2668
Sök

Val utav slutsteg

494 Inlägg
1 september 2006
Trådstartare
Tiaz skrev:
Oboy6 skrev:
Jag köpte mitt audison lrx 1400 från dbakuten och det pumpar ut 900 W i 1 Ohm står det på kartongen men enligt dbakuten är det uppmätt till 1100 W. Vet inte om det finns några kvar nu p.g.a. att jag köpte mina på rean för 2900 kr. Men det finns säkert begagnat att köpa som är billigare.

Det skall enligt uppgifter och mätning ge 1100 W max i 2ohm..
Det kan alltså ge mer i 2ohm än i 1ohm.

mmmm, vill hälst ha ett steg som ger max i  1 ohm,

jag är hård som sten

Team Tondöv
649 Inlägg
1 september 2006
Tiaz skrev:
Oboy6 skrev:
Jag köpte mitt audison lrx 1400 från dbakuten och det pumpar ut 900 W i 1 Ohm står det på kartongen men enligt dbakuten är det uppmätt till 1100 W. Vet inte om det finns några kvar nu p.g.a. att jag köpte mina på rean för 2900 kr. Men det finns säkert begagnat att köpa som är billigare.

Nepp!
Det lämnar enligt Audison själva 350WRMS i 1ohm, 650WRMS i 2ohm och 900WRMS i 1ohm vid 13,8V.
Senast redigerat av freddan70 (1 september 2006)

524 Inlägg
1 september 2006
linkan lindgren skrev:
Tiaz skrev:
linkan lindgren skrev:

så jäkla billigt är de vell la int?

Måste hålla med dej. Att det blir inte så mycke billigare när man räkna på frakt m.m..
Skulle det sedan vara så att man behöver hjälp..ja hur gör men då? skall man skicka ett mail och vänta flera dagar/veckor innan man får den OM man nu får någon?
Nej, då känns det bättre att köpa från ett seriöst företag här  i landet som man kan ringa eller åka till om man skulle behöva lite suport.

visst de känns bra mycket säkrare, man får väll leta  vidare i bil sterio ljungeln

Vaddå inte möe billigare?!?! Ex alpine m1001, Halva priset emot i sverige... 440Euro eller 9000:-

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
1 september 2006
linkan lindgren skrev:
Tiaz skrev:
Oboy6 skrev:

Varför då?

Att köra låga laster är skit. För den som vill kan jag förklara varför, men det tar jag separat isåfall, eftersom vissa inte orkar läsa långa poster.
som dessutom ibland är svåra att förstå om man inte har lite teknisk bakgrund.

Så igen, låga laster = skit! :-)

mvh Jonas...budskapet skall nå fram!

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

524 Inlägg
1 september 2006
Kan tillägga det också när man köper från utlandet, ja här me så får du ju garanti från tillverkaren och inte från säljaren. Krånglar det så skickar du de ju bara till tillverkaren...

494 Inlägg
1 september 2006
Trådstartare
jonash skrev:
linkan lindgren skrev:
Tiaz skrev:

Varför då?

Att köra låga laster är skit. För den som vill kan jag förklara varför, men det tar jag separat isåfall, eftersom vissa inte orkar läsa långa poster.

du förklara lite men, min bas är stabil i 1 ohm jag får inte ut max om jag kör i  2 eller 4 ohm,  men beräåäta järna mera,,

jag är hård som sten

494 Inlägg
1 september 2006
Trådstartare
jonash skrev:
linkan lindgren skrev:
Tiaz skrev:

Varför då?

2+2 ohm, visst spelar den bäst i 1 ohm då eller hur???

jag är hård som sten

Team Tondöv
649 Inlägg
1 september 2006
linkan lindgren skrev:
jonash skrev:
linkan lindgren skrev:

Varför då?

du förklara lite men, min bas är stabil i 1 ohm jag får inte ut max om jag kör i  2 eller 4 ohm,  men beräåäta järna mera,,

en bas kan inte vara stabil i 1ohm...

494 Inlägg
1 september 2006
Trådstartare
freddan70 skrev:
linkan lindgren skrev:
jonash skrev:

Varför då?

en bas kan inte vara stabil i 1ohm...

öö nä hä vad är den basen stabil i da 4 ohm 2 ohm???

jag är hård som sten

Team Tondöv
649 Inlägg
1 september 2006
en bas kan inte vara stabil i nåt alls!
en bas är en någorlunda konstant last för slutsteget, vanligast ligger dom på 4ohm eller 2+2ohm  ett slutsteg däremot kan vara stabilt i t ex 2 eller 1 ohm.

494 Inlägg
1 september 2006
Trådstartare
freddan70 skrev:
en bas kan inte vara stabil i nåt alls!
en bas är en någorlunda konstant last för slutsteget, vanligast ligger dom på 4ohm eller 2+2ohm  ett slutsteg däremot kan vara stabilt i t ex 2 eller 1 ohm.

ja men vad ska den vara i för ohm da? 2 ??

jag är hård som sten

21 761 Inlägg
1 september 2006
Vad freddan70 menar är att man säger inte att en bas är "stabil i x Ohm", det är fel att säga så. När man pratar om orden "stabil i" så menar man slutstegen. Ett steg är stabilt i tex 2 Ohm, det orkar driva 2 Ohms belastning utan att bli överbelastat.

21 761 Inlägg
1 september 2006
jonash skrev:
Att köra låga laster är skit.

Har väl bla med stegets dämpfaktor att göra?

494 Inlägg
2 september 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Vad freddan70 menar är att man säger inte att en bas är "stabil i x Ohm", det är fel att säga så. När man pratar om orden "stabil i" så menar man slutstegen. Ett steg är stabilt i tex 2 Ohm, det orkar driva 2 Ohms belastning utan att bli överbelastat.

men vad ska jag köra med för steg da till den basaen  vad ska steget ligga på 1 ohm 2 ohm?? vad mår basen bäst av??

jag är hård som sten

113 Inlägg
2 september 2006
linkan lindgren skrev:
Drönirettab skrev:

men vad ska jag köra med för steg da till den basaen  vad ska steget ligga på 1 ohm 2 ohm?? vad mår basen bäst av??

Hidiot.

-----------------][----------------][----------------][-----------------][---------------][---

3 627 Inlägg
2 september 2006
2Ohm.. men troligtvis ska d va 4Ohm.. d står lixom i specificasionerna!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

494 Inlägg
2 september 2006
Trådstartare
ToXtreme skrev:
2Ohm.. men troligtvis ska d va 4Ohm.. d står lixom i specificasionerna!

Men har ni någe andra bra förslag på  på steg??

jag är hård som sten

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
2 september 2006
Drönirettab skrev:
jonash skrev:
Att köra låga laster är skit.

Har väl bla med stegets dämpfaktor att göra?

Bland annat. Sen så vid låga laster så drar stegen MYCKET mer ström, vilket de flesta inte har resurserna till, så dippar spänningen och så blir det dist etc etc

mvh Jonas

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
2 september 2006
linkan lindgren skrev:
Drönirettab skrev:

Vad ÄR det för bas?

mvh Jonas

21 761 Inlägg
2 september 2006
jonash skrev:
Sen så vid låga laster så drar stegen MYCKET mer ström, vilket de flesta inte har resurserna till, så dippar spänningen och så blir det dist

Jo, det är ju sant förstås.

Sök