Vad vet ni om Masmo Bil Center HB?

the_lion
13 augusti 2010 ·

Tja!

Hade tänkt köpa en bil från dem på avbetalning och jag skulle vilja veta ifall dem är "skojare" o.s.v

tackar på förhand!

ni kan skicka pm om man inte får skriva här

Turbojesus Flickspanare
14 augusti 2010 · 728 Inlägg

Jag hade tänkt både en och två ggr innan jag handla bil áv en handlare med det namnet.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
primeramannen
14 augusti 2010 · 907 Inlägg

det ända jag vet är att varje gång man passerar dom så har dom bytt namn så det är inget företag jag skulle satsa på precis

Dodge Dart "Darten" (1965)
Joakim-S Hobby Fotograf
14 augusti 2010 · 650 Inlägg

Gaijin skrev:
Jag hade tänkt både en och två ggr innan jag handla bil áv en handlare med det namnet.

Håller med till hundra. Skulle nog leta nån annan stans först...

MG e-HS (2021)
the_lion
14 augusti 2010 ·

ok tack grabbar, då skiter vi i dem smile

Schysst

Masquerade Aldrig nöjd
14 augusti 2010 · 804 Inlägg

"Välkommna till Masmo Bil Center!

Vi köper, byter och säljer bilar oavsett märke sedan 1990."

http://allabolag.se/9697162684

Registreringsår: 2006

Livet är för kort för att äga Volvo.
the_lion
14 augusti 2010 ·

den var minst sagt intressant, tack för tipset

Dubs I got Dubs!
14 augusti 2010 · 2 423 Inlägg

Bara detta gör att jag inte skulle köpa en bil där. Mohammad, Fatima Mahdi

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Slash Saabifierad
14 augusti 2010 · 2 026 Inlägg

Har funnits en bilhandlare där hur länge som helst men som det sagts tidigare så verkar dom byta namn rätt ofta hmm

Dom är tydligen med på en sida som heter http://www.svartlista.se/, är dock inte medlem på den sidan så jag vet inte vad det står om detta företag. Hittade detta när jag sökte på google.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
the_lion
15 augusti 2010 ·

ok, skulle man kunna få några bra förslag på "riktiga" bilhandlare?

octavia Power of changes
15 augusti 2010 · 270 Inlägg

Dubs skrev:
Bara detta gör att jag inte skulle köpa en bil där. Mohammad, Fatima Mahdi

Rasist ?!!!


ja har köpt en bil från dom och de va inga problem.
Köpte en volvo s80 2,4T

Ja sålde tillbaks bilen till dom utan problem också

Power 0f You
trippelturbo Trucker
15 augusti 2010 · 2 710 Inlägg

octavia skrev:

Dubs skrev:
Bara detta gör att jag inte skulle köpa en bil där. Mohammad, Fatima Mahdi

Rasist ?!!!


ja har köpt en bil från dom och de va inga problem.
Köpte en volvo s80 2,4T

Ja sålde tillbaks bilen till dom utan problem också

Rasist var väll att ta i. Däremot j*vligt fördomsfullt!
Får man lov o acceptera, precis som så mkt annat smile Finns klokare människor

Fart missbrukare
Sheba Certifierad besserwisser
15 augusti 2010 · 308 Inlägg

octavia skrev:

Dubs skrev:
Bara detta gör att jag inte skulle köpa en bil där. Mohammad, Fatima Mahdi

Rasist ?!!!


ja har köpt en bil från dom och de va inga problem.
Köpte en volvo s80 2,4T

Ja sålde tillbaks bilen till dom utan problem också

Det är inte rasism. Fördomsfullhet, kanske, men att vara fördomsfull är inte att vara rasistisk. Sedan så måste jag faktiskt erkänna att jag är likadan, detta pga att många som jag känner som vid något tillfälle har köpt eller inspekterat en bil av "Mohammad" helt enkelt har blivit ljugna om bilens skick rakt i ansiktet. Jag är ytterst försiktig som säljaren inte har ett svenskt namn eftersom jag tyvärr har fog att helt enkelt inte lita på allt som de säger, detta av egen erfarenhet samt från erfarenhet från folk omkring mig. Dessutom ska dem pruta upp priset som fan när de själva säljer men de blir ofta förbannade och otrevliga om de inte kan köpa något för halva priset av dig.

Givetvis är säkert majoriteten av dem hederliga, det argumenterar jag inte emot. Jag köpte faktiskt min sommarbil av en kille som heter Rasi i Göteborg, hur trevlig som helst och erbjöd att lyfta upp bilen på en lyft och gav mig en lampa så att jag kunde inspektera underredet på bilen. Sedan tittade vi på motorrummet och undersökte skärmar och andra delar som kunde varit rostangripna. Jäkla trevlig kille. Tyvärr så är inte alla likadana och man bör vara uppmärksam.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
trippelturbo Trucker
15 augusti 2010 · 2 710 Inlägg

Sheba skrev:

octavia skrev:

Dubs skrev:
Bara detta gör att jag inte skulle köpa en bil där. Mohammad, Fatima Mahdi

Rasist ?!!!


ja har köpt en bil från dom och de va inga problem.
Köpte en volvo s80 2,4T

Ja sålde tillbaks bilen till dom utan problem också

Det är inte rasism. Fördomsfullhet, kanske, men att vara fördomsfull är inte att vara rasistisk. Sedan så måste jag faktiskt erkänna att jag är likadan, detta pga att många som jag känner som vid något tillfälle har köpt eller inspekterat en bil av "Mohammad" helt enkelt har blivit ljugna om bilens skick rakt i ansiktet. Jag är ytterst försiktig som säljaren inte har ett svenskt namn eftersom jag tyvärr har fog att helt enkelt inte lita på allt som de säger, detta av egen erfarenhet samt från erfarenhet från folk omkring mig. Dessutom ska dem pruta upp priset som fan när de själva säljer men de blir ofta förbannade och otrevliga om de inte kan köpa något för halva priset av dig.

Givetvis är säkert majoriteten av dem hederliga, det argumenterar jag inte emot. Jag köpte faktiskt min sommarbil av en kille som heter Rasi i Göteborg, hur trevlig som helst och erbjöd att lyfta upp bilen på en lyft och gav mig en lampa så att jag kunde inspektera underredet på bilen. Sedan tittade vi på motorrummet och undersökte skärmar och andra delar som kunde varit rostangripna. Jäkla trevlig kille. Tyvärr så är inte alla likadana och man bör vara uppmärksam.

Givetvis! Visst, tyvärr så är en stor del utländska säljare idioter men det finns även svenskar som är vääldig oseriösa! Dom syns inte lika ofta..

Fart missbrukare
octavia Power of changes
15 augusti 2010 · 270 Inlägg

Det är klart att det finns sånna som ljuger om bilen. Men det finns lika många svenskar som invandrare som ljuger om bilen. Ja vet en svensk som sålde sin bil med rost i golvet som han lappa ihopp lite snyggt.

Men som du skrev att man ska vara försiktig när man kollar på en bil. Det gör ja oavsätt om det är en svensk. Eller invandrare

Power 0f You
Surfaren
15 september 2010 · 167 Inlägg

Det finns förvisso ett Masmo Bil AB också som registrerades 1992, så det där med 1990 är väl inte så långt ifrån sanningen ändå.

Rent generellt är jag misstänksam mot alla som är något mindre än en stor märkesbutik när det gäller att handla bil. Oavsett mindre firma eller privatperson. Det är lätt att bli blåst om man tror gott om folk tyvärr.

Cupra_
15 september 2010 ·

Masquerade skrev:
"Välkommna till Masmo Bil Center!

Vi köper, byter och säljer bilar oavsett märke sedan 1990."

http://allabolag.se/9697162684

Registreringsår: 2006

De har hetat Ösmo bil och Äsmo bil också om jag inte minns fel.. Varit förbi deras "anläggning" i huddinge och det känndes inte seriöst alls..

matheus
15 september 2010 · 181 Inlägg

Quadrablast skrev:

Masquerade skrev:
"Välkommna till Masmo Bil Center!

Vi köper, byter och säljer bilar oavsett märke sedan 1990."

http://allabolag.se/9697162684

Registreringsår: 2006

De har hetat Ösmo bil och Äsmo bil också om jag inte minns fel.. Varit förbi deras "anläggning" i huddinge och det känndes inte seriöst alls..

Ösmo ligger ju inte ens nära huddinge_? haha

jag skickade ett mail till dom och kollade om dom ville köpa min bil, då va bilen helt orginal. tänkte bara komma vad dom skulle vilja ha för bilen och om man kunde komma förbi.. fick inget svar. å när ja åkte dit så vända jag. såg inte allt för roligt ut.. men om du ska köpa bil från bilfirma, va sjukt försiktig med att låna av dom låna av banken istället! och du har alltid rätt att pruta på bilen, du skall ALDRIG betala det som står skrivet i rutan, så sa dom på banken till mig.. all denna info om lån osv kom från banken inget jag själv har kommit på! lycka till med bilköpet!

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
xXSammy
8 januari 2011 · 6 568 Inlägg

matheus skrev:

Quadrablast skrev:

Masquerade skrev:
"Välkommna till Masmo Bil Center!

Vi köper, byter och säljer bilar oavsett märke sedan 1990."

http://allabolag.se/9697162684

Registreringsår: 2006

De har hetat Ösmo bil och Äsmo bil också om jag inte minns fel.. Varit förbi deras "anläggning" i huddinge och det känndes inte seriöst alls..

Ösmo ligger ju inte ens nära huddinge_? haha

jag skickade ett mail till dom och kollade om dom ville köpa min bil, då va bilen helt orginal. tänkte bara komma vad dom skulle vilja ha för bilen och om man kunde komma förbi.. fick inget svar. å när ja åkte dit så vända jag. såg inte allt för roligt ut.. men om du ska köpa bil från bilfirma, va sjukt försiktig med att låna av dom låna av banken istället! och du har alltid rätt att pruta på bilen, du skall ALDRIG betala det som står skrivet i rutan, så sa dom på banken till mig.. all denna info om lån osv kom från banken inget jag själv har kommit på! lycka till med bilköpet!

Jag frågade tidigare där angående en Volvo 460 då jag skulle sälja 340n
"Hej jag undrar angående Volvo 460n som står där ute vad som står på besiktningspappret"
Körförbud.
"Ja men har den fått nedslag på något?"
Jag vet inte, det är körförbud på bilen, den är inte besiktigad
"Nehe..hur mycket kan jag få för min Volvo 340 som står där ute? Skattad, besiktigad och nya däck runt om"
Tusen kronor..gammal bil dju vet, svår å sälja

Så nej, personligen tycker jag inte att de känns ett dugg seriöst där

De/Dem
Haziza87
8 januari 2011 · 239 Inlägg

Jag köpte min Civic Type-R på en mindre firma. Bilen hade fortfarande 2 årnybilsgaranti kvar visserligen och kvitton fanns på service. Så händer det något har jag min garanti kvar.

Honda S2000 "S2K AP1" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang