6549
Sök

Calibra -91 justera passagerar rutan?

195 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
Nu är det så att jag har ett stort problem, min fönsterruta på passagerar rutan går inte att veva upp, det är cirka 2-3 cm som saknas, så det regnar in m.m. låter precis som om kuggarna på drevet är trasiga, och dom känns lite trasiga men ändå inte. på nått sätt så borde det gå att få upp rutan när man inte har till gång till nått nytt drev. nån som vet hur man kan justera rutan så den kommer lite högre? så kan man ju typ tejpa på nåt snyggt sett om det bara är nån m.m som saknas.
tacksam för svar//Thomas

308 Inlägg
24 augusti 2010
plocka bort dörrsidan och lyft? Eller öppna dörren och sätt en handflata på varje sida av rutan?

195 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
YipYip skrev:
plocka bort dörrsidan och lyft? Eller öppna dörren och sätt en handflata på varje sida av rutan?

Har plockat bort dörrsidan och försökt lyfta, men det går inte, sitter typ fast, har gjort allt som jag kan komma på, men det går inte.

308 Inlägg
24 augusti 2010
då måste det ju hamnat snett eller nått för så avancerat är väl inte en fönsterhiss från -91?
Det brukar ju gå rätt smidigt att lyfta ur rutan ur sin plats i hissen. Går rutan hissa ner eller är den helt fast på sin plats?

195 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
Det ser ut som den sitter som den ska om man jämför med förar rutan, det går att veva ner men inte upp, typ hackar då när man ska veva upp den när man kommer till en viss plats, nej man tycker inte det borde vara så avancerat.

679 Inlägg
24 augusti 2010
Jag har liknande beskymmer på min..
jag kan veva upp och ner.. men den går inte upp helt (saknas 2-3 cm).
Får dra upp rutan för hand sista biten..
Jag tror att det är några kugg som gått sönder så får väl byta hela kuggkransen om man kan får tag på nån..
vet att den sitter popnitad med en stor popnit....
har inte kollat närmare än så på det...

195 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
Okej okej, men du klarar av att dra upp rutan iallafall? för hand? aa tror också kuggarna är trasiga, så tyvärr blir det väl byta allt. sad

679 Inlägg
24 augusti 2010
Jo, kan dra upp de me en hand....
ska byta ut mitt oxå...=P

195 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
Alfzone skrev:
Jo, kan dra upp de me en hand....
ska byta ut mitt oxå...=P

Jaha fan va lyx:P men då kan väl inte ditt drev va trasigt? eftersom du kan dra upp rutan, och för mig så tar det ju bara tvärstopp:P aja de blir försöka fixa de imorgon så det inte regnar in:P

679 Inlägg
24 augusti 2010
Dom sista kuggen är trasiga för om man vevar så händer inget... måste trycka ner rutan dom centrimetrarna för att det ska kugga i igen...=P

195 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
Alfzone skrev:
Dom sista kuggen är trasiga för om man vevar så händer inget... måste trycka ner rutan dom centrimetrarna för att det ska kugga i igen...=P

Okej okej:p men jag tror att alla min kuggar är trasiga dom sista cmrarna:p så jag vettefan om jag får upp min ruta:p men med lite våld så hoppas jag att det går:D har ju taklucka sen blåser det rätt kallt i bilen så;) sen ska man bara fixa takluckan också haha:D

Sök