Dålig radio signal

audi_ralle
31 juli 2010 · 128 Inlägg

har en audi a4 1,8t (01) har jätte dålig radio signal man måste typ vara inne i stan för att få in mer kanaler än p3.. så min första fråga är var sitter antennen på denna bil hehe. och finns de typ nån antenn förstärkare man kan köpa eller vad kan va felet?

Audi A4 (2001)
audi_ralle
1 augusti 2010 · 128 Inlägg

måste ju va någon som vet

Audi A4 (2001)
audi_ralle
2 augusti 2010 · 128 Inlägg

nähä ingen som vet var antennen sitter de är ju konstigt....

Audi A4 (2001)
twin_cam Smålänning
2 augusti 2010 · 7 877 Inlägg

Den är inte ihopbyggd med elbakrutan?

VAG verkar sätta i system att ha dåliga antenner. Farsans skoda har också kass mottagning.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
evilaudio
2 augusti 2010 · 16 195 Inlägg

AUDI/VAG får ofta dålig signal när man plockar ur orginalstereon.. även fast man eftermonterar en signalförstärkare så blir de inte helt bra.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Loci
2 augusti 2010 · 471 Inlägg

Nu vet jag inte om audi har liknande som det är på S60,men jag har dels i elslingan och dels i stötfångaren bak.
Men kolla på audiforumet , http://www.nordicaudi.com/

Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
audi_ralle
3 augusti 2010 · 128 Inlägg

de har varit bra innan med en gammal sterero men sen bytte jag till en stereo så blev de skit sen köpte jag en till stereo o de blev inte bra där heller.. (den först nämda va inte orginal stereon)

Audi A4 (2001)
Opelmadness German cars, quality and beyond
3 augusti 2010 · 8 197 Inlägg

På farsans gamla A4, visserligen en 96'a, så satt antennen i bakrutan.

Sen är det tyvärr inte bara VAG-bilar som får kass mottagning när man byter ut originalstereon. sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
MutatedHero
3 augusti 2010 · 19 Inlägg

På Volvo S40 så är det så att vid tex byte till pioneerstereo så blir aldrig förstärkaren till antennen inkopplad. Det kanske är samma problem på din? Dvs att du måste leta upp vilken kabel det är som förstärker antennen och koppla in den.

audi_ralle
3 augusti 2010 · 128 Inlägg

jag förstod inte riktigt jag har en piooner stereo nu och både den förra då jag först märkte skillnad på radion var en pioneer oh även den jag har nu men menar du att de är en sladd som går i iso kontakten eller vad menar du?

Audi A4 (2001)
MutatedHero
3 augusti 2010 · 19 Inlägg

audi_ralle skrev:
jag förstod inte riktigt jag har en piooner stereo nu och både den förra då jag först märkte skillnad på radion var en pioneer oh även den jag har nu men menar du att de är en sladd som går i iso kontakten eller vad menar du?

Originalkablaget skickar en förstärkarsignal till antennen så att den får bättre mottagning. men vid inkoppling av adapter och Pioneerstereo (har bara varit med om det själv med Pioneers enheter i vart fall) så fungerar inte denna funktion längre utan man måste koppla in den själv.

audi_ralle
3 augusti 2010 · 128 Inlägg

hur gör man det då?

Audi A4 (2001)
audi_ralle
5 augusti 2010 · 128 Inlägg

en konstigt sak till är att det fungerar när man står stilla men så fort man börjar rulla så börjar de hacka

Audi A4 (2001)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 augusti 2010 · 5 650 Inlägg

hade jag varit du hade jag köpt en ny antenn och även skaffat ny antenkabel .

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
audi_ralle
5 augusti 2010 · 128 Inlägg

problemet e ju att jag inte vet var antennen sitter.. men de kom efter att jag bytte till en pioneer stereo..

Audi A4 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang