alla slangar och rör till turbon är helt torra. beställde även ett nytt tilllopps rör för att vara på säkra sidan.
det är olja vid kamremssidan men ska kolla upp det mer på fredag
Precis som det är på min, det är skitblött under kamremskåpan och ner hela vägen, runt om där, och det är inte mellan lådan och motorn. så kanske är samma problem?
alla slangar och rör till turbon är helt torra. beställde även ett nytt tilllopps rör för att vara på säkra sidan.
det är olja vid kamremssidan men ska kolla upp det mer på fredag
Precis som det är på min, det är skitblött under kamremskåpan och ner hela vägen, runt om där, och det är inte mellan lådan och motorn. så kanske är samma problem?
när jag tänker efter så när jag starta min för säsongen så hade det kommit massor olja på golvet, och den läcker inte annars, men har ju haft isär stort sätt hela motorn så hade väl inte fått något tätt, Men jag torka rent och tvätta med avfettning så jag skulle kunna se vart det kom ifrån, Det har inte kommit något mer, skit konstigt och olje nivån är bra och har kört bilen det är inget ....knepigt
Samma på min fast på andra sidan mellan motor å låda Dock ytterst lite..
det börjar sakta men säkert...inom snar framtid är det en deciliter om dagen....packboxen blir inte bättre och bättre....om du inte rengjort vevhusventilationen(anledningen varför den går) så ska du nog göra det snarast. Rengöra kanalen i blocket och oljefällan är viktigast sen alla rör till och från slamfälla. Blir som en ny bil när man gör det...hade en i verkstan förra veckan, den läckte skit lite men ändå några droppar över en natt, rengjorde vevhus och allt, sen hällde i en omega tillsats i oljan som är till för att fräsha upp och mjuka upp packboxar. stoppar även små läckage, Kosta 3-4 hundra, funka helt jävla suveränt han kom tillbaka en vecka senare och sa att det slutat.
Samma på min fast på andra sidan mellan motor å låda Dock ytterst lite..
det börjar sakta men säkert...inom snar framtid är det en deciliter om dagen....packboxen blir inte bättre och bättre....om du inte rengjort vevhusventilationen(anledningen varför den går) så ska du nog göra det snarast. Rengöra kanalen i blocket och oljefällan är viktigast sen alla rör till och från slamfälla. Blir som en ny bil när man gör det...hade en i verkstan förra veckan, den läckte skit lite men ändå några droppar över en natt, rengjorde vevhus och allt, sen hällde i en omega tillsats i oljan som är till för att fräsha upp och mjuka upp packboxar. stoppar även små läckage, Kosta 3-4 hundra, funka helt jävla suveränt han kom tillbaka en vecka senare och sa att det slutat.
Helt rätt, men tänker inte använda nå hockus pockus medel, kommer göra det riktigt när kolvar å stakar endå ska bytas Blir även att köra en oljecatch istället för org. burken så slipper man att den kleggar igen och skapar onödigt tryck i motorn.
Helt rätt, men tänker inte använda nå hockus pockus medel, kommer göra det riktigt när kolvar å stakar endå ska bytas Blir även att köra en oljecatch istället för org. burken så slipper man att den kleggar igen och skapar onödigt tryck i motorn.
Helt rätt ide att inte använda renovering på flaska. I och för sig kan man ju tipa i nåt ånt om man vet at man inom snar framtid ändå ska renovera, men kan man undvika det helt så är det bra.
Oroar man sig för att oljefällan ska gegga igen så är det dags att fundera lite på sitt körsätt. Konstruktionen i grund och botten är helt rätt. Men volvo var lite för fega med oljetemperaturen så termostaten öppnar lite för tidigt. Det innebär att när man kör lungt så geggar det igen för att oljan inte kommer upp tillräckligt i temperatur för att bli självrenande. Så kör man lungt, och framförallt om man kör en hel del korta sträckor är det viktigt att man då och då ser till att spöa på rejält så man får upp temperaturen på oljan och i ventilationen. Då slipper man bekymret. Sen spelar valet av olja in en del också.