Burna eller hoppa??

Proby Knegare
14 april 2005 · 139 Inlägg

Jag har en Ford Probe (framhjulsdriven) och försökte breänna lite däck med den en kväll.. Men istället hoppade framhjulen som kaniner och det kändes inte alls coolt kan ja lova.. Vet någon vad det beror på, ch hur man kan göra istället??

En gång V6, alltid V6 =)
Ford Probe GT "Black Line" (1995)
bmwerik
14 april 2005 · 19 Inlägg

Vanligast brukar vara nån bussning(ar) som är kassa, eller kassa stötdämpare...

Murphy is the name of my best friend!
chrizz Administratör
14 april 2005 · 11 783 Inlägg

Flyttar till Allmänt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
cosworth511 Power By Cosworth
14 april 2005 · 62 Inlägg

för lite hk wink

CoreX Seat Exeo 2,0 TSI Sport
14 april 2005 · 74 Inlägg

Dra upp den i högre varv innan du släpper kopplingen...
Jag har 225 breda däck så jag får ganska bra fäste. hänt nån gång att den hoppar då om man inte dra på..

Dacia Logan MCV II "Familjebilen" (2015)
RAVEN_80
14 april 2005 · 140 Inlägg

Ford probe har inte så mycket under huvven så du kan alldrig få nån riktig burn. Om du inte häller nåt på vägen möjligtvis smile

Better to burn out than fadeaway!
Mobban
15 april 2005 · 83 Inlägg

Nja, nog räcker effekten gott....Går ju att lägga "riktiga" burnisar med sierror med 2.0 motorer, sabbar med lättryckare osv.....

_Jakk_
15 april 2005 · 15 Inlägg

CoreX skrev:
Dra upp den i högre varv innan du släpper kopplingen...
Jag har 225 breda däck så jag får ganska bra fäste. hänt nån gång att den hoppar då om man inte dra på..

håller helt å hållet med!!! bromsade fast min första bil de var en ford xr3i på105 häst å de var inte nå problem... våga stå på gasen lite till så löser de sig nog =P

Proby Knegare
15 april 2005 · 139 Inlägg

Man får väl prova o gasa på litta mer då ja...men ja väntar nog till efter besiktningen, mina däck ligger på gränsen wink
Men de där me för låg effekt håller jag inte med, o vridet är det absolut inga problem med, e väl nästan cossie-klass.. Men mina 163 hk ska snart få sällskap av fler, så snart man har råd med riktiga fullblod, hehe

En gång V6, alltid V6 =)
Ford Probe GT "Black Line" (1995)
gemini78 Jägermeister
15 april 2005 · 909 Inlägg

Dra i handbromsen sen drar du upp varvräknaren till rött och släpper kopplingen... händer det inget så är det konstigt, hade en golf diesel på 60hk och den orkade alltid burna... Så varför skulle inte en bil med över 160hk orka?smile
Fast det är väl ingen ide att ens burna med en framhjulsdriven bil, förstör bara drivknutar mm...

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
IMÅP4CT
5 maj 2005 · 36 Inlägg

Det där me pollarna stämmer som sagt inte jag har 115 i min 745 GL och jag kan köra en bra bit me konstant däckspinn! big_smile

carnageman Rallyförare
5 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Det beror på att du har för lite spinn på hjulen...
Testa varva upp den innan du släpper kopplingen och sen hålla så nära varvstopp som möjligt när du burnar så borde det avhjälpas...

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang