5707
Sök

Hjälp Med Turbokonvertering på en Bmw E46 320 2.2

622 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Tjena, då har man köpt in projekt bilen som man ska hålla på med över vintern, Givetvis så kommer det att komma en projekt tråd om bygget....I Planerna så ingår Turbo Konvertering, samt massa annat...

Men Just nu behöver jag lite hjälp av dem underbart kunniga garaget människorna tongue, spec dem som är duktiga på Bmw motorer och Turbo konvertering...Då jag behöver mycket hjälp!

Så ni som är duktiga på dem grejerna, snälla skicka ett PM till mig så vi kan prata mer....

Tack för all hjälp,
Senast redigerat av DjMes (21 augusti 2010)

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.

Bilmekaniker
805 Inlägg
19 augusti 2010
skriv till mig på msn.. du vet att jag kan det:p
Senast redigerat av AnesN (19 augusti 2010)

3 354 Inlägg
19 augusti 2010
ta inte illa upp men Turbokonvertering på en Bmw 2,2 v6?
hoppas du bara skrev lite för snabbt o inte tänkte wink .

PS räkna inte med att kunna besikta den sen.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

622 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Seth skrev:

Du får förklara va du menar med ta Inte illa upp??

Bilen är en 2.2 på 170hk... vilket borras upp till 2.5 och sedan konverteras till Turbo.... Som kommer få bilen att hamna på ca 280-290HK.....

Så att man e lite nyfiken.....A fan, att man inte kan besiktiga den sen hahaha....det fattar ju vem som helst....
Senast redigerat av DjMes (21 augusti 2010)

404 Inlägg
20 augusti 2010
DjMes skrev:
Seth skrev:

Du får förklara va du menar med ta Inte illa upp??

Bilen är en 2.2 V6 på 170hk... vilket borras upp till 2.5 och sedan konverteras till Turbo.... Som kommer få bilen att hamna på ca 280-290HK.....

Så att man e lite nyfiken.....A fan, att man inte kan besiktiga den sen hahaha....det fattar ju vem som helst....

Finns inga BMW 320 V6or.... BMW kör raka sexor, det är därför han reagerade på skrivningen.

3 354 Inlägg
20 augusti 2010
som attenator. bmw har inga v6or. därav det fetstilta.
känns inte som ett lyckat projekt när man skriver fel motortyp.
Senast redigerat av Seth (20 augusti 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Darth Vader
1 644 Inlägg
20 augusti 2010
Det finns inte heller nån motor med 2.2 liters motorvolym. 2.0 och 2.3.

Braaaaap?

3 354 Inlägg
20 augusti 2010
Tom skrev:
Det finns inte heller nån motor med 2.2 liters motorvolym. 2.0 och 2.3.

jo då X20 växte till 2,2L (2171cc) på 170hk runt -01
bara att kolla på autopowers modellguide
Senast redigerat av Seth (20 augusti 2010)

Darth Vader
1 644 Inlägg
20 augusti 2010
Där ser man, dock blir jag besviken varje gång jag hör att de inte längre håller på sina tidigare modellkoncept. Dvs att en 320 som alltid vart 2.0 nu ligger på 2.2. Likt när 316 började ligga på 1.8 och 318 på 2.0...
Senast redigerat av Tom (20 augusti 2010)

Braaaaap?

3 354 Inlägg
20 augusti 2010
lite från grundfrågan.
samma sak med X23 som e på 2,5L och de nyare 3,0 TT motorerna X30-35:P

Darth Vader
1 644 Inlägg
20 augusti 2010
Jo, men att fippla med turbonamnen började de med redan på 70talet smile

Braaaaap?

404 Inlägg
20 augusti 2010
Men senaste 320 är ju en fyra på 2 liter så där har de iaf rätt modellbeteckning, även om antalet cylindrar är deprimerande wink

Har faktiskt en 320 -02 med 2,2 liters sexan, helt underbar motor, silkeslen och ett skönt register, tror dock att jag hade valt kompressor vid överladdning men det kanske mest är för att man redan har en turbobil.

Team VeboTrim
322 Inlägg
20 augusti 2010
Men det finns väll fortfarande inga Bmw V6or eller ? yikes

Team VeboTrim @ Facebook

404 Inlägg
20 augusti 2010
TurboAnton skrev:
Men det finns väll fortfarande inga Bmw V6or eller ? yikes

Hehe nä det stämmer utmärkt, BMW har aldrig haft en V6a i en serieproducerad bil.

622 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Jo det stämmer att det är en rak sexa och det vet jag mycket väl om:p vet inte varför jag skrev v6 det är vane sak från audin som är en 2,4 v6. Hemskt ledsen för vilseledningen, anledningen till att jag väljer överladd är att jag älskar ljudet från en turbo, och kompressor e sjukt dyrt för
min del....

514 Inlägg
21 augusti 2010
DjMes skrev:
Jo det stämmer att det är en rak sexa och det vet jag mycket väl om:p vet inte varför jag skrev v6 det är vane sak från audin som är en 2,4 v6. Hemskt ledsen för vilseledningen, anledningen till att jag väljer överladd är att jag älskar ljudet från en turbo, och kompressor e sjukt dyrt för
min del....

tips från mig är att sälja / byta bilen till en med turbo bil och skit i bygget... Om du ska bygga det så att det håller så lär det bli nästan lika dyrt som en Kompressor.. Försök att hitta någon som vill byta din bil mot en 200sx istället

BMW = Bil Med Wasakredit

Sök