Volvo v70 varvräknare

olsson_forlife
23 augusti 2010 · 51 Inlägg

tjena. tänkte om någon här inne, vet hur man kopplar en varvtalsräknar på en volvo v70 98?
Den ger helt fel utslag om man kopplar den till - på tändspolen...
ska den kopplas till någon databox eller kan man kanske sno den gammal kablen till org varvräknare.
Bra att veta innan man river ner skiten tongue

Toyota Supra MKIV "Singel" (1993)
Heller_gbg
23 augusti 2010 · 144 Inlägg

olsson_forlife skrev:
tjena. tänkte om någon här inne, vet hur man kopplar en varvtalsräknar på en volvo v70 98?
Den ger helt fel utslag om man kopplar den till - på tändspolen...
ska den kopplas till någon databox eller kan man kanske sno den gammal kablen till org varvräknare.
Bra att veta innan man river ner skiten tongue

signalen går från motorstyrenheten  till kombiinstrumentet. på 850 är kabeln svartvit. antar att den är det på v70 med. signalen är som en fyr cyl motor

Joakim-S Hobby Fotograf
23 augusti 2010 · 650 Inlägg

Jag tror att signalen kommer ifrån databoxen, men jag vet inte. tongue kanske inte va så mycket hjälp wink

MG e-HS (2021)
Heller_gbg
23 augusti 2010 · 144 Inlägg

ProXem skrev:
Jag tror att signalen kommer ifrån databoxen, men jag vet inte. tongue kanske inte va så mycket hjälp wink

skrev ju precis att den gör det?

Joakim-S Hobby Fotograf
23 augusti 2010 · 650 Inlägg

Heller_gbg skrev:

ProXem skrev:
Jag tror att signalen kommer ifrån databoxen, men jag vet inte. tongue kanske inte va så mycket hjälp wink

skrev ju precis att den gör det?

Ja, men när jag skrev mitt inlägg så hade inte du postat ditt ännu så såg inte att du hade skrivit.

MG e-HS (2021)
Heller_gbg
23 augusti 2010 · 144 Inlägg

ProXem skrev:

Heller_gbg skrev:

ProXem skrev:
Jag tror att signalen kommer ifrån databoxen, men jag vet inte. tongue kanske inte va så mycket hjälp wink

skrev ju precis att den gör det?

Ja, men när jag skrev mitt inlägg så hade inte du postat ditt ännu så såg inte att du hade skrivit.

ok tongue

olsson_forlife
24 augusti 2010 · 51 Inlägg

Tog den Svarta kablen med ett vitt sträck på som sitter i databoxen. skarvade den och drog en egen kabel till min nya externavarvräknare. och tänk på att man ska ställa in varvräknaren på 4 cylindrar för att volvo 5an skickar bara ut 4 signaler!!
(skriver detta som tips till andra)

Toyota Supra MKIV "Singel" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang