Cyklister i trafiken

Adeno självutnämnd expert
17 augusti 2011 · 157 Inlägg

Moser skrev:
vad har ni för åsikter om denna herre på 2 hjul?


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7577715.ab

själv tycker jag att han får skylla sig själv, ofta man får väjja för dessa ""tävlings-cyklister"" som åker mitt ivägen eller åker där de är 1 filigt på 2+1 väg.... ofta åker de på vägen även om de finns en fin cykel väg längs vägen med.,,,,

Bilisten är ju den stora idioten med tanke på att han körde på cyklisten med flit,men jag kan också förstå att man blir irreterad på vissa cyklister som verkligen ska ligga i vägen men man får ju ändå visa hänsyn till cyklisterna då man sitter lite mer skyddad i en bil än vad dem gör på sina cyklar.

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk
Marticus Meldem
18 augusti 2011 · 917 Inlägg

Va ett jävla hat mot cyklister i traffiken då... Har själv tränat cykling med far min i 10 år, både i skog och på landsväg, så har varit med om en hel del idioter.

Så som jag känner, blir bilisten så jävla stressad av att ligga bakom en cyklist i MAAAAAAAAAAAX en minut )förutsatt att det är landsväg), då ska han/hon fanemig åka hemmifrån 5 min tidigare, för det är inte jobbigt att sakta in för att man inte kan köra om p.g.a möte, du kör förfan en bil hur jobbigt är det. Sen att vissa traffikanter ska visa sitt missnöje genom att tuta, köra skitnära, dra om i 150 etc.. I pity the fools, så jävla idiotiskt så de e fan helt otroligt.

Tycker man kan visa cyklister (FORTFARANDE PÅ LANDSVÄG) hänsyn och respekt, för man utsätter sig själv för en jävla fara när man cyklar i trafik, och det är inte jobbigt att sakta in och vänta på ett lämpligt omkörningstillfälle när man sitter på arslet i sin bil. Far min har en vän som blev nermejad i diket för ett år sedan av en som fick möte, han kommer aldrig att återhämta sig till sin forna formtopp igen. Hade idioten som kört väntat 20 sek till så hade allt gått fint, men icke. Dessutom cyklar vissa mitt i vägen för sin egen säkerhet. cyklar man intill vägkanten så kommer majoriteten av bilister som ska köra om inte vänta om dom får möte, utan dom tränger sig igenom lik förbannat emellan, bara vinddraget hugger tag ordentligt i cykeln när bilar blåser förbi idiotiskt fort.

Tänker inte yttra mig om cyklister i storstäderna, men cyklister på landsväg, visa dem respekt för så jobbigt är det inte. Ni flippar inte ut över en traktor lika mycket? trodde väll det.

Sen angående bilisten i artikeln; han borde ju fan bli av med kortet och betala feta böter, inte fan går jag och misshandlar någon som inte aktar sig när dem e i vägen!

Senast redigerat av Marticus (18 augusti 2011)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang