Growe skrev:
fasen glömt att uppdatera..helt ärligt så har bilen stått sen jag lyfte toppen
har kostaterat att det är en kolv när jag hade lite bättre ljus då ser man en punkt på 4:ans kolv mot ringen som är helt REN alufärgad så där syns det att det gått ut olja
efter detta har jag mer eller mindre väntat ut att min tant skulle läsa klart på skolan och få ett jobb
orkar inte bara byta en kolv och montera i en annan kolv så för 6månader sen bestämde jag mig för att jag går hela vägen ut med motorn som sitter i då den är i väldigt bra skick i övrigt
svensksåld maskin med 15k på mätaren är inte vanligt att få tag på
tror att en oljering är det som dött är 99% säker då exakt samma sak hände på min 854se
och där blev motorn renoverad och då konstaterades att oljeringen var av
men nu börjar det närma sig en möjlighet att faktist bygga med h-profil och smidda kolvar
då tanten börjat jobba igen och vi drar in minst dubbelt så mycket pengar i månaden på dom dåliga månaderna
mot vad jag dragit in själv när jag jobbat arslet av mig
men eftersom detta känns som det blir efter sommarn då när snön lagt sig och jag vill verkligen köra lite med bilen i år
så har jag troligen fått tag på en annan motor en s70R maskin från en 98:A
det borde duga så länge
dock inte tid att hämta den förens om 2veckor
så jag ska nog försöka riva ur motorn som sitter i och sen börja förbereda motorbytet så långt det går
värsta är att jag har 3st andra bilar samtidigt som ska försökas göras klara så dom rullar
oxå
men skam den som ger upp
troligen ska tanten rulla med turbon fram till vintern om jag får liv i den
medans jag får åka 740 när den är klar
och kanske sälja av både 855:An och venton för att få fram lite klinkos till motorbygget i 850