6882
Sök

Små fläckar efter fågelskit på huven kan man få bort det??

1 268 Inlägg
25 juni 2006
Trådstartare
fått lite ytliga fläckar på huven försvinner dom efter en tvätt å vaxning tro??
eller skall man göra nåt annat för å få bort dom?? smile

4 571 Inlägg
25 juni 2006
Eftersom det knappast har fastnat i själva lacken utan ligger utanpå klarlacken så är det bara att tvätta bort det

1 268 Inlägg
25 juni 2006
Trådstartare
Izual skrev:
Eftersom det knappast har fastnat i själva lacken utan ligger utanpå klarlacken så är det bara att tvätta bort det

själva skiten e borta men återstår små fläckar i förhållande till övriga huven

med lem
1 147 Inlägg
25 juni 2006
fågelskit måste man ta bort ganska omgående efter den landat på bilen har jag hört.. skiten innehåller nått som sabbar lacken..det e nått jag hört, om det e sant e ju en annan femma.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

1 268 Inlägg
25 juni 2006
Trådstartare
dallelito skrev:
fågelskit måste man ta bort ganska omgående efter den landat på bilen har jag hört.. skiten innehåller nått som sabbar lacken..det e nått jag hört, om det e sant e ju en annan femma.

hmm man kan ju inte sitta vakta bilen hela tiden asså... fanns inget igår så det måste ha kommit i natt eller tidigt i morse

dARKiE
5 031 Inlägg
25 juni 2006
dallelito skrev:

Det är 100% sant.  Det är nåt ämne i deras matsmältning som fräter på lacken när det legat på ett tag!

Fick tyvärr också en stor laddning på halva huven, sidan. som bara vart på 2 timmar högst.. och det som var kvar efter man fått bort själva "skitet" får jag inte bort med rubbing ens.. riktigt tråkigt men antar att man får köra en gång till.. men man är ju rädd att man kör igenom lacken..

kul att få det på en helt nylackad bil.. (mercan).

när man försökt hålla sig borta från dörruppslag i sidorna och lyckats så pass länge så ska såklart en fågel jävel förstöra istället!.. haha..
Senast redigerat av Darkie (25 juni 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Sök