Då tycker jag du går i rätt tankar

Nästan alla har, men från -92 och upp så har alla det. Under klockan som sitter till höger om ratten på instrumentpanelen
(Finns två typer av klockor, digital och analog.) Är det den analoga har du 2 knappar, R och INFO. Har du den digitala har du 3 knappar ovanför dessa 2 knappar.) Tryck på info så kommer det ändra information i datorn som är placerad under hastighetsmätaren. Tryck på info tills du ser laddningen. Går ej och missa

Om allt är skysst borde det ligga runt 14 volt, men det är inte konstigt om den ligger runt 13.7 volt heller.
Det är bara att plocka bort insuget, kolla bara så du inte tappar bort de gummirören som förbinder det övre och den undre delen av insugsdelen

du ser när du får loss den övre delen.
Vanliga fel att den inte laddar är:
*Voltregulatorn som sitter på generatorn med de två skruvarna.
*B+ kablen som har blivit gammal, vilket gör att man får en rätt stor förlust.
*Någon jordkabel som inte har bra kontakt. (Mindre troligt då den jordas i motorn)
B+ kabeln är dock lite jobbigare och byta, men har du möjlighet att byta den, så byt den när du endå har insuget nere. Den går från generatorn till en skarv till startmotorn och sedan vidare upp till batteriet.
http://kjelectronic.com/laddning.htmlJätte bra sida för lite felsökning samt byte av B+ kabeln

Mvh Patrik