4377
Sök

S60R med kkk24 turbo, klarar intercoolern trycket?

154 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
Jag har skaffat mig en s60R och skall montera ihop den och har hört att Intercoolern till dom är inte så bra som den borde vara i jämförelse med turbon. Stämmer detta? om ja vad för intercooler skall jag skaffa istället. Tacksam för hjälp.

303 Inlägg
13 augusti 2010
den har ju två orginal så det borde ju funka annars haru kl racing tror jag

heter numera blyfot_racing här på garaget

154 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
Evert_ skrev:
den har ju två orginal så det borde ju funka annars haru kl racing tror jag

tack för svar. Men om jag förstod rätt när jag snackade med en snubbe så sa han nåt om att slangarna in till intercoolern är lite små. Så han tycket att jag skulle skaffa en med större slang osv. (är inte så motorkunnig)

303 Inlägg
13 augusti 2010
oki ska du trimma så kanse du ska byta men polaren mattias_nr5 har en s60R orginal den går ju bra han har inte haft några problem med det

303 Inlägg
13 augusti 2010

154 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
ok, då är det sagt. Varför jag frågar är nämligen att motorn är lite moddad av volvo själva om jag förstod det rätt av snubben jag köpte den av. T.ex så det 70 bak och 30 fram istället för 70 fram och 30 bak. Det såg man på däcken också big_smile

jag återkommer säkert med fler frågor när bilen är fixad och har testkört den lite.

Reservdansk
6 271 Inlägg
17 augusti 2010
Menar du fördelningen av drivningen eller?

70% bak och 30% fram?

Är en kille på NordicR som kör med ca 1,5bars ladd med originalslangar och ICs, vad jag vet...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök