5726
Sök

Bygga ljud i Audi 80???

697 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
Har en Audi 80 sedan som jag ska bygga ljud i, visste precis hur jag ville ha det
men har stött på problem direkt sad
Blir svårt att genomföra det, nån som har gjort det och kan komma med lite förslag
eller kanske bilder!?

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
8 augusti 2010
Vad är det för problem du har stött på?

Jag har byggt i ett par audi 100 av äldre modeller... vet inte hur lika de är varandra i konstruktionen.

1 122 Inlägg
8 augusti 2010
Har du fälltbart baksäte? I min är det bandpass låda som gäller. Tanken ligger bakom ryggstödet i 90:in

gasa nu foer faen!

697 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
Bebben skrev:

Jag har byggt i ett par audi 100 av äldre modeller... vet inte hur lika de är varandra i konstruktionen.

Ville ha en vägg med ett plexiglas framför baslådan, men när jag gjorde väggen så
den passar, så får jag inte in den! Jag kapade av en bit och tänkte sätta gångjärn
men det hjälpte inte! Då slår det i gångjärnen till bagageluckan sad
Så frågan e hur gör jag en vägg med ett plexiglas, den ska vara lätt att ta
bort om ifall man får punka!?
Senast redigerat av Kalaspinglan (9 augusti 2010)

697 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
ValP2k skrev:
Har du fälltbart baksäte? I min är det bandpass låda som gäller. Tanken ligger bakom ryggstödet i 90:in

Vad är en bandpass låda för nått?
Och ja jag kan fälla ryggstödet, tanken e under bilen smile

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
9 augusti 2010
Hmm, om det är så att den inte går in eller ut rent fysiskt är det tyvärr inte mycket att göra än att förminska lådan alternativt bygga den på annat vis...

Ingen expert, men här är lite info kring sluten bandpass.

I de båda audi 100 jag byggt i, en avant och en sedan, så har det låtit kalasbra med slutna lådor. Speciellt i sedanen. Trots att den hade ofällbar plåtrygg i baksätet och en 12" kicker av billigare modell med klent steg så spelade det skitbra.

1 122 Inlägg
9 augusti 2010
Bebben skrev:
Hmm, om det är så att den inte går in eller ut rent fysiskt är det tyvärr inte mycket att göra än att förminska lådan alternativt bygga den på annat vis...

Ingen expert, men här är lite info kring sluten bandpass.

I de båda audi 100 jag byggt i, en avant och en sedan, så har det låtit kalasbra med slutna lådor. Speciellt i sedanen. Trots att den hade ofällbar plåtrygg i baksätet och en 12" kicker av billigare modell med klent steg så spelade det skitbra.

Hmmms. Blev faktiskt nyfiken över vad du pratar om för bas. Kör portat i min och tycker d låter bra i vissa låtar och andra dåligt. Men man kanske bara är kräsen big_smile

gasa nu foer faen!

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
9 augusti 2010
ValP2k skrev:
Hmmms. Blev faktiskt nyfiken över vad du pratar om för bas. Kör portat i min och tycker d låter bra i vissa låtar och andra dåligt. Men man kanske bara är kräsen big_smile

Min egna uppfattning är ju att sluten låda ger mer "tight" bas medan portad ger lite mer bas men samtidigt mer okontrollerbar.

jag har alltid kört slutna lådor i mina bilar, men på torsdag ska det i en portad låda i min audi a2, så vi får se hur det blir. Har alltid tyckt att sluta lådor saknar det där "lilla extra"...

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 augusti 2010
Vad ska den där plexiglasväggen fylla för funktion? Och hur är baslådan monterad/hur ser den ut?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 466 Inlägg
9 augusti 2010
Kalaspinglan skrev:
Bebben skrev:

Ville ha en vägg med ett plexiglas framför baslådan, men när jag gjorde väggen så
den passar, så får jag inte in den! Jag kapade av en bit och tänkte sätta gångjärn

Du har la mobiltelefon?
Blir de punka ringer man någon som kommer med riktig domkraft och extrahjul.wink

Släng ut reservhjulet och domkraften så vips har du plats till batterier/slutsteg eller annat roligt..big_smile
Senast redigerat av M_icke_ (9 augusti 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

697 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Kalaspinglan skrev:
Bebben skrev:

Du har la mobiltelefon?
Blir de punka ringer man någon som kommer med riktig domkraft och extrahjul.wink

Släng ut reservhjulet och domkraften så vips har du plats till batterier/slutsteg eller annat roligt..big_smile

Haha..jo jag har en mobil, men sånt måste man ju kunna fixa själv!
Speciellt om man e 20 mil hemifrån tongue
Sen är det fortfarande en bruksbil smile

697 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Vad ska den där plexiglasväggen fylla för funktion? Och hur är baslådan monterad/hur ser den ut?

Det ska funka som ett fönster, baslådan står inne mot ryggstödet och den e klar,
bara den förgjordade väggen som jag behöver tips på hur jag ska göra smile

Sök