Hur stylar man billigt och bra?

TouchOfRed Meldem
1 augusti 2010 · 4 137 Inlägg

Tjena alla underbara bil älskare ! är ny här på garaget.org, medlem sen igår, och är redan fast !

Men nu till Ontopic !

Jag har en så fin bil som Volvo S40 -98 Fas 1.
Och jag har inget jobb förtillfället, och dom pengar jag har nu ska jag spara till en resa nästa år.
Så, nu är min fråga, hur stylar man sin S40 billigt och bra, kanske med saker man har hemma osv.. ?
ÖS på med saker, spelar ingen roll vad det är, ALLA TIPS,KOMMENTARER,ÅSIKTER är välkommna !

Som tex jag såg nyss en fin volvo här på garaget.org, som hade lackat sina insatser i strålkastarna vitt, sjukt snyggt! men då behövs tex klarglas för strålkastarna, grundfärg, och vit lackeringsfärg, möjligen klarlack på det oxå, Då springer priset iväg ganska fort tyvärr.

So long my friends ! big_smile

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
J_84
1 augusti 2010 · 68 Inlägg

Kan typ inget om s40 98.. men på www.x40nordic.com finns en hel del folk som kan bilen in och utan!
så bli medlem DÄR!! kostar ju bara 300:- om året!!

NordiskaX40Klubben
För er som kör Volvo S40, V40, S40N, V50 och C30 med eller utan turbo!
Rspeter Audi A5 quattro driver.
1 augusti 2010 · 2 203 Inlägg

Mitt tips. Spara alla pengar du kan eftersom du inte har något jobb. Glöm att styla bilen billigt för all styling kostar. Tona rutorna kanske inte blir så dyrt om du gör det själv eller nån polare.

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
1 augusti 2010 · 1 948 Inlägg

Styling=pengar, har man inga pengar så snälla ge fan i att styla bilen istället. utan håll den fin istället... Har sett för mycket budget styling i form av kapade fjädrar, däckspennor sprejburk och hemmafix... och 99.99% av fallen ser bilen 10x värre ut än original.

Bättre att låta den vara original och hålla bra puts på den istället, det gör att bilen både ser bra ut och håller sitt värde. När du väl har cash sen så stylar du seriöst, med en gång. Men glöm inte bort att bilen tappar sitt värde även om du stylar den seriöst.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Janneutanb
1 augusti 2010 · 7 272 Inlägg

Rengöra och polera upp bilen ordentligt.
In- och  utvändigt.
Lacka om chassidetaljer.

Hålla allt enkelt, fräscht och snyggt.

TouchOfRed Meldem
1 augusti 2010 · 4 137 Inlägg

Brains skrev:
Rengöra och polera upp bilen ordentligt.
In- och  utvändigt.
Lacka om chassidetaljer.

Hålla allt enkelt, fräscht och snyggt.

Tror jag ska hålla mig till det, sen när jag får pengar kanske köpa en sänkningsats och ett par större fälgar, det gör jävligt mycket på bilens utseende ! big_smile

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang