Hej hej!! Jag funderar på att skaffa 2st Rainbow Hammer 10" som ska sitta i varsin låda. Tänkte om någon vet rek. volym och om någon skulle kunna räkna ut en port till varje låda också.
Fs: 30Hz Qts: 0,38 Vas: 30 Liter
Spelar mest techno och liknande, allt som dunkar! Tack
Ja, 25 liter verkar kunna spela på ganska ordentligt. Frekvensgången ser ut att vara ganska peakad, men inte extremt mycket. 45 Hz är nog en hyfsad avstämning tror jag, men 1 st 3" port kan få höga lufthastigheter.
1 st 4" port eller 2 st 3" portar är ett bättre alternativ, fast då drar portlängden iväg en del tyvärr. Om det går bra att använda slotport så är det också ett alternativ, den typen av port är lättare att få plats med vid mycket lång port.
Ungefär 38-39 cm långa rör om man inte använder trattar, men om trattar används så kan rören göras ca 34-35 cm långa. Lådans nettovolym ska vara 25 liter, dvs man får lägga till den plats som bas och portar tar upp. 30 liters byggvolym kan du i så fall göra om hela portarna ska sitta inuti lådan.
Jag hade nog kört med slotport i detta fallet. Otroligt mycket lättare att vinkla, sen tycker jag det ser lite råare ur
e väl bättre med rund port tack vare han har en sedan
Vad spelar det för roll? Spelar runda portar bättre i en sedan?
lådan blir ju mer optimal om det e runda portar i en sedan om man bygger en bra låda så röret genom hatthyllan eller genom skidluckan? lr ja e kanske helt ute o cyklar?
e väl bättre med rund port tack vare han har en sedan
lådan blir ju mer optimal om det e runda portar i en sedan om man bygger en bra låda så röret genom hatthyllan eller genom skidluckan? lr ja e kanske helt ute o cyklar?
Japp, det är du
man kan ju ha slotport men blir mkt bättre med rund port i en sedan! om man har en halvkombi/kombi så är slotport bättre:)
Japp, det är du
man kan ju ha slotport men blir mkt bättre med rund port i en sedan! om man har en halvkombi/kombi så är slotport bättre:)