Ställa uppl laddtrycket på en passat 1.8 T 97a?

Calsu
18 augusti 2010 · 55 Inlägg

Bjare skrev:

Calsu skrev:
Jag har tänkt lite på dump...Finns det nån åternånting(hjärnsläpp) dump som ger ifrån sig något bra pys? Isåfall var? Såg att bsr hade nån wastegate men den är väl typ öppen eller?

återcirkulerande. smile

Tack ^^

Bjare
18 augusti 2010 · 945 Inlägg

Calsu skrev:

Bjare skrev:

Calsu skrev:
Jag har tänkt lite på dump...Finns det nån åternånting(hjärnsläpp) dump som ger ifrån sig något bra pys? Isåfall var? Såg att bsr hade nån wastegate men den är väl typ öppen eller?

återcirkulerande. smile

Tack ^^

Finns en specifik hemsida ganska känd sådan som säljer den återcirkulerande dumpen du söker.
Din bil håller tyvärr bara för denna dumpen i längden. varför vet jag inte.

Detta är info jag hittade för 3år sen när jag själv var i dina tankar.
Har ev. för mig att det är en firma som har en värsting golf men som sagt är osäker lycka till. smile

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Calsu
18 augusti 2010 · 55 Inlägg

Bjare skrev:

Calsu skrev:

Bjare skrev:

återcirkulerande. smile

Tack ^^

Finns en specifik hemsida ganska känd sådan som säljer den återcirkulerande dumpen du söker.
Din bil håller tyvärr bara för denna dumpen i längden. varför vet jag inte.

Detta är info jag hittade för 3år sen när jag själv var i dina tankar.
Har ev. för mig att det är en firma som har en värsting golf men som sagt är osäker lycka till. smile

Vilken hemsida är det då? Jag såg att du hade kromade lister i din passat. Vart fick du tag i det? Letat som en tok själv efter det. Har bara hittat svart,kolfiber och trä -.-...

Fredrik-79
18 augusti 2010 · 2 164 Inlägg

kenny_crx skrev:

Fredrik-79 skrev:

Brains skrev:

Ja och vilken motor som helst som leanar ut för mycket rasar.

Då man inte hade gjort nått åt bränslet utan bara pys trimmat så fastnade en ventil så hela toppen fick renoveras o sen visade sig att en kolv med gått åt skogen så då va de nya kolvar med.
Vet man inte hur man ska göra så ska man inte pilla.
Gör man rätt är de ingen fara.

/F

Och detta hände på en skyline?

Ja. För förra ägeren hade inte koll på hur man ska göra utan trodde de bara va o pys trimma som en gammal volvo.
Hänger inte bränslet med så kan detta hända!

/F

Saab 9-5 SE (2001)
kenny_crx
18 augusti 2010 · 836 Inlägg

Fredrik-79 skrev:

kenny_crx skrev:

Fredrik-79 skrev:

Då man inte hade gjort nått åt bränslet utan bara pys trimmat så fastnade en ventil så hela toppen fick renoveras o sen visade sig att en kolv med gått åt skogen så då va de nya kolvar med.
Vet man inte hur man ska göra så ska man inte pilla.
Gör man rätt är de ingen fara.

/F

Och detta hände på en skyline?

Ja. För förra ägeren hade inte koll på hur man ska göra utan trodde de bara va o pys trimma som en gammal volvo.
Hänger inte bränslet med så kan detta hända!

/F

Komisk då skyline motorer fettar på när du höjer laddtrycket! så tror nog inte det var pystrimmet som var det största problemet wink

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Fredrik-79
19 augusti 2010 · 2 164 Inlägg

kenny_crx skrev:
Komisk då skyline motorer fettar på när du höjer laddtrycket! så tror nog inte det var pystrimmet som var det största problemet wink

Ett problem med mjukvaran är att den har sina begränsningar hur mycket den kan ändra på bränslet o gör man inge åt de så kommer tar motorn skada.
Finns inte många bilar som klarar att reglera upp bränslet tillräckligt mycket när man pys trimmar.

/F

Saab 9-5 SE (2001)
kenny_crx
19 augusti 2010 · 836 Inlägg

Fredrik-79 skrev:

kenny_crx skrev:
Komisk då skyline motorer fettar på när du höjer laddtrycket! så tror nog inte det var pystrimmet som var det största problemet wink

Ett problem med mjukvaran är att den har sina begränsningar hur mycket den kan ändra på bränslet o gör man inge åt de så kommer tar motorn skada.
Finns inte många bilar som klarar att reglera upp bränslet tillräckligt mycket när man pys trimmar.

/F

kanske inte finns många men fortfarande e skyline en av dom! så var det klart me den diskutionen i denna tråden smile

Honda CRX "Sparkles" (1988)
pazzoskovde
24 augusti 2012 · 55 Inlägg

Hej jag bara undrar om downpipen gör nån skillnad när man håller på med avgassytemet? smile

Audi A4 "Audin" (2007)
spokenratt
24 augusti 2012 · 3 860 Inlägg

pazzoskovde skrev:
Hej jag bara undrar om downpipen gör nån skillnad när man håller på med avgassytemet? smile

Ja, är oftast den delen som verkligen gör någon skillnad! Sällan endast cat back gör någon märkbar skillnad men Downpipe och cat back gör! Så JA helt enkelt. Brukar kunna bå bättre spoolup och ger klart ett bättre flöde!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
pazzoskovde
24 augusti 2012 · 55 Inlägg

spokenratt skrev:

pazzoskovde skrev:
Hej jag bara undrar om downpipen gör nån skillnad när man håller på med avgassytemet? smile

Ja, är oftast den delen som verkligen gör någon skillnad! Sällan endast cat back gör någon märkbar skillnad men Downpipe och cat back gör! Så JA helt enkelt. Brukar kunna bå bättre spoolup och ger klart ett bättre flöde!

Tack då vet jag det men påverkar laddtrycket antalet hästar? smile

Audi A4 "Audin" (2007)
spokenratt
24 augusti 2012 · 3 860 Inlägg

pazzoskovde skrev:

spokenratt skrev:

pazzoskovde skrev:
Hej jag bara undrar om downpipen gör nån skillnad när man håller på med avgassytemet? smile

Ja, är oftast den delen som verkligen gör någon skillnad! Sällan endast cat back gör någon märkbar skillnad men Downpipe och cat back gör! Så JA helt enkelt. Brukar kunna bå bättre spoolup och ger klart ett bättre flöde!

Tack då vet jag det men påverkar laddtrycket antalet hästar? smile

Mjae.. det kan man väl säga enkelt att det gör, men det är mer som spelar in... Men, vissa tillverkare skriver ut en ökning på kring 10-15% i effekt av att byta avgaset hela vägen. Man ska klart ta det med en nypa salt men ihop med ett nytt chip eller ny mjukvara så kan man få fina siffror!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang