Attenator skrev:
Sen behöver man väl knappast använda handbromsen för att få upp en turbobil i ställ, handlar väl bara om att ligga rätt på varven så man har laddtryck så fort man trampar i.
Dock så är det rätt skönt att inte behöva bry sig om laddtryck när det gäller V8'or. Kan stå och tugga 295 breda däck på tomgång om jag nu känner för det, vilket enligt mig blir en bättre karaktär till en driftbil. Givetvis så är det ju en smaksak, men om man nu vill träna på att drifta så är det väl nästan lättare att bara hålla koll på bilen istället för laddtryck och diverse annat?
Istället för att behöva ligga minst över 4k RPM för att bygga nog med ladda för att hålla däcken i rörelse så kan man valfritt välja varv. Sen så är det ju lite udda med V8'a sugmotor i drifting då alla andra kör just med turbo och rak 6'a/5'a/4'a etc.
Attenator skrev:
Haha så jävla elakt, den där skulle jag gladeligen ha på gården, fara ut på fredagkväll och reta upp alla med "sportbilar"

Jodu, det skulle jag med. Att det är en diesel dessutom är ju hur jävla ballt som helst.
Senast redigerat av Rinnegan (1 september 2010)
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.