13 augusti 2010
Trådstartare
Hej. För snart ett år sedan fick jag påhälsning i bilen och då försvann Airbags och GPS-enheten.
Dagen jag upptäckte detta märkte jag även att dörrhögtalaren, vänster fram, slutat funka. Däremot så va det inga andra problem, stereo funkade, färddator funkade som vanligt.
Så, bilen har varit inne på reperation och 55 000kr fattigare så har fortfarande inte GPS-enheten blivit installerad.
När en av firmorna, ja jag har varit på två med bilen, bytte ut hela kabelhärvan, slutade Stereo och Färddator att fungera. På färddatorn kommer det bara upp massa streck (inte dom fyra som är för att knappa in koden). I och med att stereons display är genom färddatorn så kan jag ju inte slå in koden för stereon.
Enligt denna firma måste jag köpa en GPS-enhet, som är kopplad till Stereo och färddator, för att allt ska funka som det ska.
Sedan lämnade jag in bilen till en annan firma, även dessa säger att dom tror att man måste sätta i GPS-enheten.
Så okej, jag har köpt en GPS-enhet och tillhörande kontroll och LCD/Färddator begagnat som satt i en Mazda 6 -06.
Idag kopplade jag endast i GPS-enheten, då jag har en befintlig LCD/Färddator i bilen. LCD funkade och ljudet från GPS till högtalare. MEN, inte färddatadisplayen. Jag har kopplat i alls som man ska, det är tre kontakter som ska i GPS-enheten vad jag vet. Varför är det såhär?
En liten illustration på hur Färddatadisplayen ser ut: _ _ _ -------------- _ _
/\ Nån som vet varför de ser ut så?
Ibland kommer även ALLA tecken upp så att skärmen blir full.
Tror ni att jag måste byta ut LCD/Färddatadisplay med?