2042
Sök

850Turbo -94 från 4cyl oljesmoggmaskin till 5cyl snabbrövtransport(toppen borta 3/9)

Fri fart för ett fritt folk!
14 749 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
#1
tänkte att om jag lägger ut en projekt tråd om min turbo
så kanske jag kan få tummen ur arslet
och riva toppen


för att skriva lite över historiken över bilen
så hämtades bilen i göteborg eller lite utanför i augusti 2009
den köptes då utan motor eftersom jag föredrar att veta vad jag har för något under huven

sagt och gjort körde hem bilen på släp
vid köpet satt det borrade skivor runt om x70 handtag utan låscyl vg2larm helskinn

efter lite strul att hitta en vättig motor osv så började jag skruva ihop den
köpte en hel del nya grejer bla jt 3" från turbon annan ratt lite stereogrejer ge motorsport sänkningsats med gula dämparna svarta klarglas xc grill och en del annat godis

så här såg det ut på vägen hem..kärran är en 1500kg kärra även om man inte tror det 1300kg får man lasta
http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/IMG_2418.jpg

motor i kastning fick lite bärhjälp av en hög av morbror min kusse och en polare
eftersom jag lastade motorn i skåpet på en skolbuss så gick det inte att lyfta ur den med motorlyften
och med motor och låda väger det en del och bussen skulle jhu helst vara hel efteråt ;-)
http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/Foto0049.jpg

motor på plats några sec senare
gör man det på rätt sätt så är det helt smärtfritt och går otroligt lätt tog kanske 5minuter att få i motorn och dra åt dom mesta fästena till motorn
http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/Foto0050-1.jpg

så gott som färdigt under huven
http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/motorn.jpg

börjar se ut som en bil..vinterdäcken redan monterade eftersom det endå var vinter ute smile
http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/bilen2.jpg

första turen med familjen så tog vi det här kortet
http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/IMG_2888.jpg

styrhytten till skutan
http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/IMG_2891.jpg

sista kortet jag tagit

http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/850turbo2.jpg

där kunde historien slutat men av någon märklig anledning så
fungerade bilen kanske 2månader gick riktigt bra ett tag
men började märke att det rök väldigt mycket
först trodde jag att det var damm som rök från dom skitiga vägarna

men efter ett tag insåg jag att något var fel ordenkligt
så lite felsökning så konstaterade jag att den rök vid belastning
så min första tanke var turbo ras

så jag kollade hemma i gömmorna och hittade ett volvo orginal 16T sprillans nytt omgjort till min 940classic
så jag fick bygga om det och montera mitt gamla avgashus från 850 eftersom jag hade kona på avgassytemet

monterade turbon men detta hjälpte inte ett skit
efter lite mer felsökande märkte jag att det var varven inte belastning som gjorde att det rök
så stallde man sig på typ 4000rpm så började den trycka sjukt mycket olja

så det bara att inse att det är att riva motorn kvar för att konstatera felet
jobbigt när motorn är fullservad på volvo från den var ny till den gått 15k
och det är vad den gått just nu..allt byttes på motorn när jag monterade i den
både olja filter stift kamremm vattenpump löphjul koppling osv

har kommit fram till att största risken är att 4:ans kolv har gått sönder mellan kolvringarna
eftersom det enbart är 4ans cyl som får olja på stiftet

detta hände i maj sen dess har bilen stått stilla tappade suget en aning
men tänkte att det är läge att få liv i skrotet till bes perioden kommer in igen så jag har en ny bes bil i sommar

ska försöka ta lite kort på hur den står i garaget och ser ledsen ut
sen ska jag riva toppen enda fördelen med allt är att jag passar på att montera  glt kammarna jag har ligger samtidigt
sen blir det att byta alla spridare bränslepump för att försäkra mig om att den får soppa som den ska
den kördes med autotech steg3 chipp när den gick sönder
ett chip jag kört med även på förrabilen utan problem och det är ett orignal chip
så vi får se hur det ska sluta

antingen ett kolvbyte eller byta motor igen
och spara denna och bygga lite värre maskin till 2012
Senast redigerat av Growe (3 september 2010)

Kör fort så hinner inget hända...

4 586 Inlägg
23 augusti 2010
#2
jobbigt. vad händer med turbon?. min 15G känns lite tam till autotech steg 3


8 267 Inlägg
23 augusti 2010
#3
Du lär ju öppna och se, kanske inte ens är någon ide att bara byta kolv.


2 656 Inlägg
23 augusti 2010
#4
Growe skrev:
tänkte att om jag lägger ut en projekt tråd om min turbo
så kanske jag kan få tummen ur arslet
och riva toppen


för att skriva lite över historiken över bilen
så hämtades bilen i göteborg eller lite utanför i augusti 2009
den köptes då utan motor eftersom jag föredrar att veta vad jag har för något under huven

sagt och gjort körde hem bilen på släp
vid köpet satt det borrade skivor runt om x70 handtag utan låscyl vg2larm helskinn

efter lite strul att hitta en vättig motor osv så började jag skruva ihop den
köpte en hel del nya grejer bla jt 3" från turbon annan ratt lite stereogrejer ge motorsport sänkningsats med gula dämparna svarta klarglas xc grill och en del annat godis

så här såg det ut på vägen hem..kärran är en 1500kg kärra även om man inte tror det 1300kg får man lasta
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … G_2418.jpg

motor i kastning fick lite bärhjälp av en hög av morbror min kusse och en polare
eftersom jag lastade motorn i skåpet på en skolbuss så gick det inte att lyfta ur den med motorlyften
och med motor och låda väger det en del och bussen skulle jhu helst vara hel efteråt ;-)
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … to0049.jpg

motor på plats några sec senare
gör man det på rätt sätt så är det helt smärtfritt och går otroligt lätt tog kanske 5minuter att få i motorn och dra åt dom mesta fästena till motorn
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … 0050-1.jpg

så gott som färdigt under huven
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … motorn.jpg

börjar se ut som en bil..vinterdäcken redan monterade eftersom det endå var vinter ute smile
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … bilen2.jpg

första turen med familjen så tog vi det här kortet
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … G_2888.jpg

styrhytten till skutan
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … G_2891.jpg

sista kortet jag tagit

http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … turbo2.jpg

där kunde historien slutat men av någon märklig anledning så
fungerade bilen kanske 2månader gick riktigt bra ett tag
men började märke att det rök väldigt mycket
först trodde jag att det var damm som rök från dom skitiga vägarna

men efter ett tag insåg jag att något var fel ordenkligt
så lite felsökning så konstaterade jag att den rök vid belastning
så min första tanke var turbo ras

så jag kollade hemma i gömmorna och hittade ett volvo orginal 16T sprillans nytt omgjort till min 940classic
så jag fick bygga om det och montera mitt gamla avgashus från 850 eftersom jag hade kona på avgassytemet

monterade turbon men detta hjälpte inte ett skit
efter lite mer felsökande märkte jag att det var varven inte belastning som gjorde att det rök
så stallde man sig på typ 4000rpm så började den trycka sjukt mycket olja

så det bara att inse att det är att riva motorn kvar för att konstatera felet
jobbigt när motorn är fullservad på volvo från den var ny till den gått 15k
och det är vad den gått just nu..allt byttes på motorn när jag monterade i den
både olja filter stift kamremm vattenpump löphjul koppling osv

har kommit fram till att största risken är att 4:ans kolv har gått sönder mellan kolvringarna
eftersom det enbart är 4ans cyl som får olja på stiftet

detta hände i maj sen dess har bilen stått stilla tappade suget en aning
men tänkte att det är läge att få liv i skrotet till bes perioden kommer in igen så jag har en ny bes bil i sommar

ska försöka ta lite kort på hur den står i garaget och ser ledsen ut
sen ska jag riva toppen enda fördelen med allt är att jag passar på att montera  glt kammarna jag har ligger samtidigt
sen blir det att byta alla spridare bränslepump för att försäkra mig om att den får soppa som den ska
den kördes med autotech steg3 chipp när den gick sönder
ett chip jag kört med även på förrabilen utan problem och det är ett orignal chip
så vi får se hur det ska sluta

antingen ett kolvbyte eller byta motor igen
och spara denna och bygga lite värre maskin till 2012

ligger inte denna på blocket :p utan info om detta fel ? smile iaf väldigt likt

http://www.blocket.se/kronoberg/850_t5_ … 20&w=2


Fri fart för ett fritt folk!
14 749 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
#5
ekelund88 skrev:
Growe skrev:
tänkte att om jag lägger ut en projekt tråd om min turbo
så kanske jag kan få tummen ur arslet
och riva toppen


för att skriva lite över historiken över bilen
så hämtades bilen i göteborg eller lite utanför i augusti 2009
den köptes då utan motor eftersom jag föredrar att veta vad jag har för något under huven

sagt och gjort körde hem bilen på släp
vid köpet satt det borrade skivor runt om x70 handtag utan låscyl vg2larm helskinn

efter lite strul att hitta en vättig motor osv så började jag skruva ihop den
köpte en hel del nya grejer bla jt 3" från turbon annan ratt lite stereogrejer ge motorsport sänkningsats med gula dämparna svarta klarglas xc grill och en del annat godis

så här såg det ut på vägen hem..kärran är en 1500kg kärra även om man inte tror det 1300kg får man lasta
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … G_2418.jpg

motor i kastning fick lite bärhjälp av en hög av morbror min kusse och en polare
eftersom jag lastade motorn i skåpet på en skolbuss så gick det inte att lyfta ur den med motorlyften
och med motor och låda väger det en del och bussen skulle jhu helst vara hel efteråt ;-)
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … to0049.jpg

motor på plats några sec senare
gör man det på rätt sätt så är det helt smärtfritt och går otroligt lätt tog kanske 5minuter att få i motorn och dra åt dom mesta fästena till motorn
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … 0050-1.jpg

så gott som färdigt under huven
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … motorn.jpg

börjar se ut som en bil..vinterdäcken redan monterade eftersom det endå var vinter ute smile
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … bilen2.jpg

första turen med familjen så tog vi det här kortet
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … G_2888.jpg

styrhytten till skutan
http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … G_2891.jpg

sista kortet jag tagit

http://i38.photobucket.com/albums/e109/ … turbo2.jpg

där kunde historien slutat men av någon märklig anledning så
fungerade bilen kanske 2månader gick riktigt bra ett tag
men började märke att det rök väldigt mycket
först trodde jag att det var damm som rök från dom skitiga vägarna

men efter ett tag insåg jag att något var fel ordenkligt
så lite felsökning så konstaterade jag att den rök vid belastning
så min första tanke var turbo ras

så jag kollade hemma i gömmorna och hittade ett volvo orginal 16T sprillans nytt omgjort till min 940classic
så jag fick bygga om det och montera mitt gamla avgashus från 850 eftersom jag hade kona på avgassytemet

monterade turbon men detta hjälpte inte ett skit
efter lite mer felsökande märkte jag att det var varven inte belastning som gjorde att det rök
så stallde man sig på typ 4000rpm så började den trycka sjukt mycket olja

så det bara att inse att det är att riva motorn kvar för att konstatera felet
jobbigt när motorn är fullservad på volvo från den var ny till den gått 15k
och det är vad den gått just nu..allt byttes på motorn när jag monterade i den
både olja filter stift kamremm vattenpump löphjul koppling osv

har kommit fram till att största risken är att 4:ans kolv har gått sönder mellan kolvringarna
eftersom det enbart är 4ans cyl som får olja på stiftet

detta hände i maj sen dess har bilen stått stilla tappade suget en aning
men tänkte att det är läge att få liv i skrotet till bes perioden kommer in igen så jag har en ny bes bil i sommar

ska försöka ta lite kort på hur den står i garaget och ser ledsen ut
sen ska jag riva toppen enda fördelen med allt är att jag passar på att montera  glt kammarna jag har ligger samtidigt
sen blir det att byta alla spridare bränslepump för att försäkra mig om att den får soppa som den ska
den kördes med autotech steg3 chipp när den gick sönder
ett chip jag kört med även på förrabilen utan problem och det är ett orignal chip
så vi får se hur det ska sluta

antingen ett kolvbyte eller byta motor igen
och spara denna och bygga lite värre maskin till 2012

ligger inte denna på blocket :p utan info om detta fel ? smile iaf väldigt likt

http://www.blocket.se/kronoberg/850_t5_ … 20&w=2

ganska lik fast min känns fräshare på bild..hur som helst är det ej min bil iallfall
har fortfarande orginal frontspoiler
och andra fälgar

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 749 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
#6
jocke_gronberg skrev:
jobbigt. vad händer med turbon?. min 15G känns lite tam till autotech steg 3

instämmer jag har svårt att hålla kvar laddet vid högre varv
är sugen på ett 18t med raka avgashuset har nämligen en 3.5" downpipe liggande som jag fick med när jag köpte bilen

men mellan 15g och 16t är skillnaden ej värt besväret så jag kommer hänga tillbaka mitt 15g så länge
eftersom ett 16t gör mer underverk i min 940 än i 850
då kan jag iallfall plocka 260-280hk med 16t mot 135hk orginal

Kör fort så hinner inget hända...

4 586 Inlägg
23 augusti 2010
#7
Growe skrev:
jocke_gronberg skrev:
jobbigt. vad händer med turbon?. min 15G känns lite tam till autotech steg 3

instämmer jag har svårt att hålla kvar laddet vid högre varv
är sugen på ett 18t med raka avgashuset har nämligen en 3.5" downpipe liggande som jag fick med när jag köpte bilen

men mellan 15g och 16t är skillnaden ej värt besväret så jag kommer hänga tillbaka mitt 15g så länge
eftersom ett 16t gör mer underverk i min 940 än i 850
då kan jag iallfall plocka 260-280hk med 16t mot 135hk orginal

okey så 290-300 hästar med 15g ska vara lungt ?


Fri fart för ett fritt folk!
14 749 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
#8
Marlboroman skrev:
Du lär ju öppna och se, kanske inte ens är någon ide att bara byta kolv.

japp ska riva av toppen kolla hur det ser ut i blocket om det är skador eller ej
är det helt så river jag ner tråget och byter kolven har redan 5st orginal kolvar
som jag fick med till en annan 850turbo jag köpte i vintras

Kör fort så hinner inget hända...

8 267 Inlägg
23 augusti 2010
#9
Growe skrev:
Marlboroman skrev:
Du lär ju öppna och se, kanske inte ens är någon ide att bara byta kolv.

japp ska riva av toppen kolla hur det ser ut i blocket om det är skador eller ej
är det helt så river jag ner tråget och byter kolven har redan 5st orginal kolvar
som jag fick med till en annan 850turbo jag köpte i vintras

Håll koll så att det blir rätt storlek på kolven bara. Finns nämligen 5 storlekar på originalkolvar och då räknas inte överdimensionskolvarna in bland dem.


1 278 Inlägg
23 augusti 2010
#10
tråkigt med felet:( kommer följas!

Street Knight

Fri fart för ett fritt folk!
14 749 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
#11
Marlboroman skrev:
Growe skrev:
Marlboroman skrev:
Du lär ju öppna och se, kanske inte ens är någon ide att bara byta kolv.

japp ska riva av toppen kolla hur det ser ut i blocket om det är skador eller ej
är det helt så river jag ner tråget och byter kolven har redan 5st orginal kolvar
som jag fick med till en annan 850turbo jag köpte i vintras

Håll koll så att det blir rätt storlek på kolven bara. Finns nämligen 5 storlekar på originalkolvar och då räknas inte överdimensionskolvarna in bland dem.

det löser sig tanten har svartbälte i mätning..tanke på sitt yrke som fd cnc operatör

är bra sugen att offra en månadslön på andra stakar och kolvar
men tanten får väll tokspelet då ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

8 267 Inlägg
23 augusti 2010
#12
Growe skrev:
Marlboroman skrev:
Growe skrev:

japp ska riva av toppen kolla hur det ser ut i blocket om det är skador eller ej
är det helt så river jag ner tråget och byter kolven har redan 5st orginal kolvar
som jag fick med till en annan 850turbo jag köpte i vintras

Håll koll så att det blir rätt storlek på kolven bara. Finns nämligen 5 storlekar på originalkolvar och då räknas inte överdimensionskolvarna in bland dem.

det löser sig tanten har svartbälte i mätning..tanke på sitt yrke som fd cnc operatör

är bra sugen att offra en månadslön på andra stakar och kolvar
men tanten får väll tokspelet då ;-)

Mätning..? Det räcker att vara läskunnig, dem är nämligen märkta a,b,c,d, eller e. Står även på blocket viklken storlek som ska vara i vilket lopp.


Fri fart för ett fritt folk!
14 749 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
#13
Marlboroman skrev:
Growe skrev:
Marlboroman skrev:

Håll koll så att det blir rätt storlek på kolven bara. Finns nämligen 5 storlekar på originalkolvar och då räknas inte överdimensionskolvarna in bland dem.

det löser sig tanten har svartbälte i mätning..tanke på sitt yrke som fd cnc operatör

är bra sugen att offra en månadslön på andra stakar och kolvar
men tanten får väll tokspelet då ;-)

Mätning..? Det räcker att vara läskunnig, dem är nämligen märkta a,b,c,d, eller e. Står även på blocket viklken storlek som ska vara i vilket lopp.

då är det inte något direkt problem ;-)
mer sport att mäta iof
ögonmåttet är inte att förakta

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 749 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
#14
uch..idag kommer tanten döda mig smile
köpte just nuke fuelraid blåa t5 spridare och 77mm lmm till bilen hon kommer bli lagom glad tror jag smile

nu fattas det bara 15K så blir det andra stakar och kolvar på engång

blir det ännu mer stryk här hemma ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 749 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
#15
idag började jag riva bilen
känns både skoj och fruktansvärt tråkigt hade jag lagt ner samma tid på att lyfta ur hela paketet hade motorn nu varit ur
men insug grenrör allt krams runtikring är släppt
har bara 2bultar till grenröret som jag inte riktigt kommer åt ville inte krypa in under en blöt bil så den får stå och torka någon dag
annars är det bara att nolla motorn släppa kamremmen och sen släppa ventilkåpan och lyfta toppen

sen får man troligen dommen vad som hänt med motorn
har bara en kolv smält lite och cyl har klarat sig så byter jag enbart kolven
är det repigt åker motorn ur och görs ordning
medans en annan motor köps så blir det h-profil andra kolvar osv i denna motorn
och sen säljes den andra maskinen igen

Kör fort så hinner inget hända...

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
1 september 2010
#16
Growe skrev:
idag började jag riva bilen
känns både skoj och fruktansvärt tråkigt hade jag lagt ner samma tid på att lyfta ur hela paketet hade motorn nu varit ur
men insug grenrör allt krams runtikring är släppt
har bara 2bultar till grenröret som jag inte riktigt kommer åt ville inte krypa in under en blöt bil så den får stå och torka någon dag
annars är det bara att nolla motorn släppa kamremmen och sen släppa ventilkåpan och lyfta toppen

sen får man troligen dommen vad som hänt med motorn
har bara en kolv smält lite och cyl har klarat sig så byter jag enbart kolven
är det repigt åker motorn ur och görs ordning
medans en annan motor köps så blir det h-profil andra kolvar osv i denna motorn
och sen säljes den andra maskinen igen

Kanske inte är kolvar heller, min var precis så, och jag vet att min gick marget på soppa trodde jag, de var fan tätningar till ventilerna wink

Aja detta ska följas!

Fri fart för ett fritt folk!
14 749 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
#17
Masen_Racing skrev:
Growe skrev:
idag började jag riva bilen
känns både skoj och fruktansvärt tråkigt hade jag lagt ner samma tid på att lyfta ur hela paketet hade motorn nu varit ur
men insug grenrör allt krams runtikring är släppt
har bara 2bultar till grenröret som jag inte riktigt kommer åt ville inte krypa in under en blöt bil så den får stå och torka någon dag
annars är det bara att nolla motorn släppa kamremmen och sen släppa ventilkåpan och lyfta toppen

sen får man troligen dommen vad som hänt med motorn
har bara en kolv smält lite och cyl har klarat sig så byter jag enbart kolven
är det repigt åker motorn ur och görs ordning
medans en annan motor köps så blir det h-profil andra kolvar osv i denna motorn
och sen säljes den andra maskinen igen

Kanske inte är kolvar heller, min var precis så, och jag vet att min gick marget på soppa trodde jag, de var fan tätningar till ventilerna wink

Aja detta ska följas!

åtusan ska försöka ta mig ner idag men ska jobba lite i kväll och natt så i morgon hinner man jhu inte
hoppas oxå att det är toppen men hur som måste den bort först
och 4ans cylinder är den som släpper igenom olja eftersom det är det stiftet som är oljigt
min har gått riktigt bra men hade lite problem med högt ladd från början så min tanke var att det var problemet
men har jättebra komp på alla cyl
men det lär visa sig vad felet är varvet är det som gör att oljan smiter i mellan inte laddtrycket eller avsaknad från ladd
så jag vill att det ska vara toppen då lämnar jag in den och får en snabb portning och nya styrningar
den knackar dessutom ganska mycket från toppen men det låter mer som dåliga tryckare än något annat knas

bilder kommer upp snart oxå smile

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 749 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
#18
började lite smått och riva eftersom jag inte kom in i kupen på bilen eftersom batteriet var lite visset
så rev jag sånt jag kunde medans batteriet blev laddat
http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/20100901138.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/20100901139.jpg

tillslut tog jag mig in i bilen och kunde flytta bilen så jag kunde tömma kylaren på vatten
http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/20100901140.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/20100901141.jpg
http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/20100901143.jpg

blev en liten hög delar att gömma undan
http://i38.photobucket.com/albums/e109/Davidsten/850turbo%20-94/20100901142.jpg

säkert någon som undrar varför jag kör med orginal luftfilterbox..men eftersom jag är riksgammal
så har jag insätt att i regel är öppna filter bara till ondo och orginal har fungerat mycket bra hela tiden på min förra bil så kör jag orginal även i denna så länge jag kan

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 749 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
#19
efter mycket om och men så är toppen borta
märks att man inte är van att lyfta toppar på dessa maskiner

4:ans kolv var i bra skick såg inte ens oljig ut så jag betvivlar att det är kolven som är problemet

därimot såg jag något oroväckande på avgassudans ventiler på 4:ans cyl framför allt vid ena ventilen ser man hur det har runnit olja ner på skaftet och det är rätt kladdigt
även på 2:ans cyl var det fuktigt dock inte den mängden olja
så det är antingen tätningen om det sitter någon på avgasidan eller så är det styrningarna
ska lämna iväg toppe på planing endå så den killen får kolla på toppen
ska höra med honom vad en mild portning och sätes jobb kostar oxå
och byte av styrningar

har aldrig varit med om något sånt problem förut och jag kör autotech steg3 chip så varvstoppet är där det borde vara

men det är klart även grejer som inte gått långt kan oförklarligt gå sönder

självklart kan det vara ringlandet som är trasigt på 4:ans kolv oxå men tyckte att det var lite för oljefritt i cyl för att vara det problemet

tog lite bilder som jag kastar upp i kväll oxå

Kör fort så hinner inget hända...

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
3 september 2010
#20
Du ser vad bra att du ser felet iaf.. En kolv borde ju att de inte ryker så jävla mkt, bör går jävligt dåligt iaf. Men skoj att du hitta felet sååååååå trimma på nu wink


Sök