Ni med VARNINGAR här på Gorg!

Bjare
3 augusti 2010 · 945 Inlägg

Jag är förvånad. Inga inlägg som blivit raderade samt att tråden fortfarande är öppen.
Om tråden får förbli öppen så kan det vara räddningen på Gorg. Motbeviset. Att det inte låses för att bara...

Suprajezz "den insnöade" - Gör om ditt inlägg och skriv att man också får prata kring varningar.
Ursäkta skämtet där. Kom att tänka på din senaste tråd, alla mot en. SUPRA! SKYLINE! EVO! höhöhö...

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
volvoentusiasten
4 augusti 2010 · 4 005 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

linuslinje skrev:
jag fick en varning att jag skrev "smile"

Va? Ironi el?
Du har väl ingen varning på dig?
El har du haft gott uppförande som medfört borttagning av varning?wink

Förlåt! Jag fick en varning om att få en varning smile Missade lite att man skulle skriva enbart om man fick en riktig varning!

I mitt meddelanden så stod det något om att om jag ändå inte har något att tillföra så ska jag inte skriva "smile"

Men en gillaknapp hade varit önskvärd ibland. men men!

HansN83 x40
4 augusti 2010 · 1 209 Inlägg

big_smile kul att läsa... undrar när det e min tur? lol

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Germax
4 augusti 2010 · 12 086 Inlägg

linuslinje skrev:

SupraJEZZICA skrev:

linuslinje skrev:
jag fick en varning att jag skrev "smile"

Va? Ironi el?
Du har väl ingen varning på dig?
El har du haft gott uppförande som medfört borttagning av varning?wink

Förlåt! Jag fick en varning om att få en varning smile Missade lite att man skulle skriva enbart om man fick en riktig varning!

I mitt meddelanden så stod det något om att om jag ändå inte har något att tillföra så ska jag inte skriva "smile"

Men en gillaknapp hade varit önskvärd ibland. men men!

Jag har fått en handfull sånna varningar, ibland med personliga motiveringar.
Jag är inte så ful i munnen längre som jag kanske va förr då reglerna inte va lika hårda.

Senast redigerat av JapMax (4 augusti 2010)

Germax
4 augusti 2010 · 12 086 Inlägg

Bjare skrev:
Sen har vi speciellt en känd profil här på garaget som nyss kommit tillbaka efter att ha varit bannad.
Han var aldrig omtyckt och blev varnad hela tiden med argument att han hade för vassa samtalsämnen.
Forskade man nu kring detta så hade han istället bara lite svar på tal och hade egna åsikter.

Jag kan inte hålla med om att Firetraxx bara va ärlig, tyckte han rätt ofta om inte jämt tryckte ur sig syrliga och idiotförklarande kommentarer. Något jag personligen roades otroligt mkt av big_smile

PorscheJezzica
4 augusti 2010 · 415 Inlägg

ZonaX skrev:

SupraJEZZICA skrev:

ZonaX skrev:
Kommer inte ihåg om jag fick en varning eller bara tillsägelse men det började med att jag laddade upp bilder till tråden "Tjejer som tvättar bilar i bikini" och då när jag laddade upp dom så hamnade dom i mitt galleri. Sen kom nån sur jävel (en brud) som undrade om jag kunde ta bort bilderna för hon ville inte se dom. Bad henne titta åt ett annat håll.

Sen fick jag en sån tillsägelse eller varning då för att hon "skvallrat" om det då och det stod att dom tagit bort bilderna pga att jag "saknade rättigheterna" till dom  big_smile

Ha ha, tyvärr så är det sant och oftast måste man ha rättigheter till bilder.
Copyright lagen gäller dessutom på en hel del bilder vilket även kan göra dig skadestånds skyldig om du använder dem...så en varning var nog lindrigt för dig! wink

Jo men alla andra som laddade upp bilder där tog från internet  tongue  Det som är det lustiga  tongue

Hoppar du oxå ner för ett stup om alla andra gör det?tongue

Nej då, jag förstår, men när hon påpekade att hon ville du skulle ta bort bilderna som jag antar var på henne själv så är det väl bara schysst att göra så?
Om det INTE var på henne själv fattar jag inte varför man går in i en sådan tråd och vill ha bort bilder...Då förstår jag att du bad henne titta åt ett annat håll!wink
Nu var du icke hjälpsam och hon gick "den hårda vägen" till admins.

Som sagt, även om bilder ligger uppe på nätet så har man inte alltid rätt att nyttja dem och det kan bli grova skadestånd om man ändå gör så!smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Bjork OEM <3
4 augusti 2010 · 6 957 Inlägg

Kul att detta tas upp.

Min varning fick för att jag prata om streetrace efter träffarna (använde dock ordet "efterfest" för att det inte skulle bli så stötande) men det gillade inte mods. Fick ett varningsmeddelande där det stod att
"dom hade ögonen på mig".

BTW: den har försvunnit nu under sommaren, yaay big_smile

MEN jag vill stå upp för en jobbarkompis, han blev avstängd för (i mina ögon) en rätt löljig grej.
Det blev en livlig diskussion om en rättegångstvist ang. böter för tonade rutor.
Folk råkade använda lite fula ord och kallade varandra saker, den ene fick inget mot sig medans
min jobbarkompis blev avstängd, en varning hade räckt där..

Dom som minns en mattröd 242 med 712 bänkade hk vet vem jag menar, den låg en hel del på
topplistan..

Mvh

Senast redigerat av Bjork (4 augusti 2010)

OEM <3
ZonaX Svetsare
4 augusti 2010 · 3 150 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

ZonaX skrev:

SupraJEZZICA skrev:

Ha ha, tyvärr så är det sant och oftast måste man ha rättigheter till bilder.
Copyright lagen gäller dessutom på en hel del bilder vilket även kan göra dig skadestånds skyldig om du använder dem...så en varning var nog lindrigt för dig! wink

Jo men alla andra som laddade upp bilder där tog från internet  tongue  Det som är det lustiga  tongue

Hoppar du oxå ner för ett stup om alla andra gör det?tongue

Nej då, jag förstår, men när hon påpekade att hon ville du skulle ta bort bilderna som jag antar var på henne själv så är det väl bara schysst att göra så?
Om det INTE var på henne själv fattar jag inte varför man går in i en sådan tråd och vill ha bort bilder...Då förstår jag att du bad henne titta åt ett annat håll!wink
Nu var du icke hjälpsam och hon gick "den hårda vägen" till admins.

Som sagt, även om bilder ligger uppe på nätet så har man inte alltid rätt att nyttja dem och det kan bli grova skadestånd om man ändå gör så!smile

Nej det va inte bilder på henne  tongue   Men antar att hon blev avundsjuk?  ^^    Jo jag har lärt mig en läxa nu  tongue    Så tack vare henne fick jag iallfall en "varning om att få en varning"  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Alex_M Steker som aldrig förr
4 augusti 2010 · 503 Inlägg

Jag dampade ur i Aleccis tråd angående alpina. När nån sa att det inte var reggat som ett eget bilmärke. vilket det är... så då fick jag en varning av denne med smile dock så höll han med mig i det jag sa. Men tyckte att jag använde för mycket fula ord. smile Jag tror varningen är borta nu ? smile

8-)
Martin 9-3 Fisketokig
4 augusti 2010 · 2 997 Inlägg

Fick min varning när jag antydde att det var en viss Hamilton som missbrukade moderatorrollen när han var i topptrim och låste tråd efter tråd och verkligen letade fel och hade noll nollerans på allt. Oavsett var och när så var han med och styrde trådarna och låste när han fick chansen.

Några minuter senare hade han läst mitt fina svar i tråden och bussat en annan moderator på mig för att få en varning. Kunde lika gärna haft stake nog att sätta varningen själv när så ändå var fallet.

Skrattar fortfarande över min varning. Det var ju grädden på moset att få den i det sambandet. Så klockrent.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Minium
4 augusti 2010 · 270 Inlägg

Får man prata även om sina låsta bilar i denna tråd?
Vill inte kapa den med ovidkommande saker annars.
/M

Volvo Xc90 (2004)
Bjare
4 augusti 2010 · 945 Inlägg

Minium skrev:
Får man prata även om sina låsta bilar i denna tråd?
Vill inte kapa den med ovidkommande saker annars.
/M

Har du fått en varning för att du fått bilen låst?

Citerar rubriken: "Ni med VARNINGAR här på Gorg!"

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
joelimmo
4 augusti 2010 · 1 380 Inlägg

själv fick man en varning för Varning: Varning om dåligt uppförande/hets mot folkgrupp
vågar inte skriva vad man skrev då blir man väl avstängd igen tongue

BMW E28 (1982)
Minium
4 augusti 2010 · 270 Inlägg

Bjare skrev:

Minium skrev:
Får man prata även om sina låsta bilar i denna tråd?
Vill inte kapa den med ovidkommande saker annars.
/M

Har du fått en varning för att du fått bilen låst?

Citerar rubriken: "Ni med VARNINGAR här på Gorg!"

Nej men jag startar en ny tråd istället förlåt.
Ser att du lyckats få en varning en gång iaf.... undrar varför?.

/M

Volvo Xc90 (2004)
Bjare
4 augusti 2010 · 945 Inlägg

Minium skrev:

Bjare skrev:

Minium skrev:
Får man prata även om sina låsta bilar i denna tråd?
Vill inte kapa den med ovidkommande saker annars.
/M

Har du fått en varning för att du fått bilen låst?

Citerar rubriken: "Ni med VARNINGAR här på Gorg!"

Nej men jag startar en ny tråd istället förlåt.
Ser att du lyckats få en varning en gång iaf.... undrar varför?.

/M

Det har jag skrivit längre tillbaka i tråden om du bläddrar tillbaka något steg. smile
Fullt så känslig kan man faktiskt inte vara du. Det där med låsta bilar är ett uttömt samtalsämne.
Detta med Varför vissa fått sina varningar har inte funnits så mycket tidigare och kan därför ses intressant.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Minium
4 augusti 2010 · 270 Inlägg

Jag e inte fullt så känslig faktiskt hade bara missat att du skrivit det tidigare.
Låsta bilar e kanske inte uttömt för mig som aldrig e välkommen med mina bilar jag bygger på här mer.
Får ingen som helst förklaring heller ju.
Ingen behöver/bör kanske svara på detta ville bara förklara mig lite.

PS. dom tog genast bort den nya tråden så det var ju tydligen känsligt ja.

/M

Volvo Xc90 (2004)
Hamilton
4 augusti 2010 · 8 864 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Fick min varning när jag antydde att det var en viss Hamilton som missbrukade moderatorrollen när han var i topptrim och låste tråd efter tråd och verkligen letade fel och hade noll nollerans på allt. Oavsett var och när så var han med och styrde trådarna och låste när han fick chansen.

Några minuter senare hade han läst mitt fina svar i tråden och bussat en annan moderator på mig för att få en varning. Kunde lika gärna haft stake nog att sätta varningen själv när så ändå var fallet.

Skrattar fortfarande över min varning. Det var ju grädden på moset att få den i det sambandet. Så klockrent.

Ska du återge något så var åtminstone korrekt i det du skriver.
Skulle jag anset att överträdelsen var berätigad en varning så hade du även fått en och att jag som du så fint skriver "bussat en annan moderator" på dig stämmer överhuvudtaget inte varför skulle jag göra det när jag själv har befogenheter att vidta nödvändiga åtgärder.

Skulle jag missbruka min roll som moderator så kan jag garantera dig att jag blir avsatt fortare en Usain Bolt springer 100m på.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
JonR
4 augusti 2010 · 3 259 Inlägg

Hamilton skrev:
Skulle jag missbruka min roll som moderator så kan jag garantera dig att jag blir avsatt fortare en Usain Bolt springer 100m på.

Mvh
Hamilton

Varför låser andra moderatorer upp vissa trådar som du har låst om ingen anser att du "missbrukar"? (eller låser vissa trådar utan vettig anledning enligt mig själv)

Mvh

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Bjare
4 augusti 2010 · 945 Inlägg

Finns inga fler som har lust att prata om sin eller sina varningar?



JonR skrev:

Hamilton skrev:
Skulle jag missbruka min roll som moderator så kan jag garantera dig att jag blir avsatt fortare en Usain Bolt springer 100m på.

Mvh
Hamilton

Varför låser andra moderatorer upp vissa trådar som du har låst om ingen anser att du "missbrukar"? (eller låser vissa trådar utan vettig anledning enligt mig själv)

Mvh

Frågan ingen annan vågar ställa. lol
Det är nästan värt att satsa pengar på ifall du får frågan besvarad ordentligt eller inte.

Det mest klassiska vore nu som avslut på tråden: "Här låser vi" haha. smile

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Hamilton
4 augusti 2010 · 8 864 Inlägg

JonR skrev:

Hamilton skrev:
Skulle jag missbruka min roll som moderator så kan jag garantera dig att jag blir avsatt fortare en Usain Bolt springer 100m på.

Mvh
Hamilton

Varför låser andra moderatorer upp vissa trådar som du har låst om ingen anser att du "missbrukar"? (eller låser vissa trådar utan vettig anledning enligt mig själv)

Mvh

Vi är ju trotts allt bara människor vi moderatorer också och även vi gör fel, blir en tråd låst pga felaktiga beslut eller andra oklarheter så öppnas den igen inget märvardigt alls om man tänker efter.

Jag skriver 9 av 10 gånger anledningen till varför jag låser en tråd och även en hänvisning till vilken regel jag tolkar, det är just i tolkningen av en regel och inehållet i tråden som gör att besluten kan vara olika.

Av flera tusen inlägg per dag blir det garanterat fel och kommer så även bli i fortsättningen.

Bjare:  Jag besvarar alla frågor som är ställda direkt till mig det flesta kommer dock via PM eller mail


För att tråden inte ska gå OT så ta gärna frågorna ni har via PM
Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang