Ni med VARNINGAR här på Gorg!

guwib
25 januari 2013 · 624 Inlägg

alla kan omöjligt ha dessa svårigheter..nog för att landet fördummas men inte i den takten ändå hoppas jag!

sen mitt exempel som du hänvisar till, så skrev jag ändå till en fråga efter utläggningen om "ni" kunde se de uppenbara felen med men skrivelse? de var alltså medveet gjort.. du kunde ju se att texten var galet skriven men förstod ändå inte att det var med flit!?

who´s the man?
OmegaCoffe Dumpersförare.
28 januari 2013 · 970 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

guwib skrev:
snacket om sunt förnuft funkar ju inte heller eftersom de flesta är så efterblivna och varken skirver med punkt eller mellanslag samt även skriver talspråk eller bara rakt ut vad de har i sina tomma huvuden vilket gör det jäkligt svårt för oss få normala som faktiskt kan läsa och skriva att förstå ett dugg av vad som sagts likaså är oftast deras meningsuppbyggnad helt åt helvete kan inte stava kan inte läsa och har inget sunt förnuft söker inte innan man startar en ny tråd etc....

förtsår ni felen i texten ovan?


varför kallar man inte längre saker vid dess rätta namn? en iditt är en idiot!
enkelt!

Det var väl endå omoget skrivit.Det finns dom som har läs och skriv svårig heter.
Själv tycker jag att det är förbannat omoget. Så du skriver du är fan inte perfekt heller.
Tänk på det nästa gång innan du öppnar din käft blir så irreterad på folk som tror att dom är störst och vackrast
. Bara för att dom kan sätta rätt punkt på rätt plats det kallas för mobbning

Precis man ska fan inte gå på folk som har svårt för att stava osv. Helt jävla sjukt att racka ner på folk för det.
Finns många jag har sett som går på dom som inte stavar rätt eller lägger punkter osv.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
Crxkoffe
28 januari 2013 · 847 Inlägg

VolvoCoffe skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

guwib skrev:
snacket om sunt förnuft funkar ju inte heller eftersom de flesta är så efterblivna och varken skirver med punkt eller mellanslag samt även skriver talspråk eller bara rakt ut vad de har i sina tomma huvuden vilket gör det jäkligt svårt för oss få normala som faktiskt kan läsa och skriva att förstå ett dugg av vad som sagts likaså är oftast deras meningsuppbyggnad helt åt helvete kan inte stava kan inte läsa och har inget sunt förnuft söker inte innan man startar en ny tråd etc....

förtsår ni felen i texten ovan?


varför kallar man inte längre saker vid dess rätta namn? en iditt är en idiot!
enkelt!

Det var väl endå omoget skrivit.Det finns dom som har läs och skriv svårig heter.
Själv tycker jag att det är förbannat omoget. Så du skriver du är fan inte perfekt heller.
Tänk på det nästa gång innan du öppnar din käft blir så irreterad på folk som tror att dom är störst och vackrast
. Bara för att dom kan sätta rätt punkt på rätt plats det kallas för mobbning

Precis man ska fan inte gå på folk som har svårt för att stava osv. Helt jävla sjukt att racka ner på folk för det.
Finns många jag har sett som går på dom som inte stavar rätt eller lägger punkter osv.

att fålk barra orka bry sig <--- hoppas många störr sej på de smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
OmegaCoffe Dumpersförare.
28 januari 2013 · 970 Inlägg

Crxkoffe skrev:

VolvoCoffe skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

Det var väl endå omoget skrivit.Det finns dom som har läs och skriv svårig heter.
Själv tycker jag att det är förbannat omoget. Så du skriver du är fan inte perfekt heller.
Tänk på det nästa gång innan du öppnar din käft blir så irreterad på folk som tror att dom är störst och vackrast
. Bara för att dom kan sätta rätt punkt på rätt plats det kallas för mobbning

Precis man ska fan inte gå på folk som har svårt för att stava osv. Helt jävla sjukt att racka ner på folk för det.
Finns många jag har sett som går på dom som inte stavar rätt eller lägger punkter osv.

att fålk barra orka bry sig <--- hoppas många störr sej på de smile

Lär dom säkert göra. Man vet alldrig

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 januari 2013 · 17 478 Inlägg

Crxkoffe skrev:

VolvoCoffe skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

Det var väl endå omoget skrivit.Det finns dom som har läs och skriv svårig heter.
Själv tycker jag att det är förbannat omoget. Så du skriver du är fan inte perfekt heller.
Tänk på det nästa gång innan du öppnar din käft blir så irreterad på folk som tror att dom är störst och vackrast
. Bara för att dom kan sätta rätt punkt på rätt plats det kallas för mobbning

Precis man ska fan inte gå på folk som har svårt för att stava osv. Helt jävla sjukt att racka ner på folk för det.
Finns många jag har sett som går på dom som inte stavar rätt eller lägger punkter osv.

att fålk barra orka bry sig <--- hoppas många störr sej på de smile

Varning på gång för taskig stavning. Skojar bara... Men tråden är bra tycker jag. Man måste få ventilera sig lite.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
matteeee Ingen himmel är så blå som min
31 januari 2013 · 2 972 Inlägg

Det finns ju en mening med att stava rätt, skriva rätt och inte särskriva osv.

Att bli förstådd. Och att bli förstådd rätt.
Det är ganska stor skillnad på en "mörk hårig sjuk sköterska" och en "mörkhårig sjuksköterska". Vem vill du bli ompysslad av på sjukhuset?

Visst, man ska inte mobba de som har svårt för att skriva, men de som har svårt för att skriva kan ju också försöka anstränga sig, istället för att bara hänvisa till sin dyslexi (som väl knappt är utredd ens) och därmed skita i allt vad att försöka göra rätt innebär?
Folk idag stavar och skriver överlag så fruktansvärt illa att det lyser igenom i tidningar, reklam, officiella texter från företag osv. Det är värre än ett taskigt formulerat inlägg på garaget.org - men likväl kan det ju vara värt att anstränga sig lite. Så j-a svårt är det inte...även om man inte har lätt för det.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
torpis Forummoderator
31 januari 2013 · 10 572 Inlägg

matteeee skrev:
Så j-a svårt är det inte...även om man inte har lätt för det.

Så är det genom hela livet. De som engagerar sig lite extra kommer få det mycket bättre generellt

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang