1995
Sök

Laddtryck kommer sent ska det va så???

157 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
#21
ja asså den står inte still på 0,5 hela tiden den går ju jämt upp men och precis innan laddet kommer så ligger det på ca 0,7 sen går det upp till 1 bar vid 4000 varv

157 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
#22
den slänger inte på bara sådär ett halv kilo det går ju upp så precis innen laddet kommer så har jag ca 0,7 0,8 i ladd och så går den upp till 1 bar vid 4000 rpm

1 298 Inlägg
29 augusti 2010
#23
Okej, men om vi säger såhär. Känns det som en ordentlig kick där runt 4000 rpm eller? Annars är det säkert så som någon skrev i tråden att du kan be någon "chippa" om den med bättre och annorlunda laddtrycksstyrning bland annat. Men det ligger något i vad Marlboroman sa. Högt ladd på låga varv påfrestar motorn mer. Stakar och vev tar mer stryk av mycket ladd på låga varv jämfört med höga.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

930 Inlägg
29 augusti 2010
#24
Jaha, men då är det inte så jävla illa, fan trodde du hade 0.5 i ladd hela vägen och sen pang:P ja men då äre nog inget som är fel, det enda du har är ketchupeffekt det har väl de flesta chippade bilar om man inte säger till vid chippningen om att man inte vill ha det då går dem väl in och ändrar några parametrar i programmet har jag för mig big_smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

930 Inlägg
29 augusti 2010
#25
i min saab så har jag full ladd vid 3500 - 3700 rpm någonstans där smile och då laddar jag just nu 1.4 - 1.5

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

1 353 Inlägg
29 augusti 2010
#26
och därmed har alltså du mer ketchup marcus eftersom att du åker med en tokliten snigel, jag har fullt ladd vid 2600rpm..


1 298 Inlägg
29 augusti 2010
#27
Det va lite därför som jag drog exemplet med 940 LTT eftersom Volvo själva programmerade bilen så att max ladd kom först vid 3500, mest för att spara på stakarna har jag för mig. smile

Min Saab laddar max (runt 1.1) vid 3000rpm iofs wink Men original turbo på den.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

930 Inlägg
29 augusti 2010
#28
Hmm fan vad tidigt ni har, måste fan kolla det riktigt nästa gång jag kör tongue

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

1 298 Inlägg
29 augusti 2010
#29
Kamulen skrev:
Hmm fan vad tidigt ni har, måste fan kolla det riktigt nästa gång jag kör tongue

Vad har du för spec på din då? Steg? smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

930 Inlägg
29 augusti 2010
#30
Jag har sunkiga chipcenter steg1 210hk och något fel i själva turbosystemet därför jag laddar så mkt, antingen magnetventilen som är slut eller turbon tongue

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

1 298 Inlägg
29 augusti 2010
#31
Då skulle jag tro att det är det som är anledningen till ditt sena laddtryck. tongue

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Ointresserad.
936 Inlägg
29 augusti 2010
#32
19t aggregatet är ju inte överdrivet stort.. Tycker du bör uppnå 1bar tidigare.

Kollat slangar och sånt?

Teabag appreciation club.

1 353 Inlägg
29 augusti 2010
#33
eftersom att han kör med vikingchip, och lite annat lullull i bilen så är de inte helt omöjligt att laddet kommer så sent, dessutom så beror de helt på hur har ställer sitt laddtryck, kör han med pysventil så blir de just att wg tjuvöppnar lite helatiden, det i kombination med en kanske lite sliten wg-klocka gör att han får sent ladd. kör han bara med wg-klocka som är så pass hård så har det med o göra vad o vilken tändningskurva han har i chippet, finns massa olika anledningar...


263 Inlägg
29 augusti 2010
#34
Finns som sagt mycket som kan spela roll, men känns inte som något är direkt fel eller paj tycker jag.. Ja får fullt ladd i min bil med 16t snurra strax innan 3000, Autotech steg 3.. Ett annat chip eller mappning skulle nog göra gott för bilen smile
Senast redigerat av karlitoo (29 augusti 2010)

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -

Ointresserad.
936 Inlägg
29 augusti 2010
#35
Om du åker med pysventil så släng väck skiten fortare än kvickt. Helt värdelöst.

Teabag appreciation club.

312 Inlägg
29 augusti 2010
#36
Kolla om det finns en svart box vid luftfiltret som det står nira på. Om det gör det titta ifall det sitter en vit säkringshållare i närheten av där fjädringen sitter fast i motorrummet. På höger sida om du står framför bilen.
Ifall du har 3" LMM så borde du ha gröna R spridare istället för t5r spridare
Senast redigerat av ExtremeBoost (29 augusti 2010)


Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
29 augusti 2010
#37
745an jag hade förut, typ samma spec som dej, jag hade fullt, ca 1,3 vid 2600-2700. så vid 4000 tycker jag låter lite sent..

Ointresserad.
936 Inlägg
29 augusti 2010
#38
Kolla så det är tätt överallt. Det är liksom... viktigt.

Teabag appreciation club.

546 Inlägg
29 augusti 2010
#39
när jag körde med 19T så fick jag inte mkt till ladd under 4000 alla fall

1 878 Inlägg
29 augusti 2010
#40
tycker det låter rätt normal på 940in. man kan inte jämföra en 5:a med en 4:a. Polaren körde sin 940 turbo+ paketet och 18T laddet kom runt 3700-3800rpm. dock inga större mods mer än chip, 3" från motor, 3" race kisse.



Sök