Tja!
Nu vart det dags att sätta fart på projektet (240) som jag, Michael (-Karlsson-) här på g.org & Patrik har bestämt oss för.
Lite info:
Detta är ett såkallat "Projektarbete" som alla 3:or på gymnasiet skall göra, eftersom arbetet skall vara fordonsrelaterat så bestämde vi oss för att renovera/fixa en gammal 244 GL från 1987 som stått hemma hos mig och bara samlat rost. Detta blir alltså en räddning för den bilen, annars hade det antagligen blivit tippen!
Arbetet skall sammanlagt ligga på ca 90 timmar, då skall även loggbok och diverse andra saker dokumenteras!
Bilen är pappas, men han hade inga planer på att göra ngt med bilen, på sin höjd plocka delar från den eftersom han nästan fick den gratis, med bra däck till både sommar och vintern. han köpte den för snart ett år sen av en herre som haft dem sedan 1990!
Den är utrustad med GL-paket dvs taklucka, C-lås, 5 vxl låda, förgasarmotor?! (B230K) som rullat strax över 27k mil. Bilen är mkt fräsch innuti och skall nog kunna bli det på utsidan oxå!
Det som är gjort hittills är bromsarna, de satt fast ordentligt vill jag lova! Nu till lite bilder!
Kommer fler bilder senare! Ha det bäst och kommentera nu! ;D