Spåra hackers går det?

ghost_boy83 CREW
13 augusti 2010 · 2 594 Inlägg

Hej är delägare och moderator i ett lokalt bilforum, och i går blev vi utsatta för en hacker som tog sig in och raderade allt, vi fick upp ett ip som går till carlifornien går det att spåra sånt antar att det är duktiga snubbar som gömmer sig bakom en ip adress

finns  det nått man kan göra för stt skydda sig mot sånna attacker i framtiden?

hemmsidan våran heter streetsofsundsvall.se och ligger fortfarande nere pga attacken sad

Hamilton
13 augusti 2010 · 8 873 Inlägg

Visst allt är möjligt beror på hur mycket tid och pengar man vill lägga ner på att spåra någon.

Ser att sidan är ett publiceringsverktyg av Wordpress och om ni söker via forum som håller på med Wordpress så hittar ni garanterat även en lösning på problemet.

Jobbar inte själv med just Wordpress så jag har tyvärr inget bättre svar att ge.

Det är viktigt att man även har backupp på sina hemsidor även databaser.
Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
ghost_boy83 CREW
13 augusti 2010 · 2 594 Inlägg

Hamilton skrev:
Visst allt är möjligt beror på hur mycket tid och pengar man vill lägga ner på att spåra någon.

Ser att sidan är ett publiceringsverktyg av Wordpress och om ni söker via forum som håller på med Wordpress så hittar ni garanterat även en lösning på problemet.

Jobbar inte själv med just Wordpress så jag har tyvärr inget bättre svar att ge.

Det är viktigt att man även har backupp på sina hemsidor även databaser.
Mvh
Hamilton

nu är forumet uppe jo vi gör backup som tur är, vart ska man gå till väga för att spåra vem vänder man sig till ?

Sarge
13 augusti 2010 · 2 337 Inlägg

Jag tror inte att det är värt att försöka spåra vem som gjorde det. Kostar förmodligen mer än det smakar.

Annevare
13 augusti 2010 · 189 Inlägg

Skulle tror att det inte är hackerns egna ip heller utan en som han har kapat.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson
ghost_boy83 CREW
13 augusti 2010 · 2 594 Inlägg

Annevare skrev:
Skulle tror att det inte är hackerns egna ip heller utan en som han har kapat.

tror inte jag heller, synd att man inte har kunskapen skjälv att ta reda på vem

Bjare
13 augusti 2010 · 945 Inlägg

Självklart är det ingen riktig ip-adress. Personen bakom använder sig mest troligt av ToR eller annat valfritt
program som byter ut din ip-adress mot en annan. Du kan även välja land, Ryssland är tydligen poppis.

Nej jag är ledsen att säga det men tyvärr kommer ni inte att lyckas.
Man ni kan däremot ta tillfället i akt och bättra på sidan. Finns så mycket säkerhet idag till sådant. Bra sådan.

Oavsett typ av säkerhet så bör man också ordna back-up över sidan Minst 1.gång per dygn.
Används sidan nu till forum eller rent allmänt där användare kan regga sig så bör det vara Mycket oftare.

Eftersom personen har raderat rubbet på sidan så har han med all säkerhet också trillat över era användares information. E-mail och lösenord. Många använder samma e-mail och lösenord till MSN/e-post/forum osv osv. Nu ska ni lyckas förklara detta för era kära användare. Lycka till! smile Hoppas säkerheten var bra från början.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
ghost_boy83 CREW
13 augusti 2010 · 2 594 Inlägg

blir till att ta hjälp av experter för att få sidan så säker som möjligt

MilleN
13 augusti 2010 · 9 108 Inlägg

Låser på begäran av trådstartaren.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang