab har aldrig varit min favorit men tidigare har de åtminstone delvis haft en egen stil. hur ska ett litet märke sticka ut och växa genom att tillverka en bil som liknar diverse befintliga modeller från andra tillverkare...
tur för saab att köparen antonov har gott om pengar...

Senast redigerat av EmilHammarlund (26 juli 2010)

Dansken-
26 juli 2010 · 950 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Provkörde nya 9-5 sedanen med TID4 motor (160Hk diesel) förra veckan och den kändes förvånansvärt pigg! Vore dock kul att prova den med nån lite roligare motor, typ Turbo6 (synd bara att dom inte får plocka ur mer än 280Hk ur den, jä-la GM...) Längtar efter riktiga bilder på kombin, tror och hoppas att den ser snyggare ut snett bakifrån än sedanen.

Provkörde för övrigt även en 9-3X (sån som på bilden) med 1,9TTID motor, rör på sig utan att det märks eller hur man ska säga. tongue Lätt att bli fartblind i den! I övrigt så känns det väldigt lik min 9-3SS i chassit, något svajigare dock.

Senast jag kollade hade Turbo6 motorn 300 hk och 400 Nm.

Bjare
27 juli 2010 · 945 Inlägg

Nu börjar det.... Åldern sjönk plötsligt.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Hamilton
27 juli 2010 · 8 864 Inlägg

Håll er till ämnet!
Har ni inget vettigt att kommentera så låt då bli att skriva, det är inget måste att skriva i alla trådar bara för att man kan.

Själv gillar jag nya 9-5an (Aero) skarpt och lär även äga en vad det lider.


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Bjare
27 juli 2010 · 945 Inlägg

På tal om modellbeteckningar..

I mina ögon så är en 9-3 en sedan och en 9-5 en kombi. Tycker det förstör att kalla den snygga sedanen
till rymdskepp för 9-5a om ja ska vara ärlig. 9-5 heter ju en tidigare kombimodell dessutom.
Sen kvalar kombin in som en plötslig 9-3a, den senaste. Tycker det blivit fel.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Jonte13-59-68 The Listener
27 juli 2010 · 279 Inlägg

Ser bra ut om du frågar mig. Skulle helt klart kunna tänka mig en.

svinto23
27 juli 2010 · 132 Inlägg

ja jag tycker inte någon av bilarna ser fula ut dock har ju nya 9-5 ett "nytt" utseende än vad man är van vid...
jag byter dock troligen bil när 9-5 kombin kommer...

sedan ang modell beteckning så hetta ju den gamla 3-dörrars saab 95 å inte saab 9-5..
men en bil som jag såg på saab museet var den "nya" saab 9-x cab jössen vad läcker den var!!!
sedan så är ju 9-4 snart här å den är inte så tokig den slår ju iaf 9-3 kombin!!

viccoA
27 juli 2010 · 3 109 Inlägg

Bjare skrev:
På tal om modellbeteckningar..

I mina ögon så är en 9-3 en sedan och en 9-5 en kombi. Tycker det förstör att kalla den snygga sedanen
till rymdskepp för 9-5a om ja ska vara ärlig. 9-5 heter ju en tidigare kombimodell dessutom.
Sen kvalar kombin in som en plötslig 9-3a, den senaste. Tycker det blivit fel.

Nu är jag inte riktigt med på tåget.

9-3 SS = sportsedan
9-3 SC = sportcombi

9-5 SS = sportsedan
9-5 SC = sportcombi

Bjare
27 juli 2010 · 945 Inlägg

viccoA skrev:

Bjare skrev:
På tal om modellbeteckningar..

I mina ögon så är en 9-3 en sedan och en 9-5 en kombi. Tycker det förstör att kalla den snygga sedanen
till rymdskepp för 9-5a om ja ska vara ärlig. 9-5 heter ju en tidigare kombimodell dessutom.
Sen kvalar kombin in som en plötslig 9-3a, den senaste. Tycker det blivit fel.

Nu är jag inte riktigt med på tåget.

9-3 SS = sportsedan
9-3 SC = sportcombi

9-5 SS = sportsedan
9-5 SC = sportcombi

Jag är heller inte med på tåget, missade påstigningen där någonstans.
I mina ögon så är själva uttrycket 9-3 lagom för en sedan och sen tvärtom.

Det är där det skär sig, lite i vad jag tycker. big_smile big_smile

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
M103
27 juli 2010 · 1 570 Inlägg

Snygg men lite klumpigt formgiven a la Audi. Hoppas kvalitetskänslan i inredningen är högre nu än förut. Lite tråkigt med så mycket fyrcylindriga motorer i en 5 meter lång bil men det är väl såna snål- och miljötider nu. Priset verkar ju bli helt världsfrånvänt.

Senast redigerat av M103 (27 juli 2010)

Bobzza
27 juli 2010 · 273 Inlägg

Ser ut som en vanlig tjänstebil, helt ok bil men inget man vill köpa är min tanke

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang