Ja precis, Men hur ser en lämplig låda ut tycker du ? ända som är fast är höjden på 350mm. basreflex eller slotport? det hade ju varit coolt med ett reflexrör, men inte nödvändigt om det blir svårt med siffrorna!
Basen måste sitta så långt mot ena sidan som möjligt för att tratten ska få plats bredvid, porten är 6" och röret görs 54 cm lång. Ingen tratt sätts inuti lådan, endast på baffeln. Röret måste ligga parallellt med bakre väggen när den har vinklats, då borde inte basens magnet hamna för nära.
Lite gissningar beroende på att jag inte vet monteringsdjupet på din bas, men har dock utgått ifrån SPL-300D2 som har störst monteringsdjup av alla serier. Är osäker på trattens yttermått, hoppas den får plats bredvid basen. Annars går det ju att slipa ner litegrann.
Ah okej, det låter ju inte så dumt! Lite småfrågor bara.. ska porten inte ha någon tratt innuti av den enkla anledningen att det inte får plats? Samt, ska böjen på röret gå upp / ner innuti lådan "parallelt med bakre väggen" som du sa.
Spelar det någon roll i vilken höjd jag monterar basen i förhållande till flexröret? eller kan jag göra hur som helst sålänge det får plats?
menar du att jag inte ska ha porten på samma sida som basen? Alltså bas på framsida, och port på höger eller vänster sida? så röret följer baksidan på baslådan?
Ah okej, tack så mycket! Jag har varit och handlat material nu, ska sätta igång lådbygget direkt ! Blir dock inte färdig idag, för behöver port, kabel anslutning och isolering också!
Nu har jag byggt lådan, precis enligt mått och den blev fin som fan! Dock så har jag inte portat den än..
Men saken är den, hur ska jag kunna använda en 6" port när det största dom säljer på typ brc.se är 4" ? Hur långa rör behöver jag om jag kör dubbla 4" portar istället?
Tack! Det är en hel vetenskap allt det här! Men det blir nog bra som tusan! Men ska båda portarna vara 46cm långa, eller blir det totalt 46cm 4" rör? Så man kan ha 2st 4" portar på 23cm vardera?
Okej fint! Måste det vara avsedda reflexrör eller kan det vara VVS rör också? sålänge det är 4" bara? Blir ju en smula billigare isåfall.. Plus, orkar rören bara hänga rakt in i baslådan? dom behöver ingen typ av stöd?