2815
Sök

Bygga Driftingbil

1 072 Inlägg
19 augusti 2010
En Celica GT4 och fimpa främre drivaxlar?

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
D_Carlsson skrev:
annars kan du ju köpa en 200 s13 om du absolut vill se ut som alla 342 andra drifting 200or. borde vara lätt att hitta en med rasad motor inget ovanligt tongue  och sen köpa en bmw M50B25 motor och turbo konvertera

vill inte vara som dom 342 personerna wink

Go BIG or Go home!

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Wikstromm skrev:
varför detta tjöt om att ha en bil som ingen annan kör?, kör den bil du är bekväm i sen kör skiten ur alla andra, det är mitt tips

hur ska jag veta vilken bil jag är bekväm i da?

Go BIG or Go home!

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
BMW E30 + en turbo wink
Mycket effekt smile
Skitlätta i baken så dem får du ju lätt på ställ...
Du behöver ju inte turbo egentligen heller..

Fan vissa i D1 kör ju 160-200 häst NA i Toýota AE86 men dem kostar massa med..

ja men japanerna är ju galna wink och en AE86 är som sagt lite dyr..

Go BIG or Go home!

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
almqvist__89 skrev:
Daihatsu Charmant is the shit!

finns ju inga till salu wink

Go BIG or Go home!

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
-stoffe- skrev:
EricMSG skrev:

bygger du om den till bakhjulsdrift om jag köper en? tongue

kan jag göra har inget för mig en då tongue

har du inge jobb?

Go BIG or Go home!

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
sik skrev:

håller drivlinan för de?

Go BIG or Go home!

1 072 Inlägg
20 augusti 2010
EricMSG skrev:
sik skrev:

håller drivlinan för de?

Troligen.. Finns gott om effektstinna Toyota bilar som man sällan hör mycket problem om.

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
sik skrev:
EricMSG skrev:
sik skrev:

håller drivlinan för de?

Troligen.. Finns gott om effektstinna Toyota bilar som man sällan hör mycket problem om.

okej, ja dom är ju inte allt för dyra.

Go BIG or Go home!

1 072 Inlägg
20 augusti 2010
EricMSG skrev:
sik skrev:
EricMSG skrev:

håller drivlinan för de?

Beror på vad du har för krav, personligen skulle ja köra på en CS som har lite förbättringar mot övriga modeller. Sen har du toyota forumet att hänga på för delar.

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
sik skrev:
EricMSG skrev:
sik skrev:

Beror på vad du har för krav, personligen skulle ja köra på en CS som har lite förbättringar mot övriga modeller. Sen har du toyota forumet att hänga på för delar.

CS? är inte allt för påläst om GT4 så jag vet inte vad de står för. Men en från ca -89 värkar rätt okej.

Go BIG or Go home!

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
shogun skrev:
och här finns mängder av information om olika driftingbyggen

http://www.driftworks.com/forum/drift-c … ts-builds/

Tack för tipsen smile

Go BIG or Go home!

1 072 Inlägg
20 augusti 2010
EricMSG skrev:
sik skrev:
EricMSG skrev:

CS? är inte allt för påläst om GT4 så jag vet inte vad de står för. Men en från ca -89 värkar rätt okej.

Kolla blocket så ser du några som är CS=Carlos Saints. Ska va bättre synkningar och lite andra förbättringar. Annars så tror jag att st 285 och 205 är snarlika utöver kaross men det får en toyota frälst svara på då jag är osäker. Men annars en rätt ovanlig driftingbil

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
sik skrev:
EricMSG skrev:
sik skrev:

Kolla blocket så ser du några som är CS=Carlos Saints. Ska va bättre synkningar och lite andra förbättringar. Annars så tror jag att st 285 och 205 är snarlika utöver kaross men det får en toyota frälst svara på då jag är osäker. Men annars en rätt ovanlig driftingbil

okej, då förstår jag. när man tar bort framhjulsdriften så att den bara driver bak, är det nån "mittdiff" eller vad de heter som man måste stum svetsa då eller är det bara bakre diffen man behöver göra det med?

Go BIG or Go home!

Almännt tokig
481 Inlägg
20 augusti 2010
EricMSG skrev:
LoFET skrev:
Supra MK3 tung men ganska lätt att få bra med effekt.

Annars skulle jag letat färdig driftbil i england 70k får du en vettig S13/s14 eller R33 för där.

Om jag inte har fel så ligget din MK3 ute på blocket för 25tkr, hur mycket pulver är de i den? wink

Det är ju faktiskt ett alternativ, vet du nått vad de kostar att frakta in en bil därifrån?

Jo det stämmer. det är runt 250hk i den och det är lite klent. om den inte blir såld inom en månad så behåller jag den och så blir det mer effekt och en hydraulisk handbroms istället .

Räkna med runt 10k att få hem en bil från uk om den inte skall reggas.

Angående Att åka Audi S4 RWD så funkar det utmärkt men v8:an är lite klen att åka på 3:an med sina 280hk. Brorsan hade en grön 4,2 kombi förra året..... höll kanon bara att byta däck och tanka hela året big_smile

Nu bygger han en 500hk  S4 2,2T med RWD istället som förhoppningsvis är klar till gatebil september........

Inline sixes ist sie scheisse.......

79 Inlägg
20 augusti 2010
mitt tips: importera tysk eller japansk RWD-bil och lägg pengarna som blir över på trim/väghållning/bur etc.
fortfarande billigare att importera än att köpa bil i Sverige!
Och ska du inte regga den och bara köra bana så sparar du in flertalet tusenlappar redan där.
KH Racing's förslag var annars en bra alternativ...

79 Inlägg
20 augusti 2010
LoFET skrev:
EricMSG skrev:
LoFET skrev:

Annars skulle jag letat färdig driftbil i england 70k får du en vettig S13/s14 eller R33 för där.

Om jag inte har fel så ligget din MK3 ute på blocket för 25tkr, hur mycket pulver är de i den? wink

Det är ju faktiskt ett alternativ, vet du nått vad de kostar att frakta in en bil därifrån?

Jo det stämmer. det är runt 250hk i den och det är lite klent. om den inte blir såld inom en månad så behåller jag den och så blir det mer effekt och en hydraulisk handbroms istället .

Angående Att åka Audi S4 RWD så funkar det utmärkt men v8:an är lite klen att åka på 3:an med sina 280hk. Brorsan hade en grön 4,2 kombi förra året..... höll kanon bara att byta däck och tanka hela året big_smile

Nu bygger han en 500hk  S4 2,2T med RWD istället som förhoppningsvis är klar till gatebil september........

kostar INTE 10 tusen spänn att ta hem en bil från UK. wink
Själv tagit hem 4 bilar inom loppet av ett år. Hälften annars om inte reg behövs! wink

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
LoFET skrev:
EricMSG skrev:
LoFET skrev:

okej, ska du köra drifting med den då eller?

de var ju inte allt för mycket om man hittar en billig.

okej, men jag gillar inte riktigt kombi men det är bra att veta sånt.

hoppas att han får ihop den tills dess big_smile

Go BIG or Go home!

Sök