2017
Sök

850Turbo -94 från 4cyl oljesmoggmaskin till 5cyl snabbrövtransport(toppen borta 3/9)

Fri fart för ett fritt folk!
14 749 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
#21
fasen glömt att uppdatera..helt ärligt så har bilen stått sen jag lyfte toppen
har kostaterat att det är en kolv när jag hade lite bättre ljus då ser man en punkt på 4:ans kolv mot ringen som är helt REN alufärgad så där syns det att det gått ut olja

efter detta har jag mer eller mindre väntat ut att min tant skulle läsa klart på skolan och få ett jobb
orkar inte bara byta en kolv och montera i en annan kolv så för 6månader sen bestämde jag mig för att jag går hela vägen ut med motorn som sitter i då den är i väldigt bra skick i övrigt
svensksåld maskin med 15k på mätaren är inte vanligt att få tag på
tror att en oljering är det som dött är 99% säker då exakt samma sak hände på min 854se
och där blev motorn renoverad och då konstaterades att oljeringen var av

men nu börjar det närma sig en möjlighet att faktist bygga med h-profil och smidda kolvar
då tanten börjat jobba igen och vi drar in minst dubbelt så mycket pengar i månaden på dom dåliga månaderna
mot vad jag dragit in själv när jag jobbat arslet av mig


men eftersom detta känns som det blir efter sommarn då när snön lagt sig och jag vill verkligen köra lite med bilen i år
så har jag troligen fått tag på en annan motor en s70R maskin från en 98:A
det borde duga så länge
dock inte tid att hämta den förens om 2veckor

så jag ska nog försöka riva ur motorn som sitter i och sen börja förbereda motorbytet så långt det går

värsta är att jag har 3st andra bilar samtidigt som ska försökas göras klara så dom rullar
oxå

men skam den som ger upp

troligen ska tanten rulla med turbon fram till vintern om jag får liv i den
medans jag får åka 740 när den är klar
och kanske sälja av både 855:An och venton för att få fram lite klinkos till motorbygget i 850

Kör fort så hinner inget hända...

4 586 Inlägg
10 juli 2011
#22
Growe skrev:
fasen glömt att uppdatera..helt ärligt så har bilen stått sen jag lyfte toppen
har kostaterat att det är en kolv när jag hade lite bättre ljus då ser man en punkt på 4:ans kolv mot ringen som är helt REN alufärgad så där syns det att det gått ut olja

efter detta har jag mer eller mindre väntat ut att min tant skulle läsa klart på skolan och få ett jobb
orkar inte bara byta en kolv och montera i en annan kolv så för 6månader sen bestämde jag mig för att jag går hela vägen ut med motorn som sitter i då den är i väldigt bra skick i övrigt
svensksåld maskin med 15k på mätaren är inte vanligt att få tag på
tror att en oljering är det som dött är 99% säker då exakt samma sak hände på min 854se
och där blev motorn renoverad och då konstaterades att oljeringen var av

men nu börjar det närma sig en möjlighet att faktist bygga med h-profil och smidda kolvar
då tanten börjat jobba igen och vi drar in minst dubbelt så mycket pengar i månaden på dom dåliga månaderna
mot vad jag dragit in själv när jag jobbat arslet av mig


men eftersom detta känns som det blir efter sommarn då när snön lagt sig och jag vill verkligen köra lite med bilen i år
så har jag troligen fått tag på en annan motor en s70R maskin från en 98:A
det borde duga så länge
dock inte tid att hämta den förens om 2veckor

så jag ska nog försöka riva ur motorn som sitter i och sen börja förbereda motorbytet så långt det går

värsta är att jag har 3st andra bilar samtidigt som ska försökas göras klara så dom rullar
oxå

men skam den som ger upp

troligen ska tanten rulla med turbon fram till vintern om jag får liv i den
medans jag får åka 740 när den är klar
och kanske sälja av både 855:An och venton för att få fram lite klinkos till motorbygget i 850

Låter som en bra val. Annars får du klona dig ifall du ska hinna med allt.


Fri fart för ett fritt folk!
14 749 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
#23
jocke_gronberg skrev:
Growe skrev:
fasen glömt att uppdatera..helt ärligt så har bilen stått sen jag lyfte toppen
har kostaterat att det är en kolv när jag hade lite bättre ljus då ser man en punkt på 4:ans kolv mot ringen som är helt REN alufärgad så där syns det att det gått ut olja

efter detta har jag mer eller mindre väntat ut att min tant skulle läsa klart på skolan och få ett jobb
orkar inte bara byta en kolv och montera i en annan kolv så för 6månader sen bestämde jag mig för att jag går hela vägen ut med motorn som sitter i då den är i väldigt bra skick i övrigt
svensksåld maskin med 15k på mätaren är inte vanligt att få tag på
tror att en oljering är det som dött är 99% säker då exakt samma sak hände på min 854se
och där blev motorn renoverad och då konstaterades att oljeringen var av

men nu börjar det närma sig en möjlighet att faktist bygga med h-profil och smidda kolvar
då tanten börjat jobba igen och vi drar in minst dubbelt så mycket pengar i månaden på dom dåliga månaderna
mot vad jag dragit in själv när jag jobbat arslet av mig


men eftersom detta känns som det blir efter sommarn då när snön lagt sig och jag vill verkligen köra lite med bilen i år
så har jag troligen fått tag på en annan motor en s70R maskin från en 98:A
det borde duga så länge
dock inte tid att hämta den förens om 2veckor

så jag ska nog försöka riva ur motorn som sitter i och sen börja förbereda motorbytet så långt det går

värsta är att jag har 3st andra bilar samtidigt som ska försökas göras klara så dom rullar
oxå

men skam den som ger upp

troligen ska tanten rulla med turbon fram till vintern om jag får liv i den
medans jag får åka 740 när den är klar
och kanske sälja av både 855:An och venton för att få fram lite klinkos till motorbygget i 850

Låter som en bra val. Annars får du klona dig ifall du ska hinna med allt.

japp haha smile just nu håller jag på med 2st samtidigt eller i går hade jag både 855:An och sen greja jag med baklucka till venton samtidigt smile väldigt spännande men nu är bakluckan målad invändigt bara utvändigt kvar
och sen dra lite lågnivåkablar i 855:an
och koppla in lite ljud i skrothögen
fast i morgon är det ombes och jag har fortfarande inte hunnit till andra garaget och bytt hjul så det ska jag göra efter jobbet idag smile

surt när man är ledig i morgon men ungarna är hemma och jag måste parkera en bil i garaget för att kunna ta mig hem i eftermiddag när 740 blir nerbogserad för bakaxel byte

uch massa krångel smile

Kör fort så hinner inget hända...


Sök