4001
Sök

Bygga Driftingbil

Jävel
2 018 Inlägg
20 augusti 2010
Bygg camaron till driftbil. Hinka ner en bmw-snurrbo bara, typ sån som Mattias har i sin e36a smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
blackbox skrev:
mitt tips: importera tysk eller japansk RWD-bil och lägg pengarna som blir över på trim/väghållning/bur etc.
fortfarande billigare att importera än att köpa bil i Sverige!
Och ska du inte regga den och bara köra bana så sparar du in flertalet tusenlappar redan där.
KH Racing's förslag var annars en bra alternativ...

jag kollade runt förut om att importera från japan utan att regga men det fanns ingen som ville göra de.

Go BIG or Go home!

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
blackbox skrev:
LoFET skrev:
EricMSG skrev:

Om jag inte har fel så ligget din MK3 ute på blocket för 25tkr, hur mycket pulver är de i den? wink

Det är ju faktiskt ett alternativ, vet du nått vad de kostar att frakta in en bil därifrån?

Jo det stämmer. det är runt 250hk i den och det är lite klent. om den inte blir såld inom en månad så behåller jag den och så blir det mer effekt och en hydraulisk handbroms istället .

Räkna med runt 10k att få hem en bil från uk om den inte skall reggas.

Angående Att åka Audi S4 RWD så funkar det utmärkt men v8:an är lite klen att åka på 3:an med sina 280hk. Brorsan hade en grön 4,2 kombi förra året..... höll kanon bara att byta däck och tanka hela året big_smile

Nu bygger han en 500hk  S4 2,2T med RWD istället som förhoppningsvis är klar till gatebil september........

kostar INTE 10 tusen spänn att ta hem en bil från UK. wink
Själv tagit hem 4 bilar inom loppet av ett år. Hälften annars om inte reg behövs! wink

då är de ju lätt värt de yikes big_smile

Go BIG or Go home!

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Plankpojk skrev:
Bygg camaron till driftbil. Hinka ner en bmw-snurrbo bara, typ sån som Mattias har i sin e36a smile

funderade på det men det krävs mer pengar att göra de än att bygga en annan bil.

Go BIG or Go home!

158 Inlägg
20 augusti 2010
finns ju dom som bonnmeckar driftbilar, då kan du hamna runt 70 k, men vill du de ska hålla så får du börja tänka om, krävs ju en hel del för drifting sliter duktigt på en bil, så man får byta typ dom flesta stagen och diff och sånt,  så jag hade kört på nån nån bil som e säker med 300+ och lägga resten på rensa ut all vikt och bygga om allt inom väghållning så det håller,
visst de e många som kör med lite hemmabyggen och det håller, det klagar jag inte över, men de finns ju alltid en risk menar jag så inte folk blir sura och säger att dom kör med orginal här å där och de håller,

I Love Haters
56 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Ajfa skrev:
finns ju dom som bonnmeckar driftbilar, då kan du hamna runt 70 k, men vill du de ska hålla så får du börja tänka om, krävs ju en hel del för drifting sliter duktigt på en bil, så man får byta typ dom flesta stagen och diff och sånt,  så jag hade kört på nån nån bil som e säker med 300+ och lägga resten på rensa ut all vikt och bygga om allt inom väghållning så det håller,
visst de e många som kör med lite hemmabyggen och det håller, det klagar jag inte över, men de finns ju alltid en risk menar jag så inte folk blir sura och säger att dom kör med orginal här å där och de håller,

det är ju de man får ta att göra, rensa bilen på all onödig vikt så att man inte behöver göra upp för det men hårdare trimning. man vill ju ha en så pålitlig motor som möjligt.
såg att du kör lite med din R33, varför kör du inte på kvällsträningarna här i Anderstorp? visst dom är inte allt för ofta men ändå.

Go BIG or Go home!

79 Inlägg
20 augusti 2010
EricMSG skrev:
blackbox skrev:
mitt tips: importera tysk eller japansk RWD-bil och lägg pengarna som blir över på trim/väghållning/bur etc.
Och ska du inte regga den och bara köra bana så sparar du in flertalet tusenlappar redan där.

jag kollade runt förut om att importera från japan utan att regga men det fanns ingen som ville göra de.

Importera från UK då.
Finns massor med balla bilar för billig peng där. (punden ligger betydligt lägre än kronan)
Från Japan är bara krångligt, dyrt och tar lång tid.
Om du importerar fr Japan så behöver man betala skatt och tull, det behövs inte inom EU.
Ska du regga bilen sen så är det oxå enklare.
Tänk på att köpa en bil som är original i drivlinan isf!! Annars blir det mkt extraarbete...
Har varit med och tagit hem 4st Celica GT4'or därifrån.
Bara flyga ner o köra hem. Det gör man lätt på 2 dgr. wink

79 Inlägg
20 augusti 2010
EricMSG skrev:
blackbox skrev:
LoFET skrev:

Jo det stämmer. det är runt 250hk i den och det är lite klent. om den inte blir såld inom en månad så behåller jag den och så blir det mer effekt och en hydraulisk handbroms istället .

Räkna med runt 10k att få hem en bil från uk om den inte skall reggas.

Angående Att åka Audi S4 RWD så funkar det utmärkt men v8:an är lite klen att åka på 3:an med sina 280hk. Brorsan hade en grön 4,2 kombi förra året..... höll kanon bara att byta däck och tanka hela året big_smile

Nu bygger han en 500hk  S4 2,2T med RWD istället som förhoppningsvis är klar till gatebil september........

Själv tagit hem 4 bilar inom loppet av ett år. Hälften annars om inte reg behövs! wink

Japp!
Resan fram och tillbaka hamnar på 6000 max!! (inkl mat etc)
Bensin: tanka 3-4 ggr på vägen. (billig bensin i UK, FRankrike, Belgien, Holland)
två båtar 2x700kr (England-Frankrike + Tyskland-Sverige)
Flygbiljett enkel resa runt 1500kr (för två pers beroende på när man bokar,
man bör vara två som kör hem så man kan bytas av, kör typ non-stop hem, 150/160mil)

KHRacing
20 augusti 2010
EricMSG skrev:

Det kan jag fixa LÄTT via en god vän - PM med förslag på vad du vill ha så kolalr jag med han !

Random
480 Inlägg
20 augusti 2010
blackbox skrev:
EricMSG skrev:
blackbox skrev:

Japp!
Bensin: tanka 3-4 ggr på vägen. (billig bensin i UK, FRankrike, Belgien, Holland)
man bör vara två som kör hem så man kan bytas av, kör typ non-stop hem, 150/160mil)

Vet du någon engelsk sida man kan kolla bilar? Typ blocket etc. Kom bara på ebay UK.

79 Inlägg
20 augusti 2010
Fimp3n skrev:
blackbox skrev:
EricMSG skrev:

Japp!

Vet du någon engelsk sida man kan kolla bilar? Typ blocket etc. Kom bara på ebay UK.

kika på: http://pistonheads.co.uk/
samt: http://torque-gt.co.uk/ (dom tar hem bilar på beställning)
http://www.gt4oc.net/ (i stort sett bara Celica GT4or men kan finnas annat.)

Random
480 Inlägg
20 augusti 2010
blackbox skrev:
Fimp3n skrev:
blackbox skrev:

Japp!

kika på: http://pistonheads.co.uk/
samt: http://torque-gt.co.uk/ (dom tar hem bilar på beställning)
http://www.gt4oc.net/ (i stort sett bara Celica GT4or men kan finnas annat.)

Tackar smile

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
20 augusti 2010
Angående plocka drivaxlarna på en 4wd bil, du lär bygga om och modda framvagnen om du ska drifta med den..... du vill ju kunna åka brett också.

Det är sällan "bara att"...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

KHRacing
20 augusti 2010
AcesHigh666 skrev:
Angående plocka drivaxlarna på en 4wd bil, du lär bygga om och modda framvagnen om du ska drifta med den..... du vill ju kunna åka brett också.

Jag har erfarenhet utav detta uttalande så jag håller med till fullo:

Fullt i 3:an genom startsvängen med rattstoppet.
http://www.geting.se/image.php/258703-haokdaach.jpg

I Love Haters
56 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
blackbox skrev:
EricMSG skrev:
blackbox skrev:

Importera från UK då.
Finns massor med balla bilar för billig peng där. (punden ligger betydligt lägre än kronan)
Från Japan är bara krångligt, dyrt och tar lång tid.
Om du importerar fr Japan så behöver man betala skatt och tull, det behövs inte inom EU.
Ska du regga bilen sen så är det oxå enklare.
Tänk på att köpa en bil som är original i drivlinan isf!! Annars blir det mkt extraarbete...
Har varit med och tagit hem 4st Celica GT4'or därifrån.
Bara flyga ner o köra hem. Det gör man lätt på 2 dgr. wink

fick tips om de tidigare och det värkar som en vettig grej att göra.
om jag importerar en bil så kommer jag troligtvis inte att regga den. wink
det var ju inte så farligt lång res tid smile

Go BIG or Go home!

I Love Haters
56 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:

tack för att du sa de. har sutti och funderat som fan på hur mycket som måste göras isåfall

Go BIG or Go home!

I Love Haters
56 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
KHRacing skrev:
AcesHigh666 skrev:

Jag har erfarenhet utav detta uttalande så jag håller med till fullo:

Fullt i 3:an genom startsvängen med rattstoppet.
http://www.geting.se/image.php/258703-haokdaach.jpg

såg dig köra på Anderstorp i torsdags wink synd bara att din front lossnade lite.

Go BIG or Go home!

KHRacing
21 augusti 2010
EricMSG skrev:
såg dig köra på Anderstorp i torsdags wink synd bara att din front lossnade lite.

Byggt för att lossna istället för att slitas i delar :-)
Den sitter bara med 4 små buntband.

I Love Haters
56 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
KHRacing skrev:
EricMSG skrev:

Byggt för att lossna istället för att slitas i delar :-)
Den sitter bara med 4 små buntband.

förstod nästan att de va nått sånt wink

Go BIG or Go home!

591 Inlägg
21 augusti 2010
det här hör nog inte in här men är det någon som vet vad man kan ha för dimension på ett spjällhus för bästa effekt, kan tänka mig att om det blir för stort kan motorn gå dåligt?
motorn är en B234 alltså en 740 GLE med 170 hk (ska bli mer).

Sök