Skåne_Jonta skrev:
Undrar om någon använder sig av MF Waffle duken från Sonus och hur Ni upplever denna med tanke på trådskaparens frågeställning - efterlämnar Sonusduken små vatten ränder efter man dragit ett svep?
Finns där andra MF dukar som Ni upplever bättre än Sonus - vilka i såfall?
http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-3801919967 … 4_12190318
Vill först poängtera en sak tydligt, innan jag skriver vidare här.
Våran webshop vi har, lever vi inte på och som ett komplement till bilvården. Därför kan vi välja att endast sälja det vi kommit fram till bland det bästa på marknaden.
Så ingen får för sig att vi bara är ute efter att sälja. Utan frågar någon efter bra produkter så vill jag självklart ge dom ett bra tips. Likaväl som någon annan skulle rekomendera oss.
Så, som svar på din fråga. Vi har testat en ny torkduk i mikrofiber, ihop med en mindre torkduk. Bilen blir snustorr direkt efter avotrkning som tar ca 10-15min över hela bilen.
Kommer läggas upp i våran webshop senare idag ihop med den lilla blåa torkduken.
Sämsskinn är inget bra jämförelse med mikrofibertorkduk. dels för att den inte lämnar lacken helt torr direkt efteråt. Och dels för man måste vrida ur den på tok för ofta, vilket gör att torkningen efter tvätt tar onödigt lång tid och ändå det blir inte kanon.
Och vid rengöring av skinn jämfört med mikrofiberduk, så kan mikroduken tvättas i tvättmaskin.
En vattenskrapa är helt värdelös, utom på rutor. Men man får ändå eftertorka med torkduk runt kanter.
Sedan repar dessa skrapor duktigt också som kommer synas tydligt mot solljus!
En del lacker tål inte ens att man torkar av polermedel med mikrofiberduk, utan det blir repor. Hur skulle det då se ut om man kör med skrapa efter tvätt

Den mest skonsamma metoden är att använda blåsmunstycke som flödar lika mycket som kompressorn klarar av.
Blåsmunstycke först runt alal lister och kanter. Och sedan eftertorka lacken med torkduk, så är bilen riktigt torr och fin som om den vore nypolerad

Mvh Tobbe