Sitter och funderar på att lägga kjolpaket på min audi 100 c4 och funderar då om det går å ha på vintern för har fått höra att man bör ha det på sina "sommar" bilar.
Nån som har en vinter bil med kjolpaket eller vet om man kan ha det?
Sitter och funderar på att lägga kjolpaket på min audi 100 c4 och funderar då om det går å ha på vintern för har fått höra att man bör ha det på sina "sommar" bilar.
Nån som har en vinter bil med kjolpaket eller vet om man kan ha det?
//Mvh
Vad jag märkte av på vintern med mitt tidigare kjolpaket var att markfrigången blev för låg när det va slask eller snö på vägen. Min markfrigång va ca 5-6 cm.
Så enligt min mening beror det till stor del hur extremt ditt kjolpaket är och om det påverkar markfrigången.
på min 740 som jag hade gick bakkjolen sönder och läpparna fram skrapade i "hela tiden" dvs nästan överallt och när det snöa gick det inte att köra markfrigången var int mer än ett par cm. (add-on kjolpaket)
har du planerat att köra in i saker så är det väll inget å ha. Men man är ju alltid lite sladdsugen när det är snö och man kan ju lätt bryta av saker då.
Men kör på bara. vintern är ju nästan längre än sommartiden nuförtiden så varför ska man inte ha en snygg bil på vintern?
Får se hur låg den blir med kjolarna och nå nya däck och fälgar.
FLindgren skrev:
har du planerat att köra in i saker så är det väll inget å ha. Men man är ju alltid lite sladdsugen när det är snö och man kan ju lätt bryta av saker då.
Men kör på bara. vintern är ju nästan längre än sommartiden nuförtiden så varför ska man inte ha en snygg bil på vintern?
Haha joo när vintern närmar sig blir man alltid lite tung på foten man jag brukar oftast hålla mig till parkeringar så där finns inte så mkt att köra in i på kvällarna :p